Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 NE + LPG] Prosze o porady na temat pompy paliwa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

[B3 1.8 NE + LPG] Prosze o porady na temat pompy paliwa

Post autor: davidpolska » 07 lis 2010, 09:37

Witam. Chciałbym się dowiedzieć coś na temat pompy paliwa. Mam silnik 1,8 S gaźnik Keihin 1 i np.po nocy jak auto postoi to ciężko pali. Chyba że mu przekręce zapłon tak z 5 razy to lepiej pali. I jakie jest działanie pompy. Paliwo podaje jak włączam zapłon czy jak kręce rozrusznikiem. Mam ochote ją wymienic chyba że dawke paliwa ustawia się też gdzieś przy gaźniku. I jescze jedno jak autko stoi z górki to oboty spadają i gdy postoi tak z 2 godz i jak go pale to tak jak by go zalało. Na ssaniu chodzi nierówno , szarpie go; chyba ze trzymam na pedale gazu i ssanie wyłącze to zaczynarówno chodzić. I potem moge ssanie normalnie wyciągnąć i trzyma wolne obr. na ssaniu. A to ciekawe urządzenie co jest za zdjęciu to co to jest. Bo u mnie do tego idą dwa kabelki; Jak je odłącze to się nic nie zmienia; Pozatym moge zmieniać kabeli na te piny i też nic. Który kabelek na jaki pin jak tam nie ma + albo -. Pomóżcie. Obrazek
Ostatnio zmieniony 07 lis 2010, 11:39 przez davidpolska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 07 lis 2010, 11:25

_uwaga

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 lis 2010, 11:41

davidpolska pisze:Który kabelek na jaki pin jak tam nie ma + albo -.
Bez różnicy to jest elektromagnes więc jakbyś nie podłączył będzie działać.
A ten zaworek jest chyba od sterowania wolnymi obrotami.
davidpolska pisze:Paliwo podaje jak włączam zapłon czy jak kręce rozrusznikiem.
Jak kręcisz rozrusznikiem, oryginalnie w NE jest mechaniczna pompka paliwa napędzana z wałka pośredniego w silniku.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 07 lis 2010, 21:05

więc jak zrobić żeby szybciej podawało paliwo; bo raz podaje za mało a nieraz jak silnik troszke ostygnie to jak odpalam to też musze ssanie wyciągnąć i wtedy nieraz jak odpali ma zamałe przez chwile a pozniej normalne; jeszcze nie obcziłem ile ssania wyciągnąc żeby go odpalić czy to po nocy czy po jakiejś tam przerwie; a wy jak robicie i co z tym szybszym podawaniem paliwa ??

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 07 lis 2010, 21:24

Sprawdź czy nie masz nieszczelności w układzie podciśnieniowym , jeżeli nie to proponuje dokładne mycie i przedmuchanie wnętrza gaźnika . Co do odpalania to proponuję przed przekręceniem stacyjki nacisnąć kilka razy pedał gazu - da to ( pod warunkiem że jest paliwo w komorze pływakowej) dodatkowy zastrzyk paliwa do rozruchu . Rozumiem że autko nie ma gazu i jeździsz tylko na PB - w takim razie po zgaszeniu w komorze pływakowej pozostaje paliwo i nie ma gdzie uciec . Napisz jeszcze jakiego koloru masz świece .

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 lis 2010, 21:27

davidpolska pisze:więc jak zrobić żeby szybciej podawało paliwo;
Po pierwsze sprawdź czy to na pewno pompa wysiadła bo niemożliwe aby z gaźnika wyparowało w kilka godzin tyle paliwa żeby nie chciał odpalać. W gaźniku jest paliwa na kilka minut pracy na biegu jałowym.

Awatar użytkownika
piekarelk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 08 lis 2009, 17:34
Lokalizacja: Warmia/Mazury

Post autor: piekarelk » 07 lis 2010, 23:45

Sprawdz podstawe gaznika,czasami lubieja padac i lapac lewe powietrze,ja ostatnio mialem problem z ssaniem,okazalo sie ze przetarl sie cienki plastikowy wezyk od podcisnienia wymienilem i problem ustal.Sprawdz ustawienie zaplonu,pompki paliwa raczej nie przyspieszysz pomoze jej tylko wymiana na nowa. :-D

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 09 lis 2010, 17:37

wszystko ok; ale zapłon się sam nie przestawił czyba bo nie ma takiej opcji; jak wcześniej działało wszystko. Gaz mam i czy na tej pompce mechanicznej musi być w baku conajmniej 1/4 zbiornikaj jak na elektrycznej; a dalej nikt nie wpsomniał o tym ze jak zjeżdzam z górki obroty maleją na PB;?? :-| :-|

Boom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 03 sie 2010, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Boom » 09 lis 2010, 19:31

Mam taki sam silnik i podobny problem.
Rano na ssaniu odpali bez problemu, ale jak zrobi 3 km i zgasze auto na 2 minuty, odpalam bez ssania bo silnik ciepły, to musze mu lekko gaz wcisnąć i odpala w sekunde. Natomiast jakbym mu nie wcisnął gazu to albo bedzie kręcił i nie zaskoczy albo zapali ale obroty wstają od 0 do 1000 tak ze 3,4 sekundy i wiadomo, telepie całym autem.
Co zrobić żeby na ciepłym silniku odpalał bez dodawania gazu?????

davidpolska z gaźnikiem nic nie rób !!
Ja oddałem swój do regeneracji (300 zł) i nic to w tym temacie nie zmieniło oprócz tego, że audicza za 20 L na 100 km zeszła na 9 L po mieście

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 09 lis 2010, 22:40

Obawiam się że nic nie zrobisz , dodając gazu dajesz mu dodatkowe paliwo ( przez pompkę przyspieszacza ) niezbędne do odpalenia . A w czym przeszkadza Ci dodawanie gazu podczas odpalania ? Widać taka uroda naszych silników .

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 09 lis 2010, 22:57

Boom mi kiedyś Marko tłumaczył jak zaczołem się interesować Audiczkom jak kupiłem że nawet po 2 min silnik stygnie i musisz ssani wyciągnąć. W silnikach jednopunktowych jak zgasisz silnik i po 2 min też odpalasz to im też się ssanie włącza tylko nic nie muszą wyciągać heh; to taki minus moim zdaniem gaźników.Tylko dlaczego jak wyciągniesz ssanie to raz jest ok a raz obroty takie jak ty opisujesz ( raz 700; a raz 800 )i tak wzrastają powoli. Troszke to takie dziwne szczególnie jak ktoś stoi kolo auta to sobie mysli ze masz starego gruchota hmm?? :oops: :oops: :oops: :oops: I jeszczejedno bo bende drążył ten temat. Jest coś w baku czy gdzieś co odpowiada za to że jak jest mało paliwa w baku tzn na rezerwie to poprzechyleniu audiczki z górki to obroty maleją???

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 lis 2010, 00:33

davidpolska pisze:też odpalasz to im też się ssanie włącza tylko nic nie muszą wyciągać heh; to taki minus moim zdaniem gaźników.
Przy silniku PP jest gaźnik bez ssania, ale ma on dowalone tyle elektroniki że bez niej i komputera nie działa.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 10 lis 2010, 15:26

Ssanie to jedno a dodanie gazu to drugie . To są dwie różnie przysłony w gaźniku i mają inne zadanie . Ssanie zwiększa podciśnienie w gardzieli gaźnika i powoduje zwiększenie dawki paliwa a gaz otwiera przelot zwiększając ilość mieszanki , która dostaje się do silnika . Przy nowym gaźniku być może nie trzeba wciskać gazu przy odpalaniu ale my nowych nie mamy tylko z konkretnymi przebiegami .

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 13 lis 2010, 17:07

ale marko co to jest bo już dzisiaj spędziłem ze 2 godz przy aucie; sprawdziłem wszystkie rurki od podciśnienia; są ok!! pali też ok; tylko jak postoi z górki tak ze 2-3 godz to jak wyciągne ssanie tak jeden stopien i go pale to go zalewa; obroty strasznie nieskie i trzęsie strasznie silnikem;dopiero wyłączam ssanie i trzymam gaz nogą to za chwile się ustabilizuje i wyciągne ssanie i juz równe obroty;dodam że jak stoi na prostym podłożu to nic ok???gaźnik mam rok czasu po regenaracji. Pozatym jak jade tak z 4 km na pb i go zgasze i pale; wciśne mu pedał gazu że niby dodatkową dawke mu dam bez wyciągania ssania to go zaleje troszke i musze mu przygazowac i ok; :?: :?: :?: :?: już nie mam siły do gaxnika .>>:(

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 13 lis 2010, 23:04

A skąd wiesz , że go zalewa ? Sprawdzałeś świece ? A może masz za mało paliwa i dlatego są tak niskie obroty ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl