Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TD AAZ] Nie pali

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 31 paź 2010, 19:37

a próbowałeś podmienić zawór?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 paź 2010, 20:24

nolay pisze: Dostrzegłem, że nie dochodzi prąd do elektrozaworu więc podałem mu prąd bezpośrednio a akumulatora a i tak nic to nie dało. Auto zapaliło i odrazu zgasło.
podmień ten elektrozawór stop ,jak radzi gibaj.Albo wykręć i sprawdż czy działa

nolay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:59
Lokalizacja: DJE

Post autor: nolay » 03 lis 2010, 19:52

MUNIOR pisze: podmień ten elektrozawór stop ,jak radzi gibaj.Albo wykręć i sprawdż czy działa
A jak pyknie po przekręceniu kluczyka to oznacza, że działa? Myślałem by wyjąć aku i złączyć obie klemy co by może mi zresetowało immo. Tak szczerze mówiąc to nie wiem czy tam jest immo bo alaram montowany przez właściciela był i nie mam pojecia co i jak z tym jest.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 03 lis 2010, 20:47

a kluczyk jaki masz?powinien być w kluczyku :-/

nolay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:59
Lokalizacja: DJE

Post autor: nolay » 03 lis 2010, 21:48

lecim tak:
Silnik
Obrazek

Po podaniu prądu bezpośrednio na elektrozawór również pyka coś w tym miejscu:
Obrazek

a to z koleji jest połączone z turbiną:
Obrazek

Do tej kostki na pompie nie dochodzi prąd i też dałem jej bezpośrednio z aku:
Obrazek

z owej kostki wychodzi kabelek i idzie w to miejsce (co to jest tak w ogóle?):
Obrazek

Oto kluczyk:
Obrazek

A i ktoś może poweidzieć co to jest?:
Obrazek

[ Dodano: 2010-11-03, 21:50 ]
Dodam jeszcze, że wszystkie bezpieczniki i przekaźniki sprawdziłem i działają.

[ Dodano: 2010-11-03, 21:57 ]
Jeszcze dodam filmik z dzwiękami podczas odpalania auta ino sie tylko przetworzy na yt :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 lis 2010, 10:13

nolay pisze:a to z koleji jest połączone z turbiną:
Jesteś pewien ? Skoro EGR masz połaczony z turbiną :shock: to jakiś niezły magik wsadził tam swoje rączki :roll: bo w aaz najczęściej siedzi kk14 i nie bardzo jest tam gdzie podłączyć jakikolwiek wężyk ,bo nie ma żadnego króćca przy gruszce WG ,wszystko jest zabudowane ,a zgruszki wystaje tylko śrubka na imbus z kontrą ,którą reguluje się ciśnienie doładowania .Ten żółty wężyk z tworzywa ,który ,jak twierdzisz idzie do turbiny , powinien iść do elektrozaworu przy nadkolu . Co do pompy wtryskowej to masz eko pompę bez LDA i bez pina :-/ praktycznie bez możliwości podkręcenia .Elektryka w niej sprowadza się tylko do elektrozaworu stop a to co jest na ostatnim zdjęciu to włącznik puszczający zasilanie na elektrozawór EGR .EGR w AAZ działa typowo mechanicznie i tylko na jałowym biegu ,po lekkim dodaniu gazu już nie działa , jego obecność jest w zasadzie obojętna dla silnika ,choć nie do końca ,bo sprawny EGR zasyfia dolot ,a nie szczelnym EGR em ucieka ciśnienie doładowania.A to zakreślone w kółku na ostatnim zdjęciu to jakieś ustrojstwo opużniające powracanie dżwigni gazu

nolay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:59
Lokalizacja: DJE

Post autor: nolay » 04 lis 2010, 17:56

Na drugim zdjęciu to jest właśnie elektrozawór przy nadkolu i ten wężyk sobie idzie do tego czegoś na zdjęciu nr 3 a to jest połączone z turbiną. Co do włącznika EGR to właśnie on nie dostaje prądu. W sobote wykręce elektrozawór z pompy i go sprawdze. Szkoda, że mam taki kawał drogi do Ciebie Munior bo wybrałbym sie celem naprawy do Ciebie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 lis 2010, 21:01

nolay pisze:Na drugim zdjęciu to jest właśnie elektrozawór przy nadkolu i ten wężyk sobie idzie do tego czegoś na zdjęciu nr 3
No i do tego momentu jest ok.
nolay pisze: a to jest połączone z turbiną.
ale to już nie :shock: drugi wężyk z elektrozaworu powinien iść do serwo gdzie jest zasilany w podciśnienie
nolay pisze:Co do włącznika EGR to właśnie on nie dostaje prądu.
żadna strata ,wręcz przeciwnie ,przynajmniej jak nie działa nie zasyfia dolotu .Zrób fotkę tego podłączenia z elektrozaworu przy nadkolu do turbiny ,bo jakoś nie moge sobie wyobrazić gdzie to może być podłaczone :shock:

Awatar użytkownika
maly2st
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 10 mar 2010, 14:37
Lokalizacja: lodz

Post autor: maly2st » 05 lis 2010, 06:32

kolego NOLAJ a czy przypadkiem Ty badz poprzedni wlasciciel tego autka nie zakladaliscie jakich zabezpieczen anykradziejskich?? bo znajomek sie meczyl z tego typu badziewiem bo albo nieodpalil albo mu gasl w czasie jazdy

nolay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:59
Lokalizacja: DJE

Post autor: nolay » 05 lis 2010, 18:44

Jest alaram montowany przez poprzedniego właściciela ale nie ma on wpływu na odpalania auta

[ Dodano: 2010-11-07, 12:02 ]
Panowie czy elektrozawór ma być tak w częściach czy coś sie w nim posypało i sie rozłożył na części?
Obrazek

Tutaj coś dla Muniora, podłączonie EGR z turbiną(?):
Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2010-11-07, 12:19 ]
A oto filmikl jak auto pali:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lis 2010, 13:37

nolay pisze:Tutaj coś dla Muniora, podłączonie EGR z turbiną(?):
Ja tu widzę prawidłowe połączenie zaworu EGR z elekrtozaworem n 18 który go otwiera i zamyka .W aaz nie ma żadnych wężyków podłączonych do turbiny ,ani żadnych elektrozaworów sterujących turbiną
nolay pisze:Panowie czy elektrozawór ma być tak w częściach czy coś sie w nim posypało i sie rozłożył na części?
Tak ma być

[ Dodano: 2010-11-07, 13:40 ]
nolay pisze:A oto filmikl jak auto pali:
Palenie ,lipa ,pali jakby było powietrze w przewodach paliwowych

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 07 lis 2010, 13:53

nolay pisze:A oto filmikl jak auto pali:
Masakra :-/ Zachowuje się tak jakby paliwa nie dostawał :cry: Czy w przewodach paliwowych ono jest :?: Sytuacja taka jak u mnie też kręcił ale nie zaskoczył. Okazało się, że łapał więcej lewego powietrze niż paliwa :-/

nolay
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:59
Lokalizacja: DJE

Post autor: nolay » 07 lis 2010, 14:58

Powietrze jest w przewodach ale nie jest go aż tyle by auto nie zapaliło. Mało tego bo podawałem mu bezpośrednio z butelki do pompy i tak samo chechłał. Szczerze mówiąc to nie wiem ocb już w tym autem. Jedyne co mi zostaje to zaholować do jakiegoś mechaniora :\

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lis 2010, 15:18

nolay pisze:Powietrze jest w przewodach ale nie jest go aż tyle by auto nie zapaliło. Mało tego bo podawałem mu bezpośrednio z butelki do pompy i tak samo chechłał. Szczerze mówiąc to nie wiem ocb już w tym autem.
Jak wykluczyłeś powietrze w przewodach ,to pozostaje tylko pompa wtryskowa (jakbyś potrzebował to mam prawie nówkę w idealnym stanie od 1,9 td ,bez LDA ale przy twojej ekopompie bez najmniejszej różnicy)Można zrobić jeszcze jeden test który potwierdzi winę pompy ,wykręcasz wtryskiwacze ,podłaczasz na zewnątrz ,kręcisz rozrusznikiem i widzisz ,jak przestają rozpylać to winna jest pompa wtryskowa ,o ile na 100%wykluczyłeś łapanie powietrza .Jakbyś mieszkał blizej to bym ci ją nawet załozył do auta i wszystko poustawiał ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 07 lis 2010, 15:41

może niech tylko popuści i zobaczy czy daje pompa?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl