[audi b4 1.9 tdi 1z] napinacz paska alternatora
[audi b4 1.9 tdi 1z] napinacz paska alternatora
witam wszystkich mam prosbe odnosnie podrzucenia mi paru rad jak mozna wymienic rolke napinajaca pasek wielo klinowy alternatora czy dam rade to zrobic na podnosniku z gory dziekuje
Re: [audi b4 1.9 tdi 1z] napinacz paska alternatora
zależy czy ma samonapinacz czy ręczny naciąg, listwę z wiatrakami trzeba odkręcić i żadnego lewarka się nie używa, no chyba że ma ręczny napinacz to już będzie trudniejadis8406 pisze:jak mozna wymienic rolke napinajaca pasek wielo klinowy alternatora czy dam rade to zrobic na podnosniku z gory dziekuje
zajrzyj tu i poczytaj https://audi80.pl/b4-19-tdi-dziwne-miarowe-odglosy-przy-silniku-vt46255.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Mi właśnie padł kilka dni temu,tzn zauważyłem kilka dni temu a padł nie wiem kiedy bo nawet kulek nie było w tym co zostało po łozysku ,a rolka z tworzywa oczywiście luzem.Ale wszystko siedziało jakimś dziwnym trafem na miejscu ,ładowanie było ,choć pasek był mocno lużny, jedynym objawem który zwrócił moją uwagę było popiskiwanie paska .Wymieniłem na rolkę firmy topran :evil: choć nie kupuję wyrobów tej firmy to nie miałem wyjścia bo miał w sklepie tylko to badziewie ,wymiana wymagała wyciągnięcia wentylatorów i dorobienia jakiegoś pręta z końcówką odpowiednio wygietą żeby ugiąć napinacz ,który stawia dość duży opór.Załozyć najlepiej pasek na wszystkie rolki ,czyli u mnie alternator ,sprężarka klimy ,no i koło na wale ,na koniec dopiero pasek na mocno ugięty prętem napinacz
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
panowie nie mam pojęcia po jaką cholerę wy demontujecie wiatraki wymieniając ten napinacz... chyba macie za dużo czasy i tracicie go na dodatkową robotę... adis8406 wymieniałem ten napinacz jakieś pół roku temu.zajęło mi to ok 30 minut i nie wyjmowałem żadnych wiatraków.zaopatrz się tylko w jakąś długą brechę byś mógł od góry dobrze się o coś zaprzeć i napiąć napinacz.to jest najtrudniejsza rzecz przy wymianie tego napinacza, reszta to pikuś.
ciekawe jak chcesz tam długiego coś zmieścić bez wyciągania wiatraków i bez dostępu z dołu (kanału)hudy pisze:zaopatrz się tylko w jakąś długą brechę byś mógł od góry dobrze się o coś zaprzeć i napiąć napinacz
dokładnie, śruby są nad chłodnicąUKI_XX pisze:3 śruby na kluczyk 10mm i całe wiatraki do góry, roboty dwie minuty a dostęp do napinacza zmienia się kolosalnie
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
no widzisz są osoby (także ja) które potrafią to zrobić.robiłem to osobiście i żadnej ściemy tu nie piszę że słyszałem że kolego kolegi to zrobił... wymieniałem tą rolkę bo się rozsypała na drobne kawałki podczas jazdy.wymiana tak jak mówię zajęła mi 30 minut.nie pamiętam tylko czy nie wchodziłem pod samochód by nie odkręcić i nie przykręcić tego napinacza ale tak jak mówię bez zbędnego odkręcania czegokolwiek po przykręceniu napinacza wziąłem dość długo breszkę i jedna ręką naciągałem napinacz a drugą nasunąłem pasek na rolkę...dubbler pisze:ciekawe jak chcesz tam długiego coś zmieścić bez wyciągania wiatraków i bez dostępu z dołu (kanału)
żeby był dobry dostęp i wymiana trwała nie 30 minut a 10 minut <ok> no chyba że ktoś ma klimę i rurka od klimy idzie nad wiatrakami to wtedy jest problem z ich wyciągnięciemhudy pisze:panowie nie mam pojęcia po jaką cholerę wy demontujecie wiatraki wymieniając ten napinacz...
raczej za mało czasu bo lepszy dostęp to szybsza wymianahudy pisze:chyba macie za dużo czasy i tracicie go na dodatkową robotę...
łącznik stabilizatora też można wymienić bez zdejmowania koła (to tylko dwie nakrętki na klucz 17mm) ale o wiele szybciej wychodzi jak się zdejmie koło
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
E tam UKI_XX, zmieściłem się w twoich 10 minutach ,pomimo przewodu od klimy ,leciutkotrzeba go popuścić ,przekręcić ,ciut czynnik z klimy psyknie ale minimalnie ,i wiatraki wyciągniete .Co do tegoUKI_XX pisze:no chyba że ktoś ma klimę i rurka od klimy idzie nad wiatrakami to wtedy jest problem z ich wyciągnięciem
to w przypadku auta z klimą nie widzę możliwość zrobienia tego"od góry "bez wyciągania wentylatorów ,a powiem szczerze nie lubię się orobić bez potrzebyhudy pisze:panowie nie mam pojęcia po jaką cholerę wy demontujecie wiatraki wymieniając ten napinacz...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
no tak jeśli jest klima to inna sprawa ale tu koledzy wspominają tylko o wiatrakach nie pisząc jakich więc pierwsze co się rzuca na myśl to wiatraki chłodnicy bo nie każdy ma klimę...MUNIOR pisze:to w przypadku auta z klimą nie widzę możliwość zrobienia tego"od góry "bez wyciągania wentylatorów ,a powiem szczerze nie lubię się orobić bez potrzeby
czy jest klima czy nie to wiatraki są te same, tylko chyba w wersji z klimą chłodnica może być bliżej silnika, chociaż będe musiał to jeszcze kiedyś sprawdzićhudy pisze:no tak jeśli jest klima to inna sprawa ale tu koledzy wspominają tylko o wiatrakach nie pisząc jakich więc pierwsze co się rzuca na myśl to wiatraki chłodnicy bo nie każdy ma klimę...