Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 avant] Jakie zimówki

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 15 paź 2010, 20:55

Opony bieżnikowane na zimę to rzeczywiście dobry pomysł. Oczywiście pod warunkiem, że nie będzie rozwijało się wysokich prędkości. No ale w zimę to nie jest dobry pomysł, nawet mając nówki laczki :roll: . Ja obecnie śmigam na fuldzie kristal`ach 185/60/R15. Są nawet niezłe (mówiąc o przyczepność, która jest doskonała). Komfort taki sobie. Czuć nieco na dziurach. No ale i tak najważniejsza jest trakcja którą oceniam 9 na 10. Niewątpliwa zaleta tego rozmiaru to przede wszystkim to, że jest dużo miejsca w nadkolach, co jest istotne w przypadku gromadzenia się tam śniegu.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 16 paź 2010, 07:41

A ja zakupiłem 2szt Wiking'ów. :-D Powinny dobrze śmigać po śniegu. ;-)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 17 paź 2010, 00:48

Niki20 pisze:A ja zakupiłem 2szt Wiking'ów.
wazne ze tanio ;p
Żelu, Ci co ze mna gadali na zywo wiedza ze ja stawiam tylko na wyglad reszte mam gdzies... dlatego ja zmieniam parametry inzynierow, a ludzie tu chca polepszac osiagi poprzez zmiane szerokosci o 1 centymetr, no to powiem Ci ze po dzisiejszych laboratoriach na fizyce moge Ci powiedziec ze da to duzo bardzo duzo... otoz opor toczenia zmieni sie o cale pol niutona... wiec masakra, super bedzie palil cale 0,1 litra paliwa na sto, mimo ze bedzie to zima w ktorej i tak auta pala wiecej... nie bierz tego do siebie(bo tez uwazam ze mily z Ciebie gosc), ale akurat o tym cos nie cos wiem, wyznaje taka filozofie i sie z nia podzielilem, jak ktos skoszysta to fajnie jak nie to coz... ich sprawa ;]

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 17 paź 2010, 07:36

tak po za tematem chcialbym zobacaczyć jazde waszą na obnizonym zawieszeniu w zime :)

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 17 paź 2010, 11:04

Patrique pisze:Opony bieżnikowane na zimę to rzeczywiście dobry pomysł. Oczywiście pod warunkiem, że nie będzie rozwijało się wysokich prędkości.
A to dlaczego nie mozna rozwijac wiekszych predkosci ?2 lata temu kupilem dwie nowki letnie nalewki .Jako ze cienko z kasa było to zime przejechalem na 2 letnich nalewkach ( przód) i 2 stare zimowki (tył) i moge powiedziec tak , nalewki maja miekka gume + nowy bieznik elegancki i w zime nie mialem zadnych problemow czy to z podjechaniem gdziekolwiek czy w zaspach.

Rok temu przed zima kupilem 2 nalewki zimowki tej samej firmy i moj zestaw zimowy zmienil sie 2 nalewki letnie poszly na tył a na przod zimowki i tu takze nie mialem zadnych problemow.Nalewki maja miekka gume co za tym idzie dobrze sie jezdzi po sniegu .Ja nie narzekalem nigdy na nalewki. A były produkcji polskiej ;) Jeżdzac zima 120km/h po zasniezonej obwodnicy nigdy nie zdazyło mi sie zeby mi dupa uciekla lub cos . No i na nalewki masz rok gwarancji :) Tej zimy juz nalewek nie bede testowal bo z nowym autem dostalem opony zimowe ori po 1 sezonie :P

Awatar użytkownika
barto-team
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1620
Rejestracja: 16 sie 2008, 21:21
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Post autor: barto-team » 17 paź 2010, 14:09

ja tam nie ufam bieżnikom... chodź nie mówię, że są złe. Moim zdaniem opona pełni jedną z ważniejszych funkcji w aucie. Należy pamiętać o jednym, opony to jedyne połączenie auta z drogą. Odpowiednie opony zapewniają bezpieczeństwo na tym się nie oszczędza i kropka. ;-)

jastrzabb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 255
Rejestracja: 18 gru 2009, 16:11

Post autor: jastrzabb4 » 17 paź 2010, 14:19

mialem kupowac vikingi za 195 zl za sztuke 185/65/15 ale kupiłem inne z bierznikiem takim ktory ma wieksza odlegosc od siebie dalem za nie 200zł niby 5 zl na sztuce a zupelnie inna bajka

[ Dodano: 2010-10-17, 14:31 ]
a nazwa tych opon to uniroyal ms plus 66

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 17 paź 2010, 16:38

Canibal pisze:
Patrique pisze:Opony bieżnikowane na zimę to rzeczywiście dobry pomysł. Oczywiście pod warunkiem, że nie będzie rozwijało się wysokich prędkości.
A to dlaczego nie mozna rozwijac wiekszych predkosci ?2 lata temu kupilem dwie nowki letnie nalewki .Jako ze cienko z kasa było to zime przejechalem na 2 letnich nalewkach ( przód) i 2 stare zimowki (tył) i moge powiedziec tak , nalewki maja miekka gume + nowy bieznik elegancki i w zime nie mialem zadnych problemow czy to z podjechaniem gdziekolwiek czy w zaspach.
A to dlatego iż też kiedyś przejeździłem zimę na nadlewkach (polski producent). Pewnego pięknego dnia w jednej oponie pękł rant (40km/h), a w drugiej zaczął się odklejać bieżnik :shock: co zauważył wulkanizator zmieniając opony na używane goodyeary <ok> . Podejrzewam, że przy wyższej prędkości konsekwencje pęknięcia rantu opony mogłyby być znacznie większe, zaliczając możliwość rozerwania opony). Co do przyczepność, to macie racje bieżnik jak na słoniu + miękka mieszanka = doskonała przyczepność. Tylko cóż nam z tego jeśli nagle opona pęknie np. jadąc nawet te 80km/h. Sądzę, że jadąc w końcowym etapie na gołej feldze nie prędko zapanujemy nad niuń`ką... no chyba że jadąc po szynach <ok>

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 18 paź 2010, 21:59

Opony bieznikowane sa nalewana zazwyczaj na karkasach 2-3 letnich, nie starszych i sa starannie dobierane bez uszkodzen mechanicnzych i pekniec karkasu...

To ze pekl Ci rant moze sie zdazyc w kazdej oponie nawet twojej nowej po 2 latach uzytkowania.. Ludzie jezdza na oponach nawet 10 letnich i nie slyszalem nigdy o ekstremalnych przypadkach pekania rantow... Zanim Ci pekl rant musial peknac karkas, takie rzeczy sie wyczuwa w aucie, szczegolnie na przedniej osi...

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 08 lis 2010, 17:39

Mam świetną okazję, żeby kupić zimówki 2x Fulda Kristal Montero 185/60/R15 i 2x Dębica Frigo 185/65/R15. Cena naprawdę okazyjna. Teraz pozostaje pytanie czy te dębice podejdą mi na tył? Wiem na pewno, że rozmiar fuldy (185/60R15) podchodzi zarówno na przód jak i tył. Nie wiem natomiast jak będzie to wyglądało w B3-jce z laczkami 185/65... Czy nie będą za wysokie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl