Witam
Rozbierając hamulce stwierdziłem że klocek hamulcowy siedzi dość sztywno w jarzmie. Palcem go nie byłem w stanie wypchnąć. Dopiero pukanie kluczem/młotkiem pozwoliło go uwolnić.
Zdjęcie klocka w jarzmie-koło tylne.
Jaki powinien być luz w punktach zaznaczonych czerwonymi strzałkami?
Generalnie klocki przedstawione na foto posiadają niejako cienką metalową obejmę a na niej materiał izolacyjny (widać na krawędzi klocka w niebieskim kółku). W klockach kół przednich (innych-wiekszych) miałem tylko materiał izolacyjny na sciance frontowej. W przednich przeleciałem pilnikiem ten fragment klocka by luźno przemieszczał się w jarzmie. W tylnich zdrapałem tylko materiał izolacyjny na krawędziach z tej cienkiej blachy i to wystarczyło.
Pytanie czy luz ok 0,5mm jest za duży/szkodliwy i zrobiłem źle czy poprostu mechanik przy wymianie nie zadbał o prawidłowy luz i poprawnie go skorygowałem?
Druga sprawa to drży mi kierownica przy hamowaniu przy 120km/h. Po "zrobieniu" tarcz i klocków koło kręciło się ładnie ale w jednym miejscu szorowało delikatnie. Niejako kolejny punkt do podejrzenia że krzywa tarcza.
Czy tak za ciasno pasowane klocki mogły spowodować przegrzanie i wygięcie tarcz?
[All] Jaki luz klocka w jarzmie?
[All] Jaki luz klocka w jarzmie?
Ostatnio zmieniony 07 lip 2010, 22:08 przez triodak, łącznie zmieniany 1 raz.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Ma być delikatny luz tak żeby kolcek dało się przesuwać w prowadnicach jarzma. Dodatkowo na prowadnice - tzn powierzchnie styczną kolcka z prowadnicą jarzma daje sie troche smaru miedziowego. U ciebie wygląda to całkiem dobrze. Jesli koło obraca sie z lekkim tarciem to też bym nie dramatyzował, bo tak ma być. Ważne że podczas jazdy koło sie nie grzeje. A drgania mogą być spowodowane niewyważeniem kół.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 29 mar 2009, 11:25