Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Jaki luz klocka w jarzmie?

ODPOWIEDZ
triodak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 sty 2010, 17:26
Lokalizacja: Poznań

[All] Jaki luz klocka w jarzmie?

Post autor: triodak » 07 lip 2010, 21:47

Witam

Rozbierając hamulce stwierdziłem że klocek hamulcowy siedzi dość sztywno w jarzmie. Palcem go nie byłem w stanie wypchnąć. Dopiero pukanie kluczem/młotkiem pozwoliło go uwolnić.
Zdjęcie klocka w jarzmie-koło tylne.
Obrazek
Jaki powinien być luz w punktach zaznaczonych czerwonymi strzałkami?

Generalnie klocki przedstawione na foto posiadają niejako cienką metalową obejmę a na niej materiał izolacyjny (widać na krawędzi klocka w niebieskim kółku). W klockach kół przednich (innych-wiekszych) miałem tylko materiał izolacyjny na sciance frontowej. W przednich przeleciałem pilnikiem ten fragment klocka by luźno przemieszczał się w jarzmie. W tylnich zdrapałem tylko materiał izolacyjny na krawędziach z tej cienkiej blachy i to wystarczyło.

Pytanie czy luz ok 0,5mm jest za duży/szkodliwy i zrobiłem źle czy poprostu mechanik przy wymianie nie zadbał o prawidłowy luz i poprawnie go skorygowałem?

Druga sprawa to drży mi kierownica przy hamowaniu przy 120km/h. Po "zrobieniu" tarcz i klocków koło kręciło się ładnie ale w jednym miejscu szorowało delikatnie. Niejako kolejny punkt do podejrzenia że krzywa tarcza.

Czy tak za ciasno pasowane klocki mogły spowodować przegrzanie i wygięcie tarcz?
Ostatnio zmieniony 07 lip 2010, 22:08 przez triodak, łącznie zmieniany 1 raz.

rad
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 16 maja 2007, 18:02
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: rad » 07 lip 2010, 22:08

Jak wymieniałem klocki przeczyściłem jarzmo papierem ściernym z rdzy (nigdy nie szlifowałem boków klocków). Klocek ma sie swobodnie poruszać w jarzmie. Jeżli dasz za duzy luz może dojść do przekoszenia klocka.

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 07 lip 2010, 22:14

tym, że jest im ciasno się nie przejmuj... nieraz młotkiem lekko dobijałem klocki, bo ciężko im było wleźć i nic sie nie działo :-) Pamiętajcie, że tam w trakcie jazdy jest temperatura :-)

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 07 lip 2010, 22:45

Ma być delikatny luz tak żeby kolcek dało się przesuwać w prowadnicach jarzma. Dodatkowo na prowadnice - tzn powierzchnie styczną kolcka z prowadnicą jarzma daje sie troche smaru miedziowego. U ciebie wygląda to całkiem dobrze. Jesli koło obraca sie z lekkim tarciem to też bym nie dramatyzował, bo tak ma być. Ważne że podczas jazdy koło sie nie grzeje. A drgania mogą być spowodowane niewyważeniem kół.

tomasz1367
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 29 mar 2009, 11:25

Post autor: tomasz1367 » 08 lis 2010, 18:32

Witam a jeśli koło po wymianie klocków się grzeje i to bardzo to co może być przyczyną?

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 08 lis 2010, 20:42

tomasz1367, Przyczyna może być taka że może cylinderek być zapieczony,lub linka od ręcznego nie odbija i koło trzyma cały czas. A jeśli chodzi o luz klocka w zacisku to klocek powinien luźno przemieszczać sie w jarzmie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl