Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] - brak mocy na 3,4,5 biegu

Radziu797

[B4 1.9 TDI 1Z] - brak mocy na 3,4,5 biegu

Post autor: Radziu797 » 30 paź 2010, 01:00

Witam Serdecznie!
Jestem nowy na forum, dużo poczytałem na temat mojego problemu z samochodem. Były już podobne tematy, ale jednak zdecydowałem się napisać na forum po ostatniej kolejnej próbie uratowania samochodu i wizyty u mechanika, która skończyła się oczywiście jak poprzednie na skasowaniu $$ i braku rozwiązania problemu.
Posiadam Audi B4 1.9 TDI z silnikiem 1Z, 1993 rok produkcji. Mój problem polega na tym, że auto nie ma mocy. Czuć brak obecności tych 90km, ja 1 biegu auto ciągnie, na 2 również bardzo mocno. Bieg 3 już gorzej czuć że coś nie tak, bieg 4 i 5 to stukanie w podłoge...nic się nie dzieje za bardzo. Audi oczywiście przyśpiesza ale mozolnie i bez większej chęci tak jak np na 2 biegu. I na tym 4,5 biegu mam troche luzu w pedale gazu mogę nim na jakies 5cm ruszać i nic się nie dzieje auto nie reaguje. Żeby np wyprzedzić na 4,5 biegu bez redukcji to musi być pedał w podłodze bo inaczej nie chce iść. Jak wcisnę gaz do spodu że tak się wyraże to i tak rewelacji nie ma. Czuć że coś jest nie tak...auto nie za bardzo ma chęć jechać. Jestem bezradny, nie znam się za dobrze na mechanice a moi fachowcy w okolicy to widzę tylko złote rączki od ściąganie $$ z klienta. Jestem zrezygnowany, moje audi jest zadbane, b.dbam o samochody ale nawet mam myśli je sprzedać z tym problemem a jest mi szkoda wiecie jak to jest jak ktoś ma bzika że tak powiem na punkcie avantów :(. Proszę o pomoc, chcem żeby to auto jechało! może ktoś zna mechaników w lubelskim albo sam jest z lubelskiego i mi zajrzy do samochodu? Bo już brak mi sił... Bardzo serdecznie z góry za zainteresowanie tematem i pomoc dziękuję!! - Radek

PS: po podpięciu do komputera jeden mechanik powiedział mi że się połączyło ale z błędem? Drugi że brak błędów turbo ładuje i takie tam. Ogólnie jest ok.

--- Auto pali bez problemowo w te mrozy, podgrzanie świec i lekkie dotknięcie, silnik chodzi, jedynie jak jest zimny to poddymia na niebiesko.., nie bierze oleju.

Jeszcze zapomniałem dodać. Audi przyspiesza do jakiś 130km/h (z bólem) a później to już nie ma o czym mówić. Męczarnia dla kierowcy i silnika, żeby coś ponad osiągnąć to ciężki temat i pedał w podłodze nawet do 130km/h na 5 biegu.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 30 paź 2010, 01:42

poprosimy o logi,bo wygląda że N75 nie żyje

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 paź 2010, 10:28

pewnie na boshu jest na 99% n75 do sprawdzenia lub przepływomierz skąd jesteś?jeśli lubelskie to munior i uki-xx ci mogą podłączyć i zdiagnozować auto, daleko masz do parczewa? lub lubartowa?

[ Dodano: 2010-10-30, 10:32 ]

PS: po podpięciu do komputera jeden mechanik powiedział mi że się połączyło ale z błędem?e
] nie jeździj do niego masz pewnie bosha a to troszkę kiszka :roll: napisz na jakim osprzęcie jeździsz bosh czy pierburg?chodzi mi o przepływomierz i pompę z nastawnikiem <ok>

Radziu797

Post autor: Radziu797 » 30 paź 2010, 10:52

jestem z Hrubieszowa (50km Zamość, 50km Chełm) miasteczko koło granicy UA, jak mogę sprawdzić czy mam bosha czy pierburg oraz jak mogę sprawdzić przepływomierz? Podobno można go odpiąć i się przejechać czy to prawda? Niestety u mnie raczej nie sprawdze logów dynamicznych ;/ a sam nie mam programu do tego...i kabli;/

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 paź 2010, 13:00

https://audi80.pl/b4-19tdi-1zprzeply ... ++pierburg https://audi80.pl/b4-19tdi-1z-94prze ... ++pierburg https://audi80.pl/80-b4-19tdi-1z-prz ... ++pierburg poczytaj trochę aha i dam ci zdjęcie jak wygląda n75 najlepiej jakbyś miał od kogoś podmienić i sprawdzić to byś wiedział na 100% tak samo z przepływomierzem

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 paź 2010, 19:31

Radziu797 pisze:jak mogę sprawdzić czy mam bosha czy pierburg
rok produkcji 93 to 100% bosch ,niestety :-/ przepływomierz u ciebie to kawał aluminiowego ustrojstwa ,poza tym przelew na deklu nastawnika masz u góry <ok> Problem masz albo z przepływomierzem ,albo z przeładowaniem z powodu niesprawnego zaworka n75 .Możesz wpaść do mnie do Lubartowa ,lub do UKI-XX do Parczewa ,choć Łukasz uczy się w Lublinie i na tygodniu możesz go tam zastać... Dziś następna piekna audiczka kolegi brandon99 została uzdrowiona piękny wiśniowy Avant ,ech żeby mój był taki ładny .Zajechała z pięknym nastawnikowym falowaniem obrotów na jałowym ;-) i mocno opuznionym bo ok.30 kątem wtrysku .Po 2,5 godzinach była już zdrowa i mruczała jak kotka :mrgreen:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 paź 2010, 21:12

mojej chyba nie widziałes ;-) :-P niech wpadnie do mnie to podmienimy n75 i zobaczymy co dalej <piwo>

Radziu797

Post autor: Radziu797 » 30 paź 2010, 22:57

no własnie moja Panowie też jest wiśniowa podchodząca pod bordo:) tylko ostatnio załatwiłem lakier przy myciu. coś się dostało do szczotki mimo że wcześniej myte myjką i szczotka porządnie wypłukana a jednak...może jakiś brud z nadkola nie wiem...i cały lakier załatwiłem;/ paskudnie to wygląda ale na wiosne zapodam polerkę w zakładzie lakierniczym.

Jeżeli chodzi o te sprawy techniczne to jutro jak wrócę z pracy zajrzę pod maskę, spróbuje ostatecznie określić czy to bosch oraz odepnę przepływomierz i się przejadę. Można po odłączeniu przepływomierza się przejechać??

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 30 paź 2010, 23:23

Tak możesz. To wykluczy jego winę lub potwierdzi. Jeśli samochód będzie tak samo się zachowywał to ewidentnie jego wina.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 31 paź 2010, 09:29

Radziu797 pisze: odepnę przepływomierz i się przejadę. Można po odłączeniu przepływomierza się przejechać??
jak odłączysz przepływomierz to auto będzie na 1 szło tak jak na 5 :mrgreen: jak idzie słabo na wyższych biegach to masz problem z doładowaniem turbiny i dawką paliwa (chociaż nie wykluczone że przepływomierz też może nie domagać :-/ trzeba by zajrzeć do grupy BS000 i zalogować dynamicznie 000 w trybie MB a przy okazji zmierzyć ciśnienie manometrem i będzie wszystko jasne ;-)

jak chcesz mieć rakietę to trzeba pogadać z kolegą kostrz, tylko najpierw trzeba furę doprowadzić do porządku <ok>

Radziu797

Post autor: Radziu797 » 31 paź 2010, 12:46

chciałbym żeby moje b4 się zbierało jak dobry TDI 90 km, to już mnie usytsfakcjonuje. Wnerwiające jest jak chcesz wyprzedzić, koleś jakimś oplem czy innym szrotem 70km przyspiesza celowo a Ty pedał w podłodze i czekasz kiedy osiągniesz coś wiecej...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 31 paź 2010, 16:36

przyjedź do mnie podmienimy zawór i zobaczymy <ok>

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 08 lis 2010, 19:45

Witam podłączę się,a czy jest ktoś z okolicy Świecia żeby sprawdzić moje cudo,lub podmienić n75 ?

MolibdynowyGość
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 316
Rejestracja: 28 maja 2010, 13:27
Lokalizacja: Łódź.

Post autor: MolibdynowyGość » 08 lis 2010, 23:16

A powiedz no jak już masz 5 bieg, do ilu jesteś w stanie się rozpędzić. Jak n75 to myślę że problemem byłoby już 130-140

Bosch niestety jest mozolny i często to "dowodowe" 90km jest nieadekwatne.

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 09 lis 2010, 13:23

Mam pierburg,a nie bosch.Auto rozpędza się do 140 z ledwością poprzednio miałem przez miesiąc podobne B4 to do 170 bez problemu szło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl