Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 1.9 TDI 1Z] - brak mocy na 3,4,5 biegu

Radziu797

[B4 1.9 TDI 1Z] - brak mocy na 3,4,5 biegu

Post autor: Radziu797 » 30 paź 2010, 01:00

Witam Serdecznie!
Jestem nowy na forum, dużo poczytałem na temat mojego problemu z samochodem. Były już podobne tematy, ale jednak zdecydowałem się napisać na forum po ostatniej kolejnej próbie uratowania samochodu i wizyty u mechanika, która skończyła się oczywiście jak poprzednie na skasowaniu $$ i braku rozwiązania problemu.
Posiadam Audi B4 1.9 TDI z silnikiem 1Z, 1993 rok produkcji. Mój problem polega na tym, że auto nie ma mocy. Czuć brak obecności tych 90km, ja 1 biegu auto ciągnie, na 2 również bardzo mocno. Bieg 3 już gorzej czuć że coś nie tak, bieg 4 i 5 to stukanie w podłoge...nic się nie dzieje za bardzo. Audi oczywiście przyśpiesza ale mozolnie i bez większej chęci tak jak np na 2 biegu. I na tym 4,5 biegu mam troche luzu w pedale gazu mogę nim na jakies 5cm ruszać i nic się nie dzieje auto nie reaguje. Żeby np wyprzedzić na 4,5 biegu bez redukcji to musi być pedał w podłodze bo inaczej nie chce iść. Jak wcisnę gaz do spodu że tak się wyraże to i tak rewelacji nie ma. Czuć że coś jest nie tak...auto nie za bardzo ma chęć jechać. Jestem bezradny, nie znam się za dobrze na mechanice a moi fachowcy w okolicy to widzę tylko złote rączki od ściąganie $$ z klienta. Jestem zrezygnowany, moje audi jest zadbane, b.dbam o samochody ale nawet mam myśli je sprzedać z tym problemem a jest mi szkoda wiecie jak to jest jak ktoś ma bzika że tak powiem na punkcie avantów :(. Proszę o pomoc, chcem żeby to auto jechało! może ktoś zna mechaników w lubelskim albo sam jest z lubelskiego i mi zajrzy do samochodu? Bo już brak mi sił... Bardzo serdecznie z góry za zainteresowanie tematem i pomoc dziękuję!! - Radek

PS: po podpięciu do komputera jeden mechanik powiedział mi że się połączyło ale z błędem? Drugi że brak błędów turbo ładuje i takie tam. Ogólnie jest ok.

--- Auto pali bez problemowo w te mrozy, podgrzanie świec i lekkie dotknięcie, silnik chodzi, jedynie jak jest zimny to poddymia na niebiesko.., nie bierze oleju.

Jeszcze zapomniałem dodać. Audi przyspiesza do jakiś 130km/h (z bólem) a później to już nie ma o czym mówić. Męczarnia dla kierowcy i silnika, żeby coś ponad osiągnąć to ciężki temat i pedał w podłodze nawet do 130km/h na 5 biegu.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 30 paź 2010, 01:42

poprosimy o logi,bo wygląda że N75 nie żyje

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 paź 2010, 10:28

pewnie na boshu jest na 99% n75 do sprawdzenia lub przepływomierz skąd jesteś?jeśli lubelskie to munior i uki-xx ci mogą podłączyć i zdiagnozować auto, daleko masz do parczewa? lub lubartowa?

[ Dodano: 2010-10-30, 10:32 ]

PS: po podpięciu do komputera jeden mechanik powiedział mi że się połączyło ale z błędem?e
] nie jeździj do niego masz pewnie bosha a to troszkę kiszka :roll: napisz na jakim osprzęcie jeździsz bosh czy pierburg?chodzi mi o przepływomierz i pompę z nastawnikiem <ok>

Radziu797

Post autor: Radziu797 » 30 paź 2010, 10:52

jestem z Hrubieszowa (50km Zamość, 50km Chełm) miasteczko koło granicy UA, jak mogę sprawdzić czy mam bosha czy pierburg oraz jak mogę sprawdzić przepływomierz? Podobno można go odpiąć i się przejechać czy to prawda? Niestety u mnie raczej nie sprawdze logów dynamicznych ;/ a sam nie mam programu do tego...i kabli;/

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 paź 2010, 13:00

https://audi80.pl/b4-19tdi-1zprzeply ... ++pierburg https://audi80.pl/b4-19tdi-1z-94prze ... ++pierburg https://audi80.pl/80-b4-19tdi-1z-prz ... ++pierburg poczytaj trochę aha i dam ci zdjęcie jak wygląda n75 najlepiej jakbyś miał od kogoś podmienić i sprawdzić to byś wiedział na 100% tak samo z przepływomierzem

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 paź 2010, 19:31

Radziu797 pisze:jak mogę sprawdzić czy mam bosha czy pierburg
rok produkcji 93 to 100% bosch ,niestety :-/ przepływomierz u ciebie to kawał aluminiowego ustrojstwa ,poza tym przelew na deklu nastawnika masz u góry <ok> Problem masz albo z przepływomierzem ,albo z przeładowaniem z powodu niesprawnego zaworka n75 .Możesz wpaść do mnie do Lubartowa ,lub do UKI-XX do Parczewa ,choć Łukasz uczy się w Lublinie i na tygodniu możesz go tam zastać... Dziś następna piekna audiczka kolegi brandon99 została uzdrowiona piękny wiśniowy Avant ,ech żeby mój był taki ładny .Zajechała z pięknym nastawnikowym falowaniem obrotów na jałowym ;-) i mocno opuznionym bo ok.30 kątem wtrysku .Po 2,5 godzinach była już zdrowa i mruczała jak kotka :mrgreen:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 paź 2010, 21:12

mojej chyba nie widziałes ;-) :-P niech wpadnie do mnie to podmienimy n75 i zobaczymy co dalej <piwo>

Radziu797

Post autor: Radziu797 » 30 paź 2010, 22:57

no własnie moja Panowie też jest wiśniowa podchodząca pod bordo:) tylko ostatnio załatwiłem lakier przy myciu. coś się dostało do szczotki mimo że wcześniej myte myjką i szczotka porządnie wypłukana a jednak...może jakiś brud z nadkola nie wiem...i cały lakier załatwiłem;/ paskudnie to wygląda ale na wiosne zapodam polerkę w zakładzie lakierniczym.

Jeżeli chodzi o te sprawy techniczne to jutro jak wrócę z pracy zajrzę pod maskę, spróbuje ostatecznie określić czy to bosch oraz odepnę przepływomierz i się przejadę. Można po odłączeniu przepływomierza się przejechać??

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 30 paź 2010, 23:23

Tak możesz. To wykluczy jego winę lub potwierdzi. Jeśli samochód będzie tak samo się zachowywał to ewidentnie jego wina.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 31 paź 2010, 09:29

Radziu797 pisze: odepnę przepływomierz i się przejadę. Można po odłączeniu przepływomierza się przejechać??
jak odłączysz przepływomierz to auto będzie na 1 szło tak jak na 5 :mrgreen: jak idzie słabo na wyższych biegach to masz problem z doładowaniem turbiny i dawką paliwa (chociaż nie wykluczone że przepływomierz też może nie domagać :-/ trzeba by zajrzeć do grupy BS000 i zalogować dynamicznie 000 w trybie MB a przy okazji zmierzyć ciśnienie manometrem i będzie wszystko jasne ;-)

jak chcesz mieć rakietę to trzeba pogadać z kolegą kostrz, tylko najpierw trzeba furę doprowadzić do porządku <ok>

Radziu797

Post autor: Radziu797 » 31 paź 2010, 12:46

chciałbym żeby moje b4 się zbierało jak dobry TDI 90 km, to już mnie usytsfakcjonuje. Wnerwiające jest jak chcesz wyprzedzić, koleś jakimś oplem czy innym szrotem 70km przyspiesza celowo a Ty pedał w podłodze i czekasz kiedy osiągniesz coś wiecej...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 31 paź 2010, 16:36

przyjedź do mnie podmienimy zawór i zobaczymy <ok>

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 08 lis 2010, 19:45

Witam podłączę się,a czy jest ktoś z okolicy Świecia żeby sprawdzić moje cudo,lub podmienić n75 ?

MolibdynowyGość
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 316
Rejestracja: 28 maja 2010, 13:27
Lokalizacja: Łódź.

Post autor: MolibdynowyGość » 08 lis 2010, 23:16

A powiedz no jak już masz 5 bieg, do ilu jesteś w stanie się rozpędzić. Jak n75 to myślę że problemem byłoby już 130-140

Bosch niestety jest mozolny i często to "dowodowe" 90km jest nieadekwatne.

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 09 lis 2010, 13:23

Mam pierburg,a nie bosch.Auto rozpędza się do 140 z ledwością poprzednio miałem przez miesiąc podobne B4 to do 170 bez problemu szło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl