Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 2.0 16V ] Problem z rozrusznikiem

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

[ B4 2.0 16V ] Problem z rozrusznikiem

Post autor: PABLO » 10 lip 2007, 21:46

Witam. Mam następujący problem: przy odpalaniu rozrusznik wydaje takie dziwne dźwięki jakby coś ocierało, zgrzytało..... Nie wiem czy ma to jakiś związek z tym ale ostatnio wjechałem w sporą kałużę i od tego momentu mam z tym problem. Auto pali normalnie tak jak kiedyś tylko że ten dziwny dźwięk mnie martwi... Może zębatka z rozruszniku do wymiany? Czy może ma to jakiś związek z tą kałużą? Proszę o rady

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 11 lip 2007, 18:18

woda dostała się do ułozyskowania rozrusznika... jak znam życie to czeka cię wymiana tulejek w rozruszniku. W moim dieselku 2 razy to przerabiałem...

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 11 lip 2007, 18:53

Bo jak dzwoniłem dzisiaj to mówili też że może to być bendix rozrusznika... Ale wątpie bo przecież normalnie mi odpala. Może faktycznie trzeba będzie tulejki wymienić. A jaki to może być koszt?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 11 lip 2007, 21:10

Raczej bendix nawalił.Nie wysprzęgla do końca zębatki po odpaleniu i trze po niej koło zamachowe, stąd ten zgrzyt.

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 11 lip 2007, 21:18

Właśnie o to chodzi że po odpaleniu silnika nic się nie dzieje. Ten zgrzyt ustaje. To jest taki dźwięk jakby coś o coś ocierało i dzieje się to tylko podczas uruchamiania silnika a nie po uruchomieniu. Jestem umówiony na piątek na naprawe to się okaże co poleciało ale raczej tak jak napisał Fox, to raczej te tulejki i wirnik trze o obudowe. Jak zrobie to dam znać co to było. Dzięki za zainteresowanie

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 lip 2007, 22:14

Zasadniczo moi poprzednicy wskazali wszystkie możliwe uszkodzenia. Ja ze swojej strony dodam tylko, że podobne objawy moga występować w sytuacji gdy rozrusznik jest zbyt lekko przykręcony do silnika i skrzyni. Proponuję dokręcić śruby rozrusznika i sprawdzić ponownie. Ponadto zalecam sprawdzic szpilki rozrusznika czy sie nie poluzowaly.
Jeżeli po dokręceniu dziwne odgłosy pracy nie ustana niestety trzeba będzie rozrusznik całkowicie wymontować z auta i sprawdzic ulozyskowanie i bendix. Czasami wystarcza nasmarowanie i jest ok, ale to juz trzeba ocenic po wymontowaniu.

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 13 lip 2007, 17:08

Już naprawiony rozrusznik... Tak jak pisaliście trzeba było wymienić tulejki i przy okazji szczotki bo już się prawie zużyły. Dzięki za pomoc

msanchez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 10 lut 2007, 07:04
Lokalizacja: warszawa

Post autor: msanchez » 19 lip 2007, 06:24

a ile kosztowała cie taka przyjemnosc naprawy rozrusznika bo mnie tez chyba czeka cos takiego i nie wiem jak mam sie psychicznie przygotowac. a nie da rady zrobic tego samemu ??

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 23 lip 2007, 10:59

120zł i mam rozrusznik jak nowy :-P

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 23 lip 2007, 12:08

da się zrobić samemu.
Ale jeżeli robisz to pozaz pierwszy to lepiej z kimś kto się zna,
bo trzeba ocenić co jest do wymiany i czy trzeba przetoczyć komutator [miejsce tarcia szczotek]
a poza tym w zakładzie dają gwarancję ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga