Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2,0 abt] jaki olej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dlugik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 17 lip 2007, 15:08

[80 b4 2,0 abt] jaki olej

Post autor: dlugik » 23 lip 2007, 10:34

witam mam audi z 1994 r 2,0 + gaz przebieg 210000 sprowadzona rok temu z holandi, po sprowadzeniu nie wiedząc jaki olej był zalany zalałem castrola 10w/40 czyli pół syntetyk,na 10 000 tys dolałem jakieś 2 litryoleju, więc sporo poztym rura zrobiła się okopcona w środku ,wczesniej była jak nowa, teraz wymieniłem uszczelniacze co powinno pomódz, ale jaki lać olej dalej pół syntetyk czy przejść na mineralny bo jest wiele opini na ten temat, co jest lebsze dla samochodu.z góry dz

krisch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 cze 2007, 23:00
Lokalizacja: Scięgny

Post autor: krisch » 23 lip 2007, 11:29

Przy takim przebiegu raczej lej mineralny . Polecam elfa ok 80 zł 5 litrów . Mineralny olej jest bardziej gęsty i powinien go mniej brać. Chociaż 2l na 10000 na gazie to jeszcze nie tragedia :->

Awatar użytkownika
netes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 13 maja 2007, 18:01
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: netes » 23 lip 2007, 11:43

U mnie zalany jest półsyntetykiem (przebieg 209000), w tej chwili nie pamiętam jakim konkretnie.
Całkiem niewykluczone, że miałeś zalaną mineralkę, a po zmianie na półsyntetyk doprowadziłeś do rozszczelnienia silnika (wypłukało osady po starym oleju) i stąd to ubywanie oleju.

piotrek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 29 lis 2006, 19:57
Lokalizacja: Lublin

Post autor: piotrek » 23 lip 2007, 12:05

Nie wlewaj mineralnego, polecam Valvoline max live 10W40 mam o wiele większy przebieg i jest ok

Awatar użytkownika
paco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 163
Rejestracja: 09 mar 2007, 10:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paco » 23 lip 2007, 13:05

krisch pisze:Przy takim przebiegu raczej lej mineralny .
To chyba nie jest dobre podejście do sprawy ... wiele osób twierdzi, że > 200k to już tylko minerał a przecież wiele silników z takim przebiegiem jest jest w bardzo dobrym (lub przynajmniej dobrym) stanie.

Druga sprawa to 2l/10000km i to na gazie to wcale według mnie nie jest duże zużycie. Są tacy którym bierze 1l/1000 i jeżdżą ;-) :mrgreen:

Ja u siebie przy 235 tyś km wlałem półsyntetyk po mineralnym -> ostatnio taki trend się zrobił link :-P

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 23 lip 2007, 13:16

2l na 10kkm daje 0,2 l/1000km, norma jest do 0,5l/1000km
zużycie takie jest całkowicie w normie zwłaszcza jak się depta...
po prostu dolać trzeba co tysiąc albo dwa i już

rafi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 560
Rejestracja: 07 lut 2007, 14:50
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafi » 23 lip 2007, 19:40

lej połsyntetyk mobil, castrol lub shell'a
ja mam mobil1 10W/40

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 lip 2007, 11:02

Co do norm to Dieter Korp podaje w swojej mądrej knidze, że wartość graniczna to 1,5l/1000 km. Okopcenie rury wcale nie musi wynikać ze spalania oleju, a np. z powodu za bogatej mieszanki :) . Podjedź na analizator spalin to będziesz wiedział czy pali olej czy mieszanka za bogata. Przy okazji jak masz II generację i fejs to też możesz się podpiąć i sprawdzić czy czasem nie jest za bogato, ewentualnie podregulować instalację. Ja u siebie leję półsyntetyk Lotosa, zmieniam dwa razy w roku (wiosna i jesień) mimo niższego przebiegu niż wynika z zaleceń serwisowych, ale że olej tani to wolę zmieniać częściej. Zużycie ok. 1l/7000km. Podejrzewam jednak, że u mnie zużycie oleju wynika z niestety nienajlepszego stanu prowadnic zaworowych i uszczelniaczy.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 24 lip 2007, 11:35

Tak jak koledzy wspomnieli. Ilośc spalonego oleju jest w normie, zatem nie zmieniaj nic, ale i czasem nie lej syntetyka.

Zmiana uszczelniaczy spowoduje Ci spadek zużycia oliwy. Przy 200 000 km zapewne nie są już dobrze trzymające.


pzdr.

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 19 cze 2008, 00:41

Witam.Odświeże temat bo zaintrygowała mnie pewna sprawa...Zbliża mi sie okres wymiany oleju i tak z ciekawości i z nudów przeglądałem w necie oferty producentów m.in CASTROL,VALVOLINE,FUCHS i są tam zakładki dotyczące doboru oleju do swojego samochodu.Klikałem na każdej z w/w stron żeby pokazało mi jaki mam wlać olej do mojego ABT 93r. i.... :shock: Za każdym razem zalecany olej do Audi 80 z roku 92-95 jest syntetyk!!!!! 0W-40 i 5W40!Normalnie nigdy by mi to nawet przez myśl nie przeszło a tu takie buty :shock: Zresztą sami sobie sprawdźcie na stronach producentów. I co wy na to wszystko szanowni audimaniacy :?:
Ostatnio zmieniony 19 cze 2008, 14:35 przez adam28k, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 19 cze 2008, 13:56

pod warunkiem że autko by było z roku 200x
lub po kapitalnym remoncie

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 19 cze 2008, 14:29

Tam wyraźnie jest napisane,że 80-tki z lat 91-95 powinny miec zalany syntetyk.Uwzglednony jest tez duży przebieg samochodu.W B3 zas do 91r. zalecany olej to półsyntetyk.Tu sie nasuwa pytanie:czy kupujac auto z zachodu nie wiemy jakim olejem jest zalane lejemy półsyntetyk albo minerał z obawy przed rozszczelnieniem silnika a może on własnie na syntetyku latał od nowego a my mu zmieniamy na gorszy?Później wiadomo szklanki,zawory,panewki,cykanie,stukanie itd. itp.Nikt mi nie powie,że w tamtych latach nie było olei syntetycznych bo nawet w madrej książce o Audi Dietera Korpa już jest mowa o oleju w pełni syntetycznym nazwanym jako "wysokosprawny".Sam sie nie raz spotkałem z tym,że przyprowadzone z niemiec Audi 80 B 4 jest zalane full syntetykiem i jest to udokumentowane książką serwisową.Juz sam zaczynam miec wątpliwości :roll: czy aby my tym silnikom nie robimy powoli postepującego KUKU :mrgreen:

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 19 cze 2008, 14:31

weź pod uwagę że silniki z b3 i b4 nieznacznie się różnią- nielicząc osprzętu

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 19 cze 2008, 14:35

sprawdzałem swego czasu na castrola stronce i rzeczywiście tak jest.
ale bez przesady bym powiedział.

a teraz coś lepszego, poczytajcie:
http://www.wykop.pl/ramka/70734/zmowa-m ... amochodzie

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 19 cze 2008, 14:41

Skuciok, Dobre,dobre :mrgreen: <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl