Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] skoki obrotów na biegu jałowym

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[B4 1Z] skoki obrotów na biegu jałowym

Post autor: axell » 11 lis 2010, 12:51

Witam. Dzisiaj zaczęły mi skakać obroty, wygląda to tak:
Po odpaleniu obroty w najlepszym porządku, po dodaniu gazu skacze na 1100 i tak się trzyma jakiś czas, a po przejechaniu jakiegoś odcinka wskazówka skacze między 950 a 1000.
Wie ktoś może gdzie szukać przyczyny.
Z góry dziękuję za pomoc.
Dodam jeszcze że jakiś czas temu ustawiałem kąt wtrysku i wszystko było w najlepszym porządku.
Ostatnio zmieniony 11 lis 2010, 18:25 przez axell, łącznie zmieniany 1 raz.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 lis 2010, 13:00

nastawnik pompy, wtryski, filtr paliwa może być zabity, źle ustawiona dawka paliwa, przyczyn może być sporo

a jakieś inne objawy :?: np. szarpanie podczas jazdy :?:

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 11 lis 2010, 13:03

filtr paliwa wymieniłem z miesiąc temu, podczas jazdy bez zmian śmiga tak jak trzeba, jedyne co zauważyłem to pęcherzyk powietrza w przewodzie paliwowym, ale to raczej nie ma na to wpływu, nie ma też żadnej utraty mocy, tylko skoki na jałowym.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 lis 2010, 14:53

a więc źle ustawiona dawka paliwa (za duża) bo skoro podczas jazdy nie szarpie to nastawnik powinien być ok

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 11 lis 2010, 14:54

To w takim wypadku najlepiej do mechanika i pod komputer na ustawienie dawki? (mam nadzieję że na tym się kończy ustawienie dawki paliwa, czy to jakiś bardziej złożony temat)?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 lis 2010, 16:58

axel_gumis pisze:To w takim wypadku najlepiej do mechanika i pod komputer na ustawienie dawki?
ta i wydasz sporo $$ a efekt może być różny..

napisz z którego roku auto, jaki przepływomierz to jak będe się wybierał do Lbn to wezmę sprzęt i się sprawdzi i ustawi <ok>

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 11 lis 2010, 17:01

auto z roku 1992, a przepływomierz to niestety nie wiem, mało tego nawet nie wiem jak to sprawdzić :roll:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 lis 2010, 17:11

axel_gumis pisze:auto z roku 1992, a przepływomierz to niestety nie wiem
Ale my już wiemy ,klapkowy bosch niestety :-/

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 11 lis 2010, 17:17

axel_gumis pisze:auto z roku 1992, a przepływomierz to niestety nie wiem, mało tego nawet nie wiem jak to sprawdzić :roll:
i fakt tu jest trochę kiszka :-/

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 11 lis 2010, 17:19

a możecie Panowie troszkę jaśniej

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 lis 2010, 17:29

axel_gumis pisze:a możecie Panowie troszkę jaśniej
Diagnoza przez kompa mocno ograniczona ,o ile w ogóle uda się połączyć :-/

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 11 lis 2010, 17:47

To tak po krótce. Z nożem na gardle i latarką w dłoni poleciałem sprawdzić jaki tam siedzi przepływomierz, faktycznie siedzi Bosch, ale nie byłbym sobą gdybym nie spróbował coś zdziałać. Prysnąłem preparatem na styki w kostkę przepływomierza i ku mojemu wielkiemu ździwieniu obroty są takie jak powinny być, po jeździe próbnej też bez zmian. Mam nadzieję że ten temat mam zamknięty.
Dziękuję wszystkim za udzielone porady <ok>

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 11 lis 2010, 17:50

no to fajnie cieszymy się :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 11 lis 2010, 18:23

_uwaga

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 11 lis 2010, 18:42

obawiam się że to może być n krótką metę, często słabo łączy wewnątrz przepływki na płytce także jak będą dalej problemy to możesz zajrzeć do środka, pokrywka jest przyklejona na taki gumowy klej ale da się oderwać

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl