[B4 1Z] padła turbina - regeneracja czy demontaż?
[B4 1Z] padła turbina - regeneracja czy demontaż?
witam,
w b4 1992 1.9tdi używanym przez matkę padła turbina i w rezultacie:
- bierze olej (mobil1 półsyntetyk),
- dymi na niebiesko,
- ogólnie przypał
auto jest i będzie używane w mieście, często na krótkich odcinakach, w dodatku przez kobietę, stąd:
- raczej nie zależy mi na mocy, tylko na "bezobsługowym" niezawodnym aucie.
Co w takiej sytuacji będzie lepszym rozwiązaniem (czyt. tańszym):
-regeneracja turbiny,
-demontaż turbiny?
pytam bo nie mam pojęcia o tej konstrukcji,
wystarczy tylko zamienić kolektor z b3 1.9d, czy dodatkowo niezbędne są modyfikacje, czy ewentualnie posiada ktoś takie części, bądź jest fanem audi 80 i potrafi sam dokonać takiej operacji?
w b4 1992 1.9tdi używanym przez matkę padła turbina i w rezultacie:
- bierze olej (mobil1 półsyntetyk),
- dymi na niebiesko,
- ogólnie przypał
auto jest i będzie używane w mieście, często na krótkich odcinakach, w dodatku przez kobietę, stąd:
- raczej nie zależy mi na mocy, tylko na "bezobsługowym" niezawodnym aucie.
Co w takiej sytuacji będzie lepszym rozwiązaniem (czyt. tańszym):
-regeneracja turbiny,
-demontaż turbiny?
pytam bo nie mam pojęcia o tej konstrukcji,
wystarczy tylko zamienić kolektor z b3 1.9d, czy dodatkowo niezbędne są modyfikacje, czy ewentualnie posiada ktoś takie części, bądź jest fanem audi 80 i potrafi sam dokonać takiej operacji?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
1.9D a 1.9 TDI to troszku inne konstrukcje.
Gdybyś miał AAZ'eta to spokojnie mógłbyś mu ściągnąć turbine i jeździć bez niej (po odpowiednim ustawieniu dawki paliwa na pompie).
W 1Z trudno Ci będzie kompa oszukać, bo będzie cały czas widział za niskie ciśnienie doładowania. Możesz oczywiście zrobić z niego SDI ale musiałbyś włożyć mechaniczną pompe wtryskową i pozbyć sie zupełnie ECU.
Kup dobrą używkę i podmień.
Gdybyś miał AAZ'eta to spokojnie mógłbyś mu ściągnąć turbine i jeździć bez niej (po odpowiednim ustawieniu dawki paliwa na pompie).
W 1Z trudno Ci będzie kompa oszukać, bo będzie cały czas widział za niskie ciśnienie doładowania. Możesz oczywiście zrobić z niego SDI ale musiałbyś włożyć mechaniczną pompe wtryskową i pozbyć sie zupełnie ECU.
Kup dobrą używkę i podmień.
SDI ma wszystkie graty poza turbiną co TDI, czyli w SDI jest ECU, przepływomierz, pompa sterowana elektrycznie także żeby z TDI zrobić SDI to wystarczy jedynie wyjąć turbinę i Intercooler bo w SDI nic nie daje a jedynie osłabia, należy pamiętać też żeby zaślepić przewody olejowe od turbinytrepek pisze:Możesz oczywiście zrobić z niego SDI ale musiałbyś włożyć mechaniczną pompe wtryskową i pozbyć sie zupełnie ECU.
ciśnienie doładowania z dawką nie ma nic wspólnego a jedynie wskazania przepływomierza, ale i tak lepiej wymienić turbinę jak bawić się w zrobienie SDI, jeśli ktoś już się uprze na SDI to kolektor wydechowy też musi założyć od 1.9SDI (powinien pasować ale wypadałoby się najpierw upewnić)
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
trepek, powiedz co Twoim zdaniem znaczy "dobrze zregenerowana turbina"? Osobiście jeżdżę na zregenerowanym turbie, koszt 700 zł i fakt szanuję ją jak to się powinno robić po ostrzejszej jeździe i przed całkowitym rozgrzaniem, ale przez 2 lata nic złego się z nią nie dzieje i wcale nie uważam żeby byłą źle zrobiona. Chyba że chodzi Ci o porównanie turba po regeneracji do turbiny nowej oryginalnej, a to wtedy zgadzam się ze regeneracja ustępuje znacznie nowej "pompce"
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
[ ]
Do takiej eksploatacji 1,9 tdi to nie jest najlepszy wybór najlepszy do tego zwykły wollnossak .Sam też jeżdżę 99% po mieście bardzo krótkie odcinki ,ale silnik jest już ciepły jak go odpalam (webasto )więc nie ma problemu .Co do regeneracji to róznie z tym bywa ,często jest lipa .Ja bym wolał dobrą używkę ,bo wbrew pozorom można jeszcze znależćknd pisze:auto jest i będzie używane w mieście, często na krótkich odcinakach, w dodatku przez kobietę,