Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 NE 1.8] Słabe hamulce tył.

Młody440
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lis 2010, 14:57

[B3 NE 1.8] Słabe hamulce tył.

Post autor: Młody440 » 11 lis 2010, 14:24

Byłem na przeglądzie i diagnosta stwierdził że tył słabo hamuje ale gównie chodzi oto ze tylne prawe koło ma znacznie mniejsza siłę hamowania a na ręcznym praktycznie nie hamuje.Ponieważ to nowy nabytek nie wiem jak to rozebrać i na co patrzeć co może być nie tak.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2010, 21:31 przez Młody440, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

Post autor: reyna44 » 11 lis 2010, 16:15

Z tyłu masz bębnowe czy tarczowe? Bębnowe-Wszystkie modele Audi 80 z napędem przednim o mocy 66 kW/90 KM (bez ABS) mają w kołach tylnych hamulce
bębnowe. W tej wersji hamulców dwie szczeki hamulcowe dociskane są przez tłok cylindra hamulcowego w kole
(znajduje się on miedzy górnymi końcami szczęk hamulcowych) do powierzchni hamulcowej bębna. Dzięki.-
rozmieszczeniu szczek hamulcowych jedna ze szczek w zainstalowanym w Audi hamulcu bębnowym (hamulec Simplex-jeden cylinder hamulcowy z dwoma tłokami) działa samowzmacniająco. Oznacza to, że przy obracającym się kole szczęka w pewnym stopniu samoczynnie przyciągana jest do bębna hamulcowego, co redukuje siłę wywierana na pedał. W Audi samowzmacniająco działa przednia szczeka hamulcowa (pod warunkiem jazdy do przodu). W języku fachowym nazywana jest szczęką hamulcowa współbieżną. Natomiast tylna nazywana jest odpowiednio szczęką hamulcową wtórną lub przeciwbieżna.
Nie trzeba korygować ustawienia hamulców bębnowych. Dba o to - inaczej niż w hamulcach tarczowych - mechanizm samonastawczy. Drążek naciskowy hamulca między szczękami hamulcowymi musi być przedłużany wraz z postępującym zużyciem okładzin, aby okładziny miały styczność z bębnem. Odbywa się to poprzez odciągany przez sprężynę klin, który popycha drążek naciskowy hamulca w miarę zużycia okładzin. Jak zdemontować?
Bęben hamulcowy można zdemontować również z przykręconym kołem.W tym przypadku:
• Odkręcić jedną śrubę mocującą koło.
• Podnieść i podeprzeć tył samochodu.
• Obrócić obręcz koła lub bęben hamulcowy tak, aby
otwór po śrubie mocującej koło znalazł się u góry z
przodu
- względem kierunku jazdy.
• Włożyć wkrętak w otwór po śrubie i docisnąć klin
nastawczy do góry - dzięki czemu cofnięte zostają
szczeki hamulcowe.
• Zdjąć kołpak smarowy łożyska koła
• Wyprostować i wyciągnąć zawleczkę zabezpieczającą
z łożyska koła.
• Zdjąć zabezpieczenie koronowe, odkręcić nakrętkę
sześciokątną, zdjąć podkładkę oporową i zewnętrzne
łożysko koła.
• Zdjąć bęben hamulcowy.
• Przy montażu ustawić luz łożyskowy na łożysku
koła,
• Przez jednorazowe silne wciśnięcie pedału hamulca dosunąć okładziny na styk do bębna

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Re: B3 NE 1.8 Słabe hamulce tył.

Post autor: Przemo80b3 » 11 lis 2010, 20:35

Młody440 pisze:Byłem na przeglądzie i diagnosta stwierdził że tył słabo hamuje ale gównie chodzi oto ze tylne prawe koło ma znacznie mniejsza siłę hamowania a na ręcznym praktycznie nie hamuje.Ponieważ to nowy nabytek nie wiem jak to rozebrać i na co patrzeć co może być nie tak.
Witam. Obstawiam zużyty cylinderek, a jeszcze tym bardziej jeśli trochę się poci, widać wyciek. Ja niedawno też byłem na badaniach technicznych i prawe tylne koło też mi hamuje troszeczkę słabiej niż lewe. Ale diagnosta mówił, że siła hamowania mieści się w normie. Tak więc do sprawdzenia masz cylinderek i szczęki hamulcowe. reyna44 zamieścił ładny poradnik jak to zrobić. :-D

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 12 lis 2010, 18:20

_uwaga

Młody440
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lis 2010, 14:57

Post autor: Młody440 » 14 lis 2010, 21:34

Okazało się że pyłu z okładzin zapewne i rdzy było tyle że nawet na powierzchni ciernej bębna była gruba warstwa osadu.Po wyczyszczeniu hamuje lepiej ale okładzin już jest mało wiec idą do wymiany.Cylinderek suchutki nic nie cieknie.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 15 lis 2010, 09:49

Sprawdź czy bęben wewnątrz ma rant , jeżeli tak to warto było by go spiłować , żeby syf który gromadzi się w bębnie mógł z niego wylecieć i nie pogarszać hamowania .

Młody440
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lis 2010, 14:57

Post autor: Młody440 » 15 lis 2010, 22:19

Rant był nie duży ale spiłowałem go już.

Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

Post autor: reyna44 » 15 lis 2010, 22:54

marko pisze:Sprawdź czy bęben wewnątrz ma rant , jeżeli tak to warto było by go spiłować
Zgadzam się z tobą ale jeśli robią się rant to bębny są słabej jakości i warto skontrolować powierzchnie ścierną lub sprawdź czy to nie jest zwykły osad z klocków hamulcowych.

Młody440
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lis 2010, 14:57

Post autor: Młody440 » 16 lis 2010, 22:51

Rant był nieduży zresztą go spiłowałem.Powierzchnię bębna przetarłem papierem ściernym założyłem nowe szczęki.Pedał zrobił się od razu twardszy.Tylko mam teraz inny problem że ręczny łapie na 2 ostatnie zęby z tym że po wymianie szczek powinien jeśli już łapać na pierwsze.Mogła spaść gdzieś linka? Czy ten typ tak ma i trzeba wyregulować?

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 17 lis 2010, 06:44

Co do ręcznego, wystarczy naciągnąć linki. U mnie też po wymianie linek i okładzin z tyłu, łapał pod samym końcem, wystarczyło się położyć pod spodem i naciągnąć linki :mrgreen:

Awatar użytkownika
Łukaszek KSZO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 505
Rejestracja: 07 maja 2008, 22:27
Lokalizacja: O-c

Post autor: Łukaszek KSZO » 17 lis 2010, 19:32

a co jeśli łapie reczny tylko na jedno kolo?

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 17 lis 2010, 19:59

Łukaszek KSZO pisze:a co jeśli łapie reczny tylko na jedno kolo?
Ja bym sprawdził okładziny i cylinderek w tym bębnie, na który nie łapie ręczny.

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 17 lis 2010, 20:14

Mogła zpiec się linka w pancerzu.

Awatar użytkownika
Łukaszek KSZO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 505
Rejestracja: 07 maja 2008, 22:27
Lokalizacja: O-c

Post autor: Łukaszek KSZO » 17 lis 2010, 20:27

ok sprawdze kiedys bralem sie do tego ale nie umialem zdjac bebna nie wiedzialem ze trzeba cos zrobic z klinem. i sprawdze linke.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 18 lis 2010, 06:35

No jeszcze jak bęben był dawno temu zdejmowany, to później mogą być małe problemy z jego zdjęciem, ale wszystko da się zrobić :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl