[B3 NE 1.8] Słabe hamulce tył.
[B3 NE 1.8] Słabe hamulce tył.
Byłem na przeglądzie i diagnosta stwierdził że tył słabo hamuje ale gównie chodzi oto ze tylne prawe koło ma znacznie mniejsza siłę hamowania a na ręcznym praktycznie nie hamuje.Ponieważ to nowy nabytek nie wiem jak to rozebrać i na co patrzeć co może być nie tak.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2010, 21:31 przez Młody440, łącznie zmieniany 1 raz.
Z tyłu masz bębnowe czy tarczowe? Bębnowe-Wszystkie modele Audi 80 z napędem przednim o mocy 66 kW/90 KM (bez ABS) mają w kołach tylnych hamulce
bębnowe. W tej wersji hamulców dwie szczeki hamulcowe dociskane są przez tłok cylindra hamulcowego w kole
(znajduje się on miedzy górnymi końcami szczęk hamulcowych) do powierzchni hamulcowej bębna. Dzięki.-
rozmieszczeniu szczek hamulcowych jedna ze szczek w zainstalowanym w Audi hamulcu bębnowym (hamulec Simplex-jeden cylinder hamulcowy z dwoma tłokami) działa samowzmacniająco. Oznacza to, że przy obracającym się kole szczęka w pewnym stopniu samoczynnie przyciągana jest do bębna hamulcowego, co redukuje siłę wywierana na pedał. W Audi samowzmacniająco działa przednia szczeka hamulcowa (pod warunkiem jazdy do przodu). W języku fachowym nazywana jest szczęką hamulcowa współbieżną. Natomiast tylna nazywana jest odpowiednio szczęką hamulcową wtórną lub przeciwbieżna.
Nie trzeba korygować ustawienia hamulców bębnowych. Dba o to - inaczej niż w hamulcach tarczowych - mechanizm samonastawczy. Drążek naciskowy hamulca między szczękami hamulcowymi musi być przedłużany wraz z postępującym zużyciem okładzin, aby okładziny miały styczność z bębnem. Odbywa się to poprzez odciągany przez sprężynę klin, który popycha drążek naciskowy hamulca w miarę zużycia okładzin. Jak zdemontować?
Bęben hamulcowy można zdemontować również z przykręconym kołem.W tym przypadku:
• Odkręcić jedną śrubę mocującą koło.
• Podnieść i podeprzeć tył samochodu.
• Obrócić obręcz koła lub bęben hamulcowy tak, aby
otwór po śrubie mocującej koło znalazł się u góry z
przodu
- względem kierunku jazdy.
• Włożyć wkrętak w otwór po śrubie i docisnąć klin
nastawczy do góry - dzięki czemu cofnięte zostają
szczeki hamulcowe.
• Zdjąć kołpak smarowy łożyska koła
• Wyprostować i wyciągnąć zawleczkę zabezpieczającą
z łożyska koła.
• Zdjąć zabezpieczenie koronowe, odkręcić nakrętkę
sześciokątną, zdjąć podkładkę oporową i zewnętrzne
łożysko koła.
• Zdjąć bęben hamulcowy.
• Przy montażu ustawić luz łożyskowy na łożysku
koła,
• Przez jednorazowe silne wciśnięcie pedału hamulca dosunąć okładziny na styk do bębna
bębnowe. W tej wersji hamulców dwie szczeki hamulcowe dociskane są przez tłok cylindra hamulcowego w kole
(znajduje się on miedzy górnymi końcami szczęk hamulcowych) do powierzchni hamulcowej bębna. Dzięki.-
rozmieszczeniu szczek hamulcowych jedna ze szczek w zainstalowanym w Audi hamulcu bębnowym (hamulec Simplex-jeden cylinder hamulcowy z dwoma tłokami) działa samowzmacniająco. Oznacza to, że przy obracającym się kole szczęka w pewnym stopniu samoczynnie przyciągana jest do bębna hamulcowego, co redukuje siłę wywierana na pedał. W Audi samowzmacniająco działa przednia szczeka hamulcowa (pod warunkiem jazdy do przodu). W języku fachowym nazywana jest szczęką hamulcowa współbieżną. Natomiast tylna nazywana jest odpowiednio szczęką hamulcową wtórną lub przeciwbieżna.
Nie trzeba korygować ustawienia hamulców bębnowych. Dba o to - inaczej niż w hamulcach tarczowych - mechanizm samonastawczy. Drążek naciskowy hamulca między szczękami hamulcowymi musi być przedłużany wraz z postępującym zużyciem okładzin, aby okładziny miały styczność z bębnem. Odbywa się to poprzez odciągany przez sprężynę klin, który popycha drążek naciskowy hamulca w miarę zużycia okładzin. Jak zdemontować?
Bęben hamulcowy można zdemontować również z przykręconym kołem.W tym przypadku:
• Odkręcić jedną śrubę mocującą koło.
• Podnieść i podeprzeć tył samochodu.
• Obrócić obręcz koła lub bęben hamulcowy tak, aby
otwór po śrubie mocującej koło znalazł się u góry z
przodu
- względem kierunku jazdy.
• Włożyć wkrętak w otwór po śrubie i docisnąć klin
nastawczy do góry - dzięki czemu cofnięte zostają
szczeki hamulcowe.
• Zdjąć kołpak smarowy łożyska koła
• Wyprostować i wyciągnąć zawleczkę zabezpieczającą
z łożyska koła.
• Zdjąć zabezpieczenie koronowe, odkręcić nakrętkę
sześciokątną, zdjąć podkładkę oporową i zewnętrzne
łożysko koła.
• Zdjąć bęben hamulcowy.
• Przy montażu ustawić luz łożyskowy na łożysku
koła,
• Przez jednorazowe silne wciśnięcie pedału hamulca dosunąć okładziny na styk do bębna
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Re: B3 NE 1.8 Słabe hamulce tył.
Witam. Obstawiam zużyty cylinderek, a jeszcze tym bardziej jeśli trochę się poci, widać wyciek. Ja niedawno też byłem na badaniach technicznych i prawe tylne koło też mi hamuje troszeczkę słabiej niż lewe. Ale diagnosta mówił, że siła hamowania mieści się w normie. Tak więc do sprawdzenia masz cylinderek i szczęki hamulcowe. reyna44 zamieścił ładny poradnik jak to zrobić.Młody440 pisze:Byłem na przeglądzie i diagnosta stwierdził że tył słabo hamuje ale gównie chodzi oto ze tylne prawe koło ma znacznie mniejsza siłę hamowania a na ręcznym praktycznie nie hamuje.Ponieważ to nowy nabytek nie wiem jak to rozebrać i na co patrzeć co może być nie tak.
Rant był nieduży zresztą go spiłowałem.Powierzchnię bębna przetarłem papierem ściernym założyłem nowe szczęki.Pedał zrobił się od razu twardszy.Tylko mam teraz inny problem że ręczny łapie na 2 ostatnie zęby z tym że po wymianie szczek powinien jeśli już łapać na pierwsze.Mogła spaść gdzieś linka? Czy ten typ tak ma i trzeba wyregulować?
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- Łukaszek KSZO
- Forum Audi 80
- Posty: 505
- Rejestracja: 07 maja 2008, 22:27
- Lokalizacja: O-c
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- Łukaszek KSZO
- Forum Audi 80
- Posty: 505
- Rejestracja: 07 maja 2008, 22:27
- Lokalizacja: O-c
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie