Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.3 NG] Silnik szarpie i strzela

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

[80 b4 2.3 NG] Silnik szarpie i strzela

Post autor: marysienka87 » 13 lis 2010, 19:16

Witam serdecznie,
Jestem tutaj nowa, mam problem z moim autem. Wiem,że za chwilę ktoś mi napisze,że były juz podobne tematy, ale szukałam tu i na innych forach i nic nie pasuje do pzrypadku jaki wystapił w moim aucie.
Posiadam auto audi b4 silnik 2.3 NG z 1992 r. Mam problem z tym,że audi nie chce wkrecać się na obroty przy zimnym jak i ciepłym silniku, chociaż na zimnym jest trochę lepiej. Auto nie ma problemu z odpalaniem, pracuję równo na ciepłym jak i zimnym silniku ok.900 obr/min. Auto nigdy nie miało gazu, problem polega na tym,że przy przyspieszeniu od 1000 strasznie szarpie, dopiero jak jedzie sie ok 3000 obr jedzie w miare dobrze, jednak po puszczeniu pedału gazu i hamowaniu silnikiem wali w rure tak jakby ktoś wrzucił w nią petardę. Nadmieniam,że guma od przepływomierza jest szczelna, wymienony filtr paliwa, czujnik temp powietrza, który daje sygnał do ECU.
Proszę o odpowiedź jak i również nie podłanczanie się do mojego postu w stylu, mam tak samo, bo jeśli masz tak samo to poczekaj aż ktoś odpowie, kto ma pojecie na ten temat, ponieważ ja w okolicy nie mam żadnego mechanika, który się tego podejmie i ją naprawi.

Pozdrawiam Marysienka :)
Ostatnio zmieniony 14 lis 2010, 13:00 przez marysienka87, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 13 lis 2010, 19:21

Zapoznaj się z regulaminem i stosuj [tag] w nazwie tematu inaczej temat pójdzie do kosza
i jako nowa klubowiczka przywitaj sie w odpowiednim dziale i witaj na forum ;-)

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 13 lis 2010, 19:30

Tag? Czyli co? pozdrawiam

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 13 lis 2010, 19:37

[80 b4 2.3 NG] coś takiego w w nazwie tematu chodzi o to jak ktoś będzie miał problem z idęntycznym silnikiem jak twój to szybko znajdzie w wyszukiwarce jeśli będzie zastosowany tag

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 13 lis 2010, 19:38

Dzięki

ind
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 23 gru 2009, 18:19
Lokalizacja: leszno

Post autor: ind » 13 lis 2010, 19:40

niech mechanik ustawi zapłon i przy okazji sprawdzi przewody,kopułke, palec.A potem sie okaże

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 13 lis 2010, 19:49

To już było robione, A co sądzicie o czujniku stukowym? Po wyciągnięciu wtyczki nie ma żadnej różncy w pracy silnika, po przygazówce czasami słychac metaliczny dzwięk.

[ Dodano: 2010-11-13, 19:51 ]
Kopułka, palec rozdzielacza ,przewody -to wszystko jest nowe. Pompa paliwa wydaje dosyć głośne dzwięki, jest juz zamówiona nowa.

Awatar użytkownika
dr.lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1111
Rejestracja: 11 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: dr.lolek » 13 lis 2010, 20:15

NG problem z wtryskami moze byc
marysienka87 pisze:po przygazówce czasami słychac metaliczny dzwięk
pochodzacy pewnie z okolicy wtryskow to rutyna u mnie tak samo jest i jest ok

i jednak ten zaplon trza by luknąć

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 13 lis 2010, 22:34

Zauważyłam ze przy predkości od 140km tak do 180 nic nie przerywa i nic nie strzela.Co to może być?

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 14 lis 2010, 12:47

sprawdz CO przy bogatym i zlym zaplonie wali w tlumik w bydgoszczy jest magik od k-jeta ale kjet w porsche 924-928 moge go zapytac czy by ustawil twoje w zasadzie to to samo nawet w audi latwiej bo bez warmupa i innych.

Jeszcze nalezalo by pomierzyc regulator cisnienia i oscylacje lambdy.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 14 lis 2010, 18:08

[quote="marysienka87"]jak i również nie podłanczanie się do mojego postu w stylu, mam tak samo,[/quote]

mam tak samo :mrgreen:

znaczy nie mam ale to coś z mieszanką będzie. Pewnie ułatwiła byś pisząc jakie tam cuda się z rury wydobywają, kopci, nie kopci, na szaro kopci, na niebiesko... Po odpaleniu bardziej kopci później mniej... coś, cokolwiek rzeczowego o dymie...

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 14 lis 2010, 18:38

wlasciwie to powinna tez napisac jak sie to stalo czy z dnia na dzien czy byl strzal jak z talezykiem. Czy zostalo sprawdzone pod katem lewego powietrza .odma. Odpala od strzala? Czy za kturyms razem dopiero. Ktos juz krecil w przeplywce? Co sie dzieje po odpiecu wtyczki regvlatora cisnienia? No i sprawdzic dzialanie mikrostykow przy przepustnicy...

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 14 lis 2010, 20:12

tak, stawiam na przepustnicę ( z tym, że nie wiem jak ten wtrysk jest sterowany) albo nieszczelność w dolocie, ale lepiej, żeby laska sama napisała jak z tym dymem.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 14 lis 2010, 20:51

jak nie wiesz jak jest sterowany? piec wtryskuw mechanicznych i elektorniczny rozruchowy.... zasysane powietrze podnosi talez ten otwiera zaworek i leci wiecej wachy, lewe powietrz to za malo wachy bo talez nie unosi sie wystarczajaco... + inne czynniki wspomagajace -to tak na skruty

dym/spaliny pewnie smierdzi paliwem az szczypie w oczy.....

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 14 lis 2010, 21:31

Z talerzykiem jest wszystko ok, jest prosty, auto nigdy nie miało gazu, lewego powietrza nie bierze, gumy, rurki wszystko szczelne, po odpięciu wtyczki od potencjometru przepustnicy auto faluje. Auto kreci za pierwszym razem, czy ciepły czy zimny. Na ciepłym ok 750 obr, na zimnym ok 1100 obr.
Jeśli chodzi o odpalenie silnik pracuje prawidłowo, problemy są tylko z przyspieszenianiem do 3000 obr, po otwarciu drugiej przepustnicy objawy te nie wystepują. Jeśli chodzi o dym to jest normalny, ani siwy, czarny, niebieski-normalny. Proszę mi napisać czy praca silnika powinna być inna po odłączeniu czujnika stukowego :?: , który jak mi wiadomo jest odpowiedzialny za przestawienie kąta zapłonu, ponieważ jak go odłącze to atuo chodzi tak samo jak z podłączonym. Co do tego czy ktoś grzebał przy przepływomierzu nie mam pojecia, ponieważ już takie auto kupiłam. W przepływomierzu płytka spiętrzająca jest ustawiona tak jak powinna być. Kilka dni temu zauważyłam,że po strzale w rure auto zaczęło falować na obrotach i szarpanie zniknęło do zgaszenia silnika i odpalenia na nowo. Po tym silnik chodził równo, tak jak wcześniej i wróciło szarpanie :cry: :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl