[80 B4 2.0 ABT] stuki po odpaleniu
[80 B4 2.0 ABT] stuki po odpaleniu
[80,2.0 66kw] jak odpalę silnik przez krótką chwile słyszę klekoczące zawory co to może być[/b]
Ostatnio zmieniony 09 sty 2007, 14:44 przez majcyk13, łącznie zmieniany 1 raz.
- czarek_d20
- Forum Audi 80
- Posty: 81
- Rejestracja: 15 gru 2006, 19:40
- Lokalizacja: Parczew-w.lubelskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 13 sty 2007, 13:16
- Lokalizacja: Suwałki
[80 2.0 B4 ABT+ GAZ] cięzkie odpalnie...
Witam! Mam problem z moja Audiczką. Mianowicie na zimnym silniku odpala natychmiast. Gorzej na rozgrzanym silniku kręci dosyć długo, często muszę jeszcze wcinąc trochę gazu żeby pomogło. A jiekiedy dopiero za 3, razem zaskoczy. Dodam, że odpalam na benzynie a na gaz przełącza się po przegazowaniu. Próbowałem odpalać tylko na gazie, bez zmian. Zadnych innych objaw jak dotąd nie odnotowałem (brak mocy, nierówne obroty, itp.) Nie wiem czy to ma związek, że podczas pracy na gazie pompa paliwa nie chodzi.? Każdy, z którym rozmawiałem twierdzi, że potrzebna jest regulacja...
Ostatnio zmieniony 23 lip 2007, 14:42 przez Darecki, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Witam, a jaki masz gaz zamontowany? (I czy II generacja) Jeśli to II generacja to emulator sondy lambda trzeba ustawić na typ emulacji: "masa" albo "brak/odłączona". Wszystko po to by ECU nie modyfikowało mapy wtrysku benzyny co powoduje potem problemy z odpalaniem i jazdą na benzynie. Jeśli to I generacja to sprawdź czy masz dołożony emulator lambdy jeśli tak to trzeba go ustawić tak jak powyżej, jeśli nie to trzeba go dołożyć, bo kłopoty będą się nasilać. Po ustawieniu emulacji musisz jeszcze zresetować ECU przez odpięcie aku na kilka minut i ponowne zaadoptowanie ECU do pracy na benzynie bez dotykania przepustnicy ani przełączania na LPG. Reset najlepiej robić od zimnego silnika, aż do jego nagrzania do nominalnej temperatury. Teraz gasisz silnik i od ponownego odpalenia możesz już używać LPG.
Audi 2.0 B4 ABT +GAZ
Witam, gaz jest (niestety) I generacji, ale sytuacja jest taka, że nawet jak odpale na benzynie i nie przełącze na gaz, pochodzi parę minut na benzynie, zgaszę silnik (tez na benzynie) i problem z odpalaniem się pojawia. Co sądzicie ?? udać się do gazowników czy do zwykłego mechanika??
Audi 80 B4 ABT
Takiego już kupiłem a poza tym "mój" mechanik powiedział, że z tą odcięta pompą to dobre rozwiązanie...??? Jak widać, nie ujmując nikomu z naszych klubowiczów, Każdy ma swoje inne zdanie....
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Na temat pompy nie będę pisał, bo są dwie szkoły ogólnie znane, więc nie ma sensu tu ponownie dywagować.
Darecki dołóż dobrego kompa LPG, np. Stag 100 (koszt ok. 300-350 zł z założeniem), albo przynajmniej porządny emulator lambdy, bo Twoje kłopoty nie będą miały końca. Możesz się upewnić czy to jest przyczyną robiąc reset ECU i pojeździć trochę na benie. Jeśli sytuacja się unormuje to masz pewność co do przyczyny. Kilkuminutowa praca na benzynie, ale bez wcześniejszego resetu ECU nie wystarczy, żeby ECU przywrócił prawidłową mapę wtrysku. Musiałbyś zrobić na benzynie co najmniej kilkadziesiąt kilometrów. Najłatwiej jest to przywrócić poprzez reset ECU i ponowną adaptację na benie. Jeśli jednak nie nastąpi poprawa to do sprawdzenia/wymiany czujnik temperatury silnika (ten do ECU, a nie na deskę) i czujnik temperatury zasysanego powietrza (ten przy samym wtryskiwaczu). Odcięcie pompy nie ma tu akurat wpływu bo piszesz, że po odpaleniu na benie, krótkiej pracy, zgaszeniu i ponownym odpalaniu problem jest nadal. Więc brak paliwa i ciśnienia w przewodach odpada.
Darecki dołóż dobrego kompa LPG, np. Stag 100 (koszt ok. 300-350 zł z założeniem), albo przynajmniej porządny emulator lambdy, bo Twoje kłopoty nie będą miały końca. Możesz się upewnić czy to jest przyczyną robiąc reset ECU i pojeździć trochę na benie. Jeśli sytuacja się unormuje to masz pewność co do przyczyny. Kilkuminutowa praca na benzynie, ale bez wcześniejszego resetu ECU nie wystarczy, żeby ECU przywrócił prawidłową mapę wtrysku. Musiałbyś zrobić na benzynie co najmniej kilkadziesiąt kilometrów. Najłatwiej jest to przywrócić poprzez reset ECU i ponowną adaptację na benie. Jeśli jednak nie nastąpi poprawa to do sprawdzenia/wymiany czujnik temperatury silnika (ten do ECU, a nie na deskę) i czujnik temperatury zasysanego powietrza (ten przy samym wtryskiwaczu). Odcięcie pompy nie ma tu akurat wpływu bo piszesz, że po odpaleniu na benie, krótkiej pracy, zgaszeniu i ponownym odpalaniu problem jest nadal. Więc brak paliwa i ciśnienia w przewodach odpada.
AUDI B4 ciężkie odpalanie...
Wielkie pozdro dla Danka i podziękowania za pomoc, skontaktowałem się z dwoma "gazownikami" i obaj powiedzieli mi to samo co TY. Tyle że oni musieli się podłączyć komputerami wszystko posprawdzać i skasować !!! za diagnozę. Ty zrobiłeś to zdalnie, na podstawie mojej (niewpełni jasnej:-) opinii na temat mojej audiczki. Także wielki szacunek dla Ciebie. Także od poniedziałku montaż komputera, regulacja, kasacja błędów.... i MUSI! być już ok:-)