Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.3 NG] rozrzad

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
caly16
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 lip 2010, 11:17
Lokalizacja: Legnica Dolnyślask

[80 b4 2.3 NG] rozrzad

Post autor: caly16 » 07 paź 2010, 21:22

Witam proszę o pomoc czytałem już kilka postów na temat tego rozrządu ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem. Chodzi i koło pasowe wału korbowego niezbędny demontaż przy wymianie paska po odkręceniu śrub imbusowych pojawia się problem nie mogę żadnym sposobem tego odkręcić nawet metrowa przedłużka nie pomogła wszelkiego typu blokady rozrządu też nie pomagają... Proszę Was o pomoc autko stoi i czeka

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 07 paź 2010, 21:29

Tzn co nie możesz odkręcić bo nie bardzo rozumiem....

Awatar użytkownika
caly16
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 lip 2010, 11:17
Lokalizacja: Legnica Dolnyślask

Post autor: caly16 » 07 paź 2010, 21:32

Tej sruby centralnej

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 07 paź 2010, 21:36

z Tego co pamietam w tym silniku trzyma ona tylko kulko rozrzadu?? wiec nie trzeba go odkrecac, chyba ze sie myle

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 07 paź 2010, 22:33

Sie mylisz musi odkrecic 4ry inbusy i ta srube w poniedzialek wlasnie zmienialem rozrzad w ng ta sirodkowa odkrecalem kluczem pneumatycznym z 900Nm sila poszlo odrazu zadna przedluzka nie pomoze sruba siedzi na loctite a i ng ma dwa rodzaje rozrzadu do 04.91 142 zeby i napina sie pompa wody od 05.91 147 zebuw i rolka napinajaca warto sprawdzic mi dowiezli bledny zestaw i robilem to na 2a podejscia..

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 14 lis 2010, 19:56

Panowie, ja właśnie przymierzam się do wymiany rozrządu w swoim NG, możecie mi powiedzieć po co ściągać koło zębate na wale korbowym? Zmieniałem już rozrząd w 3 autach VW/Audi co prawda 4 cylindrowych, ale w żadnym z nich nie było potrzeby ściągania tego kółka.

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 14 lis 2010, 20:31

:!: Treść tego postu została usunięta :!:

gdyż napisałem w nim błędne informacje dotyczące demontażu Koła Zębatego Rozrządu wału korbowego w silniku 2.3 NG.

Przepraszam wszystkich których wprowadziłem w błąd lub zdenerwowałem :!:
Ostatnio zmieniony 15 lis 2010, 23:18 przez fredi99vv, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 14 lis 2010, 20:36

Dzięki wielkie za pomoc :) Czyli jest dokładnie tak jak myślałem. Czy mógłbyś jeszcze powiedzieć ile mniej więcej kosztuje pompa wody i czy do tego modelu (Avant NG 93r) jest potrzebny jakiś specjalny napinacz za kosmiczne pieniądze (bodajże parafinowy) ??

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 14 lis 2010, 20:43

kola zembatego nie sciagamy jedynie sciagamy kolo pasowe przykrecone do walu sruba na bodajrze klucz 26 i cztery umbrako ktyre trzymaja kolo pasowe z zembatym a zciagamy pasowe po to by odkrecic oslone i dostac sie do paska rozrzadu.


jak masz auto z 93 roko to mam komplet nowa pompe pasek 147 zebuw i rolke kupilem do mojego ng ale okazalo sie ze moja to starszy typ i czesci nie pasowaly,moge ci to odsprzedac za 300zl pasek i rolka gates pompa bodajze italy, ale do polski dojdzie za miesiac.. chyba ze znajde jakis sposob na przeslanie predzej...

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 14 lis 2010, 20:57

Troll oslo ma racje nie ma możliwości :!: zdjecia kola pasowego i koła zębatego bez odkręcenia śruby przechodzącej przez te koła :!:

:arrow: Niestety dopadła mnie rutyna i pomyliłem silniki,przepraszam :oops:

:!: Zwracam honor Mistrzowi Troll oslo :!:
Ostatnio zmieniony 15 lis 2010, 23:17 przez fredi99vv, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 14 lis 2010, 21:06

oj nie zciagniesz, robilem juz rozrzad w kilku ng i trzeba odkrecac ta centralna...

u niego jest chydrauliczny napinacz niestety ....

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 14 lis 2010, 21:14

jest napinacz, drogi niestety. Jeśli jednak jest sprawny to nie ma co ruszać. Tak samo pompy nie trzeba. Szczęśliwie jest tak, że i pompę i napinacz można wymienić w razie potrzeby bez wymiany paska a więc bez kolejnego rozkręcania tej zmierzłej śruby koła.
wymiana pompy wody zajęła mi godzinę. Osłona jest na zatrzaski. Jedyne co trzeba odkręcić to pompę od... wspomagania o ile dobrze pamiętam - 3 nakrętki bodajże.

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 14 lis 2010, 21:36

troll oslo pisze:oj nie zciagniesz, robilem juz rozrzad w kilku ng i trzeba odkrecac ta centralna...
Dlaczego nie ściągnę? W 2 audi 1,6 i jednym passacie schodziło samo koło pasowe bez większych komplikacji.

A co do pompy wody, czy istnieje ryzyko zablokowania się koła zębatego i co z tym idzie zerwania paska?

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 14 lis 2010, 21:51

zawsze istnieje ale łożyska mają to do siebie, że najpierw świszczą czy gwizdają...zwał jak zwał. robią hałas przed śmiercią, a w tym silniku pompa jest na wysokości grila właściwie i doskonale ją słychać. to samo zresztą z rolką napinacza.

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 14 lis 2010, 21:54

Ok dzięki za podpowiedzi, będę działał :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl