Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.3 NG] Silnik szarpie i strzela

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 14 lis 2010, 21:56

po odpieci stukowego nie bedzie zmian w pracy na jalowym ale bedzie klekotal przy dodaniu gazu
odepnij kostke od reg cisnienia nie od potencjometru

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 14 lis 2010, 22:03

jesli chodzi o klekotanie to dzieje sie tak przy przegazowaniu,i nie ma znaczenia czy czujnik jest podłączony czy nie.
odgłos klekotania wydobywa sie z okolicy gdzie czujnik jest podlaczony

[ Dodano: 2010-11-14, 22:05 ]
co do tej kostki to jesli ja odepne to co powinno sie dziac?mysle o tym zeby nagrac filmik co i jak sie dzieje z silnikiem jesli sie dodaje gazu

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 14 lis 2010, 22:06

pompa vaccum do sprawdzenia jesli masz na mysli strone przykrecenia stukowego do bloka silnika

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 14 lis 2010, 22:12

czy powinno sie to dziac tylko przy przygazowaniu i nie zawsze?bardziej przypomina to dzwiek zaworów

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 14 lis 2010, 22:18

nie wiem czy niebieski dym jest normalny ;) ale może mówisz o parze. dym normalny to taki co go nie ma ;)
a jak z wydechem jest u Ciebie?? bo to co piszesz dość dobrze pasuje do zatkanego wydechu, ale może faktycznie to coś ze sterowaniem silnika ale tu niech się bardziej doświadczeni wypowiadają.

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 14 lis 2010, 22:22

jest napisane ze dym nie jest ani szary ani niebieski ani czarny jest normalny.tak jak w tej pogodzie to wyglada jak para

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 14 lis 2010, 22:27

nie mi stukal przy odpalaniu na zimnym qrzy dodaniu gazu i tak od czasu sam od siebie. Dorobilem nowy i jest ok. Ale tak jak ty piszesz to kiedys w jednym ng mialem walniety stukowy(tego sprawdzi sie tylko oscyloskopem) auto po dodaniu gazu ciagnelo i puszczalo z wyczuwalna czestotliwoscia w twoim przypadku przydalby sie ktos kto zna ten silnik i wie gdzie co szukac nie polecam experymentuw w nieznanych warsztatach ciezko tak pomuc na odleglosc bo bylo tu duzo podobnych przypadkuw a ruzne lekarstwa...

[ Dodano: 2010-11-14, 22:34 ]
dobrze wyregulowany talez dzialajaca sonda lambda i jak odepniesz wtyczke od reg cisnienia nie bedzie zmian w pracy silnika tzn obroty w normie jak obroty opadna lub podskocza to klania sie regulacja oczywiscie mowa o zaluzmy wiecej niz 50 obr gora dol

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 14 lis 2010, 22:38

mam znajomego mechanika ktory mieszka 80km dalej i ma pojecie o tych silnikach,gdyby nie policja to nadal by jezdził C3 z silnikiem NG.w momencie wymuszenia przez policje i rozbicia auta na liczniku było ponad 1000000km i auto bylo jak nowe.Rozmawialam z nim zasmial sie i powiedzial przyjedz damy rade.
Jak sie naprawi to napisze tu co sie działo i jaka była tego przyczyna.
Chociaz jak narazie wszystkie podpowiedzi mile widziane

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 14 lis 2010, 22:44

tylko napisz !

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 14 lis 2010, 22:45

napisze nie rzucam słów na wiatr

[ Dodano: 2010-11-15, 15:52 ]
Witam ponownie
po sprawdzeniu wtryskiwacza rozruchowego,wyszło ze nie działa i jest taki problem ze dostaje cały czas napiecie + lecz brakuje masy.Co to może być?

Abbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 paź 2009, 21:50

Post autor: Abbas » 16 lis 2010, 16:32

Pewnie czujnik termiczny przy aparacie zapłonowym ten na koncu głowicy taki na 2 kable padł a on odpowiada za wtryskiwacz rozruchowy.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 16 lis 2010, 17:30

abbas - o czym typiszesz????
to nie jest ng z warmupem i czojnikiem termicznoczasowym to jest kjet ostatniej generacji wiec nie wprowadzaj w blad!

w tym aucie nie ma tego o czym piszesz ,

- muwisz o czesci nr: 034906163 z etki pozycja nr 6


wypnij niebieska kostke z rozruchowego i zobacz czy nadal bedzie szarpal i strzelal,
sprawdz kostke na czojniku 2-u pinowym do ecu szy piny sa ok i czy siedza dobrze w kostve, mialem przypadek ze byly luzne i sie wysuwaly prze zakladaniu kostki,
masz nowy czojnik ten 2-u pinowy co zakladalac org. bosch czy italiy zamiennik,jak ten drugi to bycmoze nie dzaiala otymalnie sam nie doswiadczylem ale na forum przestrzegaja przed takimi.

jak ci sprawdzili ze + do rozruchowego jest caly czas?
wepnij w niebieska kostke zarowke na kablach i odpal auto zobaczysz czu zarowka zgasnie czy nie
..

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 16 lis 2010, 19:21

abbas ma racje na tym czujniku nie było styku teraz rozruchowy działa.
co do plusa to nie problem sprawdzic kontrolka i przystawic do masy.Jednak z tego co przeczytalam to + jest tam stale tylko dostaje sygnał z masy.
Po zmianie swiec jest całkowita poprawa auto normalnie sie wkreca jest tylko jeden problem ze jak zgasze jest to samo chyba ze jest wcisnieta blaszka na przepustnicy to wtedy normalnie chodzi.
mam pytanie od czego jest ten jakby pstryczek z tą blaszką do którego wchodzi kostka na 3 piny?
[do troll oslo]Pomimo tego ze jestem kobieta daje sobie jakos rade i nikt mi tego nie musi mierzyc

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 16 lis 2010, 19:36

czy mowisz o czojniku nr 6 z fotki z mojego postu? ten wkrecony w tyl glowicy brazowa kostka i brazowy czojnik? dziwne jakbybyl on w twoim aucie skoro masz ng z 92, w moim ng takowego niema ale w ng z 86 z warmupem jeszcze jest...



ta blaszka to mikrostyk dajacy sygnal do ecu ta z gory ze przepurtnica 2 ga otwarta na max ta z dolu to ze obie zamkniete taki jakby tps starejgeneracji
jak ruszysz dzwignia gazu na przepustnicy i ja puscisz to masz takie ciche klikniecie?
jak tak to znaczy ze dolny microstyk dziala i zamyka obwod, powinnas pomiezyc ta kostke 3y pinowa na przepustnicy czy mikrostyk mimo wydawanego dzwieku dziala poprawnie, kazdy boczny pin w odniesieniu do sirodkowego(o ile dobrze pamietam)

mam przepustnice zapasowa ladna czysta dolny klika a mimo to nie ma przz niego przejscia i silnik na niej zle pracowal...

[ Dodano: 2010-11-16, 20:05 ]
a to ze pisalem ze ktos ci mierzy to tylko dlatego ze bodajze pisalas iz wybierasz sie do jakiegos mechanika a nie dlatego ze nie sadzilem iz sama sie za to zabierzesz.... (choc przyznajac sie nie sadzilem iz bedzie ci sie chcialo aczkolwiek znam niezle blondynki ujezdzajace i same naprawiajace swoje 911 i kilka co niejednego faceta zagielo przy cofaniu ciagnikiemsiodlowym z naczepa...)

fotka z etka czojnikow z audi cabriolet 92 rok

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 16 lis 2010, 20:30

nie,chodzi mi o czujnik który jest koło sciany grodziowej na pokrywie klawiatury.Czujnik ten tez odpowiada za włączanie wentylatora jak zgasimy silnik i jest wysoka temperatura silnika.Co do checi to lubie sobie pogrzebac przy moim aucie
do mechanika wybieram sie jutro poniewaz dzisiaj był za granicą.

[ Dodano: 2010-11-16, 20:33 ]
chodzi mi o czujnik z numerem 21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl