Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] kontrola stanu amortyzatorów

ODPOWIEDZ
Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

[80 B4] kontrola stanu amortyzatorów

Post autor: Gienek » 20 cze 2007, 19:49

Witam kolegów i proszę o wyrażenie opini na poniższy temat.

W lutym byłem na diagnostyce i skuteczność amortyzatorów została oceniona na 75 - 80%.

Przejechałem 6 tys km po polskich drogach.

Ostatnio w czasie jazdy testowej mechanik stwierdził zużycie przednich amortyzatorów oraz łożyska górnego mocowania (trzeszczy przy ruszaniu na skręconych kołach) . Opisał to jako podwójne odbicie po wjechaniu w dołek.

Próbowałem rozbujać samochód ciągnąc i napierając na relingi dachowe. Trochę się pomęczyłem, a samochód wracał do pozycji neutralnej po dwóch, trzech przechyłach i to wcale nie głębokich. Naciskanie na przód też nie spowodowało dłuższego bujania góra-dół. Dało się słyszeć charakterystyczny odgłos ściskanego powietrza.

Dodam jeszcze, że nie wozi mnie po ulicy, nie mam problemów z przyczepnością i hamowaniem na wybojach.

Co o tym myślicie? Warto wydawać kasę na nowe amorki?
Ostatnio zmieniony 20 cze 2007, 22:21 przez Gienek, łącznie zmieniany 1 raz.
Gienek

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 20 cze 2007, 20:05

Wg. mnie warto wydać kasę na diagnostyke amortyzatorów ( ostatnio płaciłem za taką usługę 10 zl.) i wtedy zobaczysz na czym stoisz a raczej na czym jezdzisz..

Pozdr. Adam

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 20 cze 2007, 20:14

Ja byłem ostatniuo u mechanika to powiedział że prawy przód do wymiany. Tydzień później na przeglądzie powiedzieli że amorki są w bardzo dobrym stanie :-)

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 20 cze 2007, 20:15

amortyzatory mają to do siebie że najpierw traca zdolnośc do tłumienia a pózniej ''buja'' sie samochód ale jeżeli wszystkie elemęty zawieszenia sa wpożądku to nawet lekko wysłuzone amortyzatory nie powinny chalasowac.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 cze 2007, 09:06

Na diagnostyce często wychodzi sprzawność rzędu 70 - 80 % i diagnosta twierdzi, że można jeździć. Po wyjeciu amortyzatora z kolumny i sprawdzeniu amorka na specjalnym stanowisku (a nawet ręką) okazuje się , że jest zużyty.

wolq

Post autor: wolq » 21 cze 2007, 11:01

Diagnostyka amorków to jedna wielka porażka.
Poświęcić trzeba trochę czasu, wyjąć amorki i ręcznie sprawdzić.Tak zrobił mój mechanior choć byłem na diagnostyce i miały być super a okazało się, że nie tłumią tak jak trzeba gdyż olej delikatnie wyciekał a gazu już dawno nie było.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 cze 2007, 16:47

wolq pisze:Diagnostyka amorków to jedna wielka porażka.
Poświęcić trzeba trochę czasu, wyjąć amorki i ręcznie sprawdzić.Tak zrobił mój mechanior choć byłem na diagnostyce i miały być super a okazało się, że nie tłumią tak jak trzeba gdyż olej delikatnie wyciekał a gazu już dawno nie było.

Zgadzam się z przedmówcą. Diagnostyka to lipa w tym przypadku.

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

Post autor: Gienek » 22 cze 2007, 10:43

Koledzy, Dzięki za wasze opinie.
Pozdrawiam.
Gienek

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 22 cze 2007, 12:32

hmm czy ja wiem 75-80% to prawie nowy amorek, żaden amortyzator nawet nowy nie ma 100% , 100% to amortyzator uszkodzony (zapieczony) !!!
Było b3 3A + blos
jest:
--------Vectra A C20NE----------
------- Omega 3.0 MV6 x30XE----------

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 23 cze 2007, 09:41

misiek440 pisze:hmm czy ja wiem 75-80% to prawie nowy amorek, żaden amortyzator nawet nowy nie ma 100% , 100% to amortyzator uszkodzony (zapieczony) !!!

Teoretycznie masz racje. Myślałem podobnie. Ja miałem podobne wskazania na diagnostyce a po miesiącu jak zmieniałem łożysko na kolumnie sprawdziłem przy okazji amortyzator i miał luz ok. 1 cm tzn. na takim skoku nie było tłumienia nie wspominając już o gazie którego dawno nie było.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 23 cze 2007, 18:25

nie których rzezy
(jak luz) na amortyzatorze raczej nie wyjdzie to tlko mierzy twardość
zresztą amorek w jeden dzień można wykończyć jak puści zawór to jest to moment jak się wyleje

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

Post autor: Gienek » 25 cze 2007, 12:23

W sobotę byłem na diagnostyce i, co dziwne, od lutego wynik się nie zmienił - prawie 80 procent sprawnośći. Zakład diagnostyczny był inny niż w lutym, a sprawność nie spadła. Trochę to dziwne dla mnie. Chyba bedę musiał wymontować przynajmniej jeden i sprawdzić (tym bardziej, że mam jedno łozysko do wymiany).
Gienek

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 26 cze 2007, 15:12

niekoniecznie musiały spać to jeszcze nie taki długo okres czasu zważywszy że amorki powinny wytrzymać 2-3 lata, jakb, jakby pdały i dużo traciły na wartości to żadna firma nie dawała by 2-3 lata gwarancji
Było b3 3A + blos
jest:
--------Vectra A C20NE----------
------- Omega 3.0 MV6 x30XE----------

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

Post autor: Gienek » 24 lip 2007, 16:35

Koledzy,
Trochę to trwało, ale już się dzielę z wami wiadomościami. Może okażą się istotne dla części z was.
Otóż moje amortyzatory były praktycznie zupełnie zużyte. Górne mocowania były w fatalnym stanie. A przyczyną tego były nieoryginalne, sztywne sprężyny kolumny. Sprężyny te uległy wykrzywieniu - przypominają nawiasy ().
Jak ktoś jeździł po niwmieckich autostradach to pewnie mu to odpowiadało. Ale na naszych drogach to porażka. Musiałem zmienić amortyzatory razem ze sprężynami.
Niestety z tyłu jest taka sama historia.
Gienek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga