[ 80 B3 1,8S PM ] Nierówne obroty biegu jałowego
- Łukaszek KSZO
- Forum Audi 80
- Posty: 505
- Rejestracja: 07 maja 2008, 22:27
- Lokalizacja: O-c
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Oba są dobre z tym że Mono-Motronic jest zdrowszy dla środowiska i ma mniejsze spalanie - a dodatkowo szybsza diagnoza usterki układu paliwowego.
Moim zdaniem w całej tej sytuacji musi być myk inny. Jeśli nie dolot to może układ wydechowy spalin - może poprzez przytkany katalizator masz cofnięcia spalin do komory spalania?! Już z kilkoma takimi sytuacjami miałem styczność - choć nie w PM a w silnikach typu DS (gaźnikowce starego typu na podciśnienia).
Moim zdaniem w całej tej sytuacji musi być myk inny. Jeśli nie dolot to może układ wydechowy spalin - może poprzez przytkany katalizator masz cofnięcia spalin do komory spalania?! Już z kilkoma takimi sytuacjami miałem styczność - choć nie w PM a w silnikach typu DS (gaźnikowce starego typu na podciśnienia).
Do bloku czy sa jekies sposoby stwierdzenia "przytkania "katalizatora bez jego demontazu.
Chcialem przed chwila wyslac zdjecia mojego silnika ale Fotosik nie chce mnie zalogowac nie wiem czemu do kogo moglbym sie zwrocic z tym problemem /Nadmieniam,ze jestem poczatkujacym uczestnikiem forum.
Podziekowania dla GerB3 za znakomita instrukcje napraw i regulacji.
Pozdrowienia Darek
Chcialem przed chwila wyslac zdjecia mojego silnika ale Fotosik nie chce mnie zalogowac nie wiem czemu do kogo moglbym sie zwrocic z tym problemem /Nadmieniam,ze jestem poczatkujacym uczestnikiem forum.
Podziekowania dla GerB3 za znakomita instrukcje napraw i regulacji.
Pozdrowienia Darek
Witam wszystkich,mam jeszcze takie pytanie:moj kolega stwierdzil przy wymianie uszczelki pod glowica,ze 1 lub 2 popychacze sa do wymiany . Czy moze to takze wplywac na falowanie obrotow? Co mowi praktyka wymieniac tylko te uszkodzone czy odrazu caly
komplet?Gdzie jest w moim samochodzie zawor sterujacy? Z tego co wyczytalem w literaturze nastawnik biegu jalowego i wylacznik biegu jalowego to jeden podzespol/tzw silnik krokowy/ A zawor sterujacy? Pytam takze o oslawiony przekaznik Nr 30 za co on odpowiada i gdzie go szukac i czy on moze miec cos wspolnego z niestabilnymi obrotami
I jeszcze pytanie najglupsze z mozliwych: czy maja z tym cos wspolnego poduszki pod silnikiem?Zdaje sobie sprawe ,ze nie maja one nic wspolnego zz zasilaniem silnika w paliwo
i powietrze ale z z ruchami korpusu silnika chyba tak.Pozdrawiam Darek
komplet?Gdzie jest w moim samochodzie zawor sterujacy? Z tego co wyczytalem w literaturze nastawnik biegu jalowego i wylacznik biegu jalowego to jeden podzespol/tzw silnik krokowy/ A zawor sterujacy? Pytam takze o oslawiony przekaznik Nr 30 za co on odpowiada i gdzie go szukac i czy on moze miec cos wspolnego z niestabilnymi obrotami
I jeszcze pytanie najglupsze z mozliwych: czy maja z tym cos wspolnego poduszki pod silnikiem?Zdaje sobie sprawe ,ze nie maja one nic wspolnego zz zasilaniem silnika w paliwo
i powietrze ale z z ruchami korpusu silnika chyba tak.Pozdrawiam Darek
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Mono-jetronic ma mechanicznie (podciśnienowo + odśrodkowo) sterowany kąt wyprzedzenia zapłonu.
Sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza przy zaworku zwrotnym serwa, najlepiej odłączyć na próbę serwo i dobrze zatkać otwór w kolektorze.
I na przyszłość dopisuj po tagu w temacie opis problemu bo dobrze zacząłeś od tagu ale zabrakło dalszej części.
Sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza przy zaworku zwrotnym serwa, najlepiej odłączyć na próbę serwo i dobrze zatkać otwór w kolektorze.
I na przyszłość dopisuj po tagu w temacie opis problemu bo dobrze zacząłeś od tagu ale zabrakło dalszej części.
Do Aldi Jezeli cos napisalem nie tak to przepraszam .Wydaje mi sie tylko,ze opis problemu byl opisany wyzej tzw."falujace obroty" Dlatego staram sie wyeliminowac wszystkie mozliwe punkty ktor mialyby zwiazek z w/w trudnosciami .Pregne nedmienic,ze nie ma problemu z praca silnika w fazie rozgrzewania .Problem pojawia sie gdy silnik przestaje pracowac na tzw.ssaniu.Obroty wachaja sie w przedziale od ok 950 do800 obr/min
silnik potrafi tez raptownie zgasnac.Poze tym przy przelaczaniu na bieg wyzszy oraz przy redukcji biegow /dlawi sie /.Moj typ silnika ta mono motronic - rozdzielacz nie posiada podcisnienia.Czekam na dalsze sugestie Kolegow .
Pozdrawiam Darek
silnik potrafi tez raptownie zgasnac.Poze tym przy przelaczaniu na bieg wyzszy oraz przy redukcji biegow /dlawi sie /.Moj typ silnika ta mono motronic - rozdzielacz nie posiada podcisnienia.Czekam na dalsze sugestie Kolegow .
Pozdrawiam Darek
Do GerB3 Filter paliwa wymienialem 3 tygodnie temu.Tak jak piszesz ja tez odrzucilem sugestie opisana w ksiazce Korpa ,ze filtr paliwa w silnikach z wtryskiem mechanicznym
wystarcza na okres calej zywotnosci silnika .Jakbym zastosowal taki tryb myslenia to
co mieli by powiedziec Koledzy ktorych silniki maja przebieg 350 tys km.
I czy na moje innne pytania nie macie Koledzy zadnej sugestii czy rady .Pozdrawiam Darek
wystarcza na okres calej zywotnosci silnika .Jakbym zastosowal taki tryb myslenia to
co mieli by powiedziec Koledzy ktorych silniki maja przebieg 350 tys km.
I czy na moje innne pytania nie macie Koledzy zadnej sugestii czy rady .Pozdrawiam Darek
Do Gucia Jak pisalem wczesniej uszczelke pod zespolem wtryskowym mam nowa.Nie zmienialem tylko uszczelki bezposrednio pod filtrem powietrza/na nia podczas montazu filtra powietrza naklada sie od gory metalowa obrecz i przykreca na 3 sruby/.
Czy ta uszczelka moze miec cos wspolnego z moim problemem?Dzisiaj wysle wreszcie zdjecia mojego silnika o ktore wczesniej prosili Koledzy.Jesli chodzi o opornosc czujnika temperatury plynu chlodzacego to w porownaniu z parametrami podanymi w ksiazce D.Korpa sa pewne rozbieznosci.Z tego co wyczytalem to czujnik temp /przy wtrysku/powinien miec rezyst.prawie taka jak czujnik plyu chlodzacego.Tylko jak opor miedzy pin 1 i 4 przy temp. 80 st C ma miec 325 Ohm 80 st.C temp powietrza - niemozliwe
Pozdrawiam Darek
[ Dodano: 2010-11-18, 18:50 ]
Lepiej pozno niz wcale.
Zgodnie z zyczeniem przesylam zdjecia mojego silnika w celu ew. identyfikacji.
Na zdjeciu 4 zakreslony element (czy mozna go odlaczyc?)
Pozdrawiam Darek
Czy ta uszczelka moze miec cos wspolnego z moim problemem?Dzisiaj wysle wreszcie zdjecia mojego silnika o ktore wczesniej prosili Koledzy.Jesli chodzi o opornosc czujnika temperatury plynu chlodzacego to w porownaniu z parametrami podanymi w ksiazce D.Korpa sa pewne rozbieznosci.Z tego co wyczytalem to czujnik temp /przy wtrysku/powinien miec rezyst.prawie taka jak czujnik plyu chlodzacego.Tylko jak opor miedzy pin 1 i 4 przy temp. 80 st C ma miec 325 Ohm 80 st.C temp powietrza - niemozliwe
Pozdrawiam Darek
[ Dodano: 2010-11-18, 18:50 ]
Lepiej pozno niz wcale.
Zgodnie z zyczeniem przesylam zdjecia mojego silnika w celu ew. identyfikacji.
Na zdjeciu 4 zakreslony element (czy mozna go odlaczyc?)
Pozdrawiam Darek
To jest silnik PM. Miałem taki sam w poprzednim audi.
Jak było powiedziane wcześniej puszki przy aparacie nie masz, bo sterowane jest elektronicznie.
Sprawdź czujniki 3 i 1 wg strony 93 książki Kropa. Potem zrób adaptację, czyli (tylko po kolei):
1. odłączasz akumulator
2. Bierzesz kabel (jakikolwiek) dotykasz klemy minusowej do plusowej ( w celu pozbycia się napięcia w kondensatorach w samochodzie np. w radiu)
3. Podłączamy akumulator
4. Uruchamiamy silnik bez gazowania nawet dotykania gazu.
5. Czekamy aż włączy się wentylator chłodnicy
W taki sposób mamy ustawiony wykres wtrysku dla silnika.
Takie coś robimy po każdej ZMIANIE KTÓREGOŚ Z CZUJNIKÓW.
Nie mam pojęcia do czego to jest w moim takiego nie było. Do czego to jest podłączone? Zamocowane na jakieś blaszce :shock: chyba ktoś coś kombinował. Najpierw sprawdź coś wydedukujemy.
Jak było powiedziane wcześniej puszki przy aparacie nie masz, bo sterowane jest elektronicznie.
Sprawdź czujniki 3 i 1 wg strony 93 książki Kropa. Potem zrób adaptację, czyli (tylko po kolei):
1. odłączasz akumulator
2. Bierzesz kabel (jakikolwiek) dotykasz klemy minusowej do plusowej ( w celu pozbycia się napięcia w kondensatorach w samochodzie np. w radiu)
3. Podłączamy akumulator
4. Uruchamiamy silnik bez gazowania nawet dotykania gazu.
5. Czekamy aż włączy się wentylator chłodnicy
W taki sposób mamy ustawiony wykres wtrysku dla silnika.
Takie coś robimy po każdej ZMIANIE KTÓREGOŚ Z CZUJNIKÓW.
Nie mam pojęcia do czego to jest w moim takiego nie było. Do czego to jest podłączone? Zamocowane na jakieś blaszce :shock: chyba ktoś coś kombinował. Najpierw sprawdź coś wydedukujemy.
Gucia Ja wiem co to jest To jest zawor specjalnie montowany ktory ponoc oczyszcza spaliny
Nazawa sie Twin - tec.Rozebralem go bo sadzilem,ze moze cos trzeba przeczyscic ale tam nie ma nic do czyszczenia w korpusie tkwi mosiezna iglica jego podlaczenie idzie do trojnika wlaczonego w rure gumowa biegnaca w poprzek komory silnika/dosc nisko/trojnik ma tez drugie wyjscie podcisnieniowe polaczone z rurka do badania CO.
W Niemczech jesli posiadasz to urzadzenie placisz polowe podatku skarbowego.
Imam sie juz wszystkich sposobow aby uporac sie z tymi obrotami dlatego myslalem ,ze prowizoryczne odlaczenie tego "ustrojstwa" mi w tym pomoze.Dzekuje za opis adaptacji
Robilem cos podobnego ale bez zwierania klem.Odpowiedz mi jeszcze prosze jaka ma byc rezystencja niebieskiego czujnika /ja mam 2,50 kohm/Chyba za duzo.Pozdrawiam Darek
[ Dodano: 2010-11-18, 22:06 ]
Gucia.Jeszcze jedno pytanie .Czy po wyciagnieciu jakiejkolwiek wtyczki np wtyczki z niebieskiego czujnika temperatury trzeba wykonac adaptacje? Ta sama procedura odnosi sie rozumiem do wtyczek wtrysku , potencjometra przepustnicy i nastawnika przepustnicy.
Czy uszczelka gumowa bezposrednio pod obudowa filtra tez moze miec wplyw na prace silnika?To na razie chyba wszystko.Jutro zrobie adaptacje i dam znac czy cos sie zmienilo. Pozdrawiam Darek
Nazawa sie Twin - tec.Rozebralem go bo sadzilem,ze moze cos trzeba przeczyscic ale tam nie ma nic do czyszczenia w korpusie tkwi mosiezna iglica jego podlaczenie idzie do trojnika wlaczonego w rure gumowa biegnaca w poprzek komory silnika/dosc nisko/trojnik ma tez drugie wyjscie podcisnieniowe polaczone z rurka do badania CO.
W Niemczech jesli posiadasz to urzadzenie placisz polowe podatku skarbowego.
Imam sie juz wszystkich sposobow aby uporac sie z tymi obrotami dlatego myslalem ,ze prowizoryczne odlaczenie tego "ustrojstwa" mi w tym pomoze.Dzekuje za opis adaptacji
Robilem cos podobnego ale bez zwierania klem.Odpowiedz mi jeszcze prosze jaka ma byc rezystencja niebieskiego czujnika /ja mam 2,50 kohm/Chyba za duzo.Pozdrawiam Darek
[ Dodano: 2010-11-18, 22:06 ]
Gucia.Jeszcze jedno pytanie .Czy po wyciagnieciu jakiejkolwiek wtyczki np wtyczki z niebieskiego czujnika temperatury trzeba wykonac adaptacje? Ta sama procedura odnosi sie rozumiem do wtyczek wtrysku , potencjometra przepustnicy i nastawnika przepustnicy.
Czy uszczelka gumowa bezposrednio pod obudowa filtra tez moze miec wplyw na prace silnika?To na razie chyba wszystko.Jutro zrobie adaptacje i dam znac czy cos sie zmienilo. Pozdrawiam Darek