Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 B3 1,8S PM ] Nierówne obroty biegu jałowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Łukaszek KSZO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 505
Rejestracja: 07 maja 2008, 22:27
Lokalizacja: O-c

Post autor: Łukaszek KSZO » 15 lis 2010, 22:42

Witam podepne sie do temaciku z dwoma pytankami mianowicie jak rozpoznac czy to jest mono-motronic czy -jetronic, ktory jest lepszy?

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 15 lis 2010, 22:46

Po dacie, po 8/90r. był stosowany Mono Motronic. Który lepszy to nie wiem.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 16 lis 2010, 00:16

Oba są dobre z tym że Mono-Motronic jest zdrowszy dla środowiska i ma mniejsze spalanie - a dodatkowo szybsza diagnoza usterki układu paliwowego.

Moim zdaniem w całej tej sytuacji musi być myk inny. Jeśli nie dolot to może układ wydechowy spalin - może poprzez przytkany katalizator masz cofnięcia spalin do komory spalania?! Już z kilkoma takimi sytuacjami miałem styczność - choć nie w PM a w silnikach typu DS (gaźnikowce starego typu na podciśnienia).

burda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 23 lip 2010, 08:18
Lokalizacja: Braunschweig

Post autor: burda » 16 lis 2010, 13:01

Do bloku czy sa jekies sposoby stwierdzenia "przytkania "katalizatora bez jego demontazu.
Chcialem przed chwila wyslac zdjecia mojego silnika ale Fotosik nie chce mnie zalogowac nie wiem czemu do kogo moglbym sie zwrocic z tym problemem /Nadmieniam,ze jestem poczatkujacym uczestnikiem forum.
Podziekowania dla GerB3 za znakomita instrukcje napraw i regulacji.
Pozdrowienia Darek

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 16 lis 2010, 15:22

burda, przede wszystkim na analizatorze spalin wyjdzie Ci co się dzieje nie tak. Poda Ci wartości a diagnosta już będzie wiedział jak to odczytać. Ja innej opcji bez demontażu nie znam.

burda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 23 lip 2010, 08:18
Lokalizacja: Braunschweig

Post autor: burda » 17 lis 2010, 11:14

Witam wszystkich,mam jeszcze takie pytanie:moj kolega stwierdzil przy wymianie uszczelki pod glowica,ze 1 lub 2 popychacze sa do wymiany . Czy moze to takze wplywac na falowanie obrotow? Co mowi praktyka wymieniac tylko te uszkodzone czy odrazu caly
komplet?Gdzie jest w moim samochodzie zawor sterujacy? Z tego co wyczytalem w literaturze nastawnik biegu jalowego i wylacznik biegu jalowego to jeden podzespol/tzw silnik krokowy/ A zawor sterujacy? Pytam takze o oslawiony przekaznik Nr 30 za co on odpowiada i gdzie go szukac i czy on moze miec cos wspolnego z niestabilnymi obrotami
I jeszcze pytanie najglupsze z mozliwych: czy maja z tym cos wspolnego poduszki pod silnikiem?Zdaje sobie sprawe ,ze nie maja one nic wspolnego zz zasilaniem silnika w paliwo
i powietrze ale z z ruchami korpusu silnika chyba tak.Pozdrawiam Darek

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 lis 2010, 11:59

Mono-jetronic ma mechanicznie (podciśnienowo + odśrodkowo) sterowany kąt wyprzedzenia zapłonu.
Sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza przy zaworku zwrotnym serwa, najlepiej odłączyć na próbę serwo i dobrze zatkać otwór w kolektorze.

I na przyszłość dopisuj po tagu w temacie opis problemu bo dobrze zacząłeś od tagu ale zabrakło dalszej części.

burda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 23 lip 2010, 08:18
Lokalizacja: Braunschweig

Post autor: burda » 17 lis 2010, 18:21

Do Aldi Jezeli cos napisalem nie tak to przepraszam .Wydaje mi sie tylko,ze opis problemu byl opisany wyzej tzw."falujace obroty" Dlatego staram sie wyeliminowac wszystkie mozliwe punkty ktor mialyby zwiazek z w/w trudnosciami .Pregne nedmienic,ze nie ma problemu z praca silnika w fazie rozgrzewania .Problem pojawia sie gdy silnik przestaje pracowac na tzw.ssaniu.Obroty wachaja sie w przedziale od ok 950 do800 obr/min
silnik potrafi tez raptownie zgasnac.Poze tym przy przelaczaniu na bieg wyzszy oraz przy redukcji biegow /dlawi sie /.Moj typ silnika ta mono motronic - rozdzielacz nie posiada podcisnienia.Czekam na dalsze sugestie Kolegow .
Pozdrawiam Darek

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 17 lis 2010, 18:41

A takie najprostsze pytanie - kiedy wymieniałes filtr paliwa -ten pod podwoziem, koło pompy paliwa, ja też możesz ew. sprawdzić ale przy naszych wtryskach z reguły wytrzymują bardzo długo? Mój po 21 latach był kompletnie przytkany, po jego wymianie auto wyraźnie odżyło.

burda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 23 lip 2010, 08:18
Lokalizacja: Braunschweig

Post autor: burda » 17 lis 2010, 20:57

Do GerB3 Filter paliwa wymienialem 3 tygodnie temu.Tak jak piszesz ja tez odrzucilem sugestie opisana w ksiazce Korpa ,ze filtr paliwa w silnikach z wtryskiem mechanicznym
wystarcza na okres calej zywotnosci silnika .Jakbym zastosowal taki tryb myslenia to
co mieli by powiedziec Koledzy ktorych silniki maja przebieg 350 tys km.
I czy na moje innne pytania nie macie Koledzy zadnej sugestii czy rady .Pozdrawiam Darek

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 17 lis 2010, 21:22

Ciężko o jakąś inną pomoc bo prawie wszystkie opcje już zrobiłeś. Ja bym spróbował jeszcze zmienić cały zespół wtryskowy na inny używany - w Niemczech na szrotach pewnie stoi sporo B3jek więc wtrysk powinieneś znaleźć bo był bardzo popularny.

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 17 lis 2010, 22:51

burda rozumiem że jeździsz na benzynie? Jeśli tak to sprawdź oporności czujników od temperatury płynu chłodzącego (są opisane w książce). Sprawdź gumę tą pod gaźnikiem, z czasem lubi parcieć i pękać. Wtedy gumy pod silnikiem tez będą miały wpływ.

burda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 23 lip 2010, 08:18
Lokalizacja: Braunschweig

Post autor: burda » 18 lis 2010, 10:06

Do Gucia Jak pisalem wczesniej uszczelke pod zespolem wtryskowym mam nowa.Nie zmienialem tylko uszczelki bezposrednio pod filtrem powietrza/na nia podczas montazu filtra powietrza naklada sie od gory metalowa obrecz i przykreca na 3 sruby/.
Czy ta uszczelka moze miec cos wspolnego z moim problemem?Dzisiaj wysle wreszcie zdjecia mojego silnika o ktore wczesniej prosili Koledzy.Jesli chodzi o opornosc czujnika temperatury plynu chlodzacego to w porownaniu z parametrami podanymi w ksiazce D.Korpa sa pewne rozbieznosci.Z tego co wyczytalem to czujnik temp /przy wtrysku/powinien miec rezyst.prawie taka jak czujnik plyu chlodzacego.Tylko jak opor miedzy pin 1 i 4 przy temp. 80 st C ma miec 325 Ohm 80 st.C temp powietrza - niemozliwe
Pozdrawiam Darek

[ Dodano: 2010-11-18, 18:50 ]
Lepiej pozno niz wcale.
Zgodnie z zyczeniem przesylam zdjecia mojego silnika w celu ew. identyfikacji.
Na zdjeciu 4 zakreslony element (czy mozna go odlaczyc?)
Pozdrawiam Darek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 18 lis 2010, 21:21

To jest silnik PM. Miałem taki sam w poprzednim audi.
Jak było powiedziane wcześniej puszki przy aparacie nie masz, bo sterowane jest elektronicznie.
Sprawdź czujniki 3 i 1 wg strony 93 książki Kropa. Potem zrób adaptację, czyli (tylko po kolei):
1. odłączasz akumulator
2. Bierzesz kabel (jakikolwiek) dotykasz klemy minusowej do plusowej ( w celu pozbycia się napięcia w kondensatorach w samochodzie np. w radiu)
3. Podłączamy akumulator
4. Uruchamiamy silnik bez gazowania nawet dotykania gazu.
5. Czekamy aż włączy się wentylator chłodnicy

W taki sposób mamy ustawiony wykres wtrysku dla silnika.
Takie coś robimy po każdej ZMIANIE KTÓREGOŚ Z CZUJNIKÓW.

Nie mam pojęcia do czego to jest w moim takiego nie było. Do czego to jest podłączone? Zamocowane na jakieś blaszce :shock: chyba ktoś coś kombinował. Najpierw sprawdź coś wydedukujemy.

burda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 23 lip 2010, 08:18
Lokalizacja: Braunschweig

Post autor: burda » 18 lis 2010, 21:56

Gucia Ja wiem co to jest To jest zawor specjalnie montowany ktory ponoc oczyszcza spaliny
Nazawa sie Twin - tec.Rozebralem go bo sadzilem,ze moze cos trzeba przeczyscic ale tam nie ma nic do czyszczenia w korpusie tkwi mosiezna iglica jego podlaczenie idzie do trojnika wlaczonego w rure gumowa biegnaca w poprzek komory silnika/dosc nisko/trojnik ma tez drugie wyjscie podcisnieniowe polaczone z rurka do badania CO.
W Niemczech jesli posiadasz to urzadzenie placisz polowe podatku skarbowego.
Imam sie juz wszystkich sposobow aby uporac sie z tymi obrotami dlatego myslalem ,ze prowizoryczne odlaczenie tego "ustrojstwa" mi w tym pomoze.Dzekuje za opis adaptacji
Robilem cos podobnego ale bez zwierania klem.Odpowiedz mi jeszcze prosze jaka ma byc rezystencja niebieskiego czujnika /ja mam 2,50 kohm/Chyba za duzo.Pozdrawiam Darek

[ Dodano: 2010-11-18, 22:06 ]
Gucia.Jeszcze jedno pytanie .Czy po wyciagnieciu jakiejkolwiek wtyczki np wtyczki z niebieskiego czujnika temperatury trzeba wykonac adaptacje? Ta sama procedura odnosi sie rozumiem do wtyczek wtrysku , potencjometra przepustnicy i nastawnika przepustnicy.
Czy uszczelka gumowa bezposrednio pod obudowa filtra tez moze miec wplyw na prace silnika?To na razie chyba wszystko.Jutro zrobie adaptacje i dam znac czy cos sie zmienilo. Pozdrawiam Darek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl