Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 B3 1,8S PM ] Nierówne obroty biegu jałowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 18 lis 2010, 22:57

Nie trzeba wykonywać adaptacji po ściaganiu/zakładaniu wtyczek. Chyba że wymieniłeś jakiś walnięty czujnik, tak jak kolega wyżej pisał. Chociaż i bez adaptacji ECU powinien sobie poradzić, tyle że to dłużej potrwa. Uszczelka pod obudową filtra raczej nie ma wpływu bo to już nie byłoby "lewe powietrze" Chociaż, wiadomo lepiej żeby szczelna była. Co do czujnika to oporność 2,5 kohm jest raczej prawidłowa przy zimnym silniku.

burda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 23 lip 2010, 08:18
Lokalizacja: Braunschweig

Post autor: burda » 19 lis 2010, 18:23

Witam wszystkich .Dzisiaj troche popracowalem .W pierwszej kolejnosci ustawilem od nowa
nastawnik przepustnicy.Wg ksiazki przy wlozonym szczelinomierzu 0,50 mm rezystencja powinna wynosic 0 Ohm Ja po pol godzinie regulacji zdolalem ustawic najmniejsza wartosc na poziomie 5,8 Ohm . Pomimo wysilkow nie udalo mi sie zblizyc dalej do "0"/mozliwe ,ze mam za kiepski miernik/.W nastepnej kolejnosci zrobilem adaptacje .Silnik pracuje prawie rowno/ Dziekuje Gucia i Jaco./sa jeszcze male wahania ale jeszcze do sprawdzenia mam sonde ktora na moj miernik nie reaguje.Jutro po przejechaniu wiekszego odcinka zobacze czy stabilizacja obrotow to nie krotkotrwaly sukces .Dziekuje Koledzy.Pozdrawiam Darek
PS: Pytalem jeszcze gdzie jest oslawiony przekaznik Nr 30 i za co on odpowiada.

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 19 lis 2010, 19:27

To super, mam nadzieję że efekt będzie długotrwały :-D .
Ten przekaźnik odpowiada za obroty biegu jałowego. Powinien znajdować się nad nogami kierowcy (opisany jest cyfrą 30 na biało).
Wartości oporności masz na stronie bodajże 93 ( taka tabelka). Lewa strona jest od zasysanego powietrza a prawa od temperatury cieczy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 lis 2010, 20:53

Przekaźnik 30 występuje tylko przy silniku ABK, inne mają zasilanie prosto ze stacyjki.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 20 lis 2010, 01:04

Też mi sie tak wydawało, ale nie byłem pewien. Co do sondy to miernik powinien na nią reagować, o ile jest sprawny. Dokładnie jej nim może nie zdiagnozujesz ale powinien pokazywać zmiany napięcia. Oczywiście sprawdzaj nim sondę podłączona do ECU.

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 20 lis 2010, 16:43

aldi pisze:Przekaźnik 30 występuje tylko przy silniku ABK, inne mają zasilanie prosto ze stacyjki.
Mój błąd :oops: . Faktycznie mam w domu wszystkie przekaźniki i nie ma tam 30.

burda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 23 lip 2010, 08:18
Lokalizacja: Braunschweig

Post autor: burda » 22 lis 2010, 10:12

Niestety panowie moja radosc byla przedwczesna .Teraz silnik "wariuje" na ssaniu.
Nie pozostaje nic innego jak szukac dalej.Wedlug opini Kolegow nie powinienem miec przekaznika Nr.30 ale ja i tak to sprawdze.O rezultatach powiadaomie.Pozdrawiam dziekujac za dotychczasowa pomoc.
Darek

[ Dodano: 2011-03-28, 08:33 ]
Witam wszystkich Kolegow dlugo nie pisalem a teraz chcialbym podzielic sie moimi dokonaniami .Kupilem oryginalne kable WN ,kopolke i palec rozdzielacza zaplonu(Beru)
Dlugo to trwalo bo chcialem sie upewnic jakie kable powinienem zamontowac w moim aucie .Po dosc dlugim szukaniu na forach niemieckich ustalilem ze np F-ma Beru produkuje rozne kable do roznych typow silnikow.To samo dotyczy palca rozdzielacza zaplonu Wszystko to kupilem na allegro placac 140 zl zakable i i zespol kopolka/palec 60 zl.
Obroty w fazie rozgrzewania sa 100% Sa jeszcze b minimalne wahania na silniku rozgrzanym ale to juz chyba inna przyczyna.Chcialbym przy okazji jeszcze raz podziekowac wszystkim za dotychczasowa pomoc.Pozdrawiam Darek.
PS.I jeszcze zapytanie Czy moze ktorys z Kolegow moze podec mi namiary na profesjonalny zaklad lakierniczy lakierujacy felgi samochodowe (okolica SZczecina i Lodzi).
Ja swoje felgi pomalowalem sprayem i po zimie wygladaja fatalnie.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2014-09-15, 08:46 ]
Witam Kolegow,
Dwa miesiace temu auto sprzedalem . Teraz mam Audi 80 B4 z 1994r.
A wiec zabawa zaczyna sie od nowa .Dziekuje wszystkim za podpowiedzi i rady zwiazane z moimi problemami.
Zamykam temat.
burda

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl