Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 NE 1,8 +LPG] podłączenie podciśnień keihin I

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
aawol

[B3 NE 1,8 +LPG] podłączenie podciśnień keihin I

Post autor: aawol » 17 sty 2009, 11:37

Przy montażu gaźnika znalazłem kilka luźnych podciśnień, pobrałem skany książek, przeszukałem szukajkę, no i nic.
Mam najwyraźniej jakiś dziwny układ więc ani w książce ani w sieci nie znalazłem schematu.
Podłączenie wg książki powoduje że zostają mi wolne króćce a silnik łapie 3000 obr i dopóki nie odepnę wężyka od regulatora prędkości obrotowej to nie schodzi do normalnego poziomu.
Poza tym mam jakby dwa regulatory prędkości biegu jałowego: jeden przykręcony do gaźnika a drugi bardzo podobny mechanizm tuż pod zbiorniczkiem... zgłupiałem, pomocy !!!

Jestem 30 km od Krakowa w stronę Kielc, mam ogrzewany garaż i brakuje mi tylko wiedzy.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 sty 2009, 12:28

A mozesz zrobic zdjęcia gaźnika i tych regulatorów. :?:

aawol

Post autor: aawol » 17 sty 2009, 12:44

za moment, zejdę do garażu i zrobię, schemat pokazuje że regulator ma dwa wejścia i odpowietrznik a moje regulatory mają po 3 króćce.
Jak na złość wysiadły mi aku do aparatu
Jeden regulator ma opis Pierburg (ten przykręcony do gaźnika) drugi nie jest opisany, wyglądają konstrukcyjnie bardzo podobnie obydwa mają po trzy króćce , ten na gaźniku podłączony jest do dwu pinowej wtyczki natomiast ten przy zbiorniczku ma osobne dwie wsuwki.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ccc ... a203e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a7 ... 7e562.html
to jest widok gaźnika i foka regulatora odkręconego od gaźnika, jak ruszą baterie zrobię jeszcze ten drugi regulator

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 sty 2009, 13:58

powiem szczerze ze jeszcze nie widziałem takiego patentu. Podłacz gaźnik tylko uwzględniając ten jeden przy gaxniku zgodnie ze schematem. Problem u ciebie moze byc z uszkodzonym czujnikiem temp podwyższania obrotów, i dlatego ten regulator podnosi obroty poprzez przepone podcisnieniowa, od przodu gaźnika jest taka dzwignia z ta przeponą, na cipełym silniku nie powinna stykac sie z przepustnicą
Na fotce widac połozenie tych dźwigienek na rozgrzanym silniku nr. 1 na foto.
Obrazek

aawol

Post autor: aawol » 17 sty 2009, 14:23

http://aawol.fotosik.pl/albumy/572764.html

nie mogę zgodnie ze schematem bo regulator na schemacie ma tylko dwa króćce a moje obydwa mają po 3, wrzuciłem więcej fotek ( jakość taka sobie) . Mam myśl żeby wyjąć wszystkie podciśnienia jakie są i zrobić od nowa zgodnie z instrukcją tylko do którego regulatora się podpiąć i co z wolnymi trójnikami/króćcami zrobić?
jak sprawdzić czy regulatory są sprawne, może jeden zlikwidować tylko który ???

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 19 sty 2009, 08:49

Wszystkie regulatory maja 3 króćce, 1 wejscie 2 wyjscie a ten 3 to połaczenie z atmosferą i tam nic nie powinno byc podpiete. Ja bym uzył tylko tego regulatora co jest przy samym gaźniku i podpiąłbym go do pompki przyspieszacza predkosci obrotowej na zimno. Sprawdź tez czujnik temp w króccu wodnym ten od spodu bo jak dobrze pamietam odpowiada on za przyspieszony bieg jałowy na zimnym silniku.

aawol

Post autor: aawol » 19 sty 2009, 08:58

no cóż podłączenie zgodnie z książką powoduje że jak dodam gazu to łapie 3000 obr. i nie puszcza . Odłączenie wężyka między regulatorem a pompką przy cięgle gazu obroty wróciły do normy. NIe wiem ile pali ale pędu nabrał jak nigdy.
Niby jeździ ale szukam kogoś kto wyreguluje mi gaźnik i posprawdza czujniki, podciśnienia itp. Na elektryce nie znam się ni w ząb.

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 11 lis 2010, 17:10

Ja u siebie też mam problem z tymi podciśnieniami(silnik SF)- raz zrobiłem wg. opisów z forum to auto miało dość dobrego buta ale co chwile strzały z gazu i odpalanie- koszmar. Zrobiłem jeden przewód wolny(jeden zielony od zielonej "gruszki" a drugi idzie do przodu gaźnika-patrząc zgodnie z kierunkiem jazdy) i auto odzyskało swoje odpalanie- na LPG za strzała bez różnicy ciepła/zimna. Tylko ciekawe ile będzie mi palić? Mam u siebie też gaźnik Keihin I.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 12 lis 2010, 19:34

dopne się do tematu; ja podłączałem u siebie te podciśnienia i jest ok; tylko mam pytanie do wojtka?? na wężu wodnym są dwa czujniki; jeden kiedyś mi padł od dołu i pojechałem do salonu Audi zapłaciłem 120zł za czujnik; założyłem i to był od temperatury którą wskazuje na liczniku; a jest jeszcze ten górny. I teraz powiem tak mierzyłem napięcie na kablach co idą do tego górnego czujnika i wyszło 7,40 V;Aleeeee jak odepnę kable z niego to auto tak samo się zachowuje; obroty nie spadają a nie nie szarpie motorem, i jak go sprawdzić czy on jest dobry ????? To jest pytanie które próbuje rozwikłać od miesiąca :cry: :cry: :cry:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 16 lis 2010, 11:27

Ten drugi jest od podgrzewacza kol. ssacego. W SF był dodatkowo 3 czujnik od przyspieszonego biegu jałowego.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 20 lis 2010, 18:14

ale jak go sprawdzić czy działa ??

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 20 lis 2010, 20:36

WOJTEK26 pisze:W SF był dodatkowo 3 czujnik od przyspieszonego biegu jałowego.
Gdzie ten czujnik dokładniej się znajduje?

Awatar użytkownika
jerry84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 15 mar 2009, 14:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: jerry84 » 21 lis 2010, 00:02

aawol pisze:no cóż podłączenie zgodnie z książką powoduje że jak dodam gazu to łapie 3000 obr. i nie puszcza . Odłączenie wężyka między regulatorem a pompką przy cięgle gazu obroty wróciły do normy. NIe wiem ile pali ale pędu nabrał jak nigdy.
Niby jeździ ale szukam kogoś kto wyreguluje mi gaźnik i posprawdza czujniki, podciśnienia itp. Na elektryce nie znam się ni w ząb.
Miałem ten sam problem z gaźnikiem, winowajcą okazał się urwany kabel od tego elektrozaworu z trzema wyjściami. Zaworek ten odpowiada za obroty toczącego się samochodu. Jeśli działa prawidłowo, to po zdjęciu nogi z gazu obroty powinny powoli spadać do wartości 1700 a po chwili szybciej do 950. W dziale download masz książkę, która bardzo ładnie opisuje jak sprawdzić poszczególne części gaźnika, m.in. cały układ odpowiedzialny za tą dziwną i nikomu nie potrzebną funkcję. ;-)

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 21 lis 2010, 14:51

jerry84, ten elektrozawór jest przy samym gaźniku, czy gdzieś indziej?

Awatar użytkownika
jerry84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 15 mar 2009, 14:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: jerry84 » 22 lis 2010, 00:16

pawel_m, ten elektrozawór jest przykręcony do gaźnika, od strony akumulatora. Ma 3 wyjścia, z czego jedno jest niepodpięte.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl