Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.3 NG] Silnik szarpie i strzela

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 16 lis 2010, 20:38

wlasnie a moj przedmowca pisal o jeszce innym czujniku wiec wprowadzamy sie nawzajem w blad,
ten czojnik z nad pokrywy klawiatory niema nic wspolnego w zadnym stopniu z wtryskiem paliwa i jego oprzyrzadowaniem...

ja przyznam irz tez zle go zrozumialem i myslalem ze chodzi mu o termicznoczasowy bo nie pomyslalem ze moze pisac o czujniku ktury niema zwiazku z czujnikami od sterowania wtryskiem...

wracajac do tematu to dobrze go opisalas to tylko i wyloncznie wartownik temperatury, i on ma za zadanie wlaczyc wentylator przy zbyt wysokiej tem pod maska jak zgasimy silnik i wyciagniemy kluczyk, ten czojnik moze zalaczyc wentylator nawet på paru chwilach od zgaszenia auta ..

[ Dodano: 2010-11-16, 20:40 ]
21 ---- 053919369A
thermal switch / cylinder head / for models with radiator fan run-on / use if required:
110/103C M10X1 2 pin white N 013 811 5 /

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 16 lis 2010, 20:45

w takim razie nie mam pojecia dlaczego nagle zalaczyl sie wtryskiwacz rozruchowy jak pokrecilam troszke w tych wsuwkach.Co Twoim zdaniem odpowiada za wtryskiwacz rozruchowy?

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 16 lis 2010, 20:51

czojnik dwu pinowy nr 19 na ostatnio dolaczonej fotce wysyla sygnal do ecu a ten daje impuls na rozruchowy,

przeciez pisalem ze mialem ng w kturej w tej niebieskiej kostce piny w kostce lataly jak chcialy, bo kostka popekala, bycmoze tak jest i u ciebie ze cos w kostce nie laczy.. mowie o niebieskie kostce do wtrysku rozruchowego , ale polecam przejrzec wszystkie kostki i piny czy nie sa luzne lub czy nie zasniedzialy kable...

[ Dodano: 2010-11-16, 20:53 ]
a, jeszcejedno

wejdz na www.vagcat.com

zarejestroj sie i uzywaj katalogu etka jest tam tez forum ...

Awatar użytkownika
Harry71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 672
Rejestracja: 25 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: DW

Post autor: Harry71 » 18 lis 2010, 19:13

z tym otwieraniem sie szyb jest wina mikrostyku wewnatrz pokretla od dachu a jeszcze jedno jak masz zamkniety tach to mozesz go otworzyc?? czy dopiero po przekreceniu stacyjki?? sie otwiera

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 20 lis 2010, 00:23

Witam ponownie
jest problem silnik przestał działac całkowicie.po przyjezdzie do mechanika i zdjeciu kopułki oraz ponownym złozeniu silnik przestal pracowac.Było cos dziwnego,mianowicie jesli złozy sie kopułke i załozy czarny plastik pod palcem to silnik nie chce odpalic jak sie ten plastik wyciagnie to odpala za pierwszym razem.Mysle ze cos moze byc z aparatem zapłonowym.teraz auto wcale nie pali!macie moze jakąś rade?

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 20 lis 2010, 00:32

hall sensor? mam 2 rezerwowe aparaty ale jak je podeslac.. Jeden moge ci dac za free do lemborka by dowiozl znajomy ale to za 4 tyg dopiero jak bedzie trzeba pisz

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 20 lis 2010, 00:34

[quote="ind"]niech mechanik ustawi zapłon i przy okazji sprawdzi przewody,kopułke, palec.A potem sie okaże[/quote]

[quote="marysienka87"]To już było robione, ... [/quote]

[size=9][ [i][b]Dodano[/b]: 2010-11-13, 19:51[/i] ][/size]
Kopułka, palec rozdzielacza ,przewody -to wszystko jest nowe.[/quote]



Weź Ty się zdecyduj. Mi to od początku śmierdziało zapłonem ale przeczytałem to co właśnie zacytowałem.
Wierząc nadal w to, że są to nowe i SPRAWNE rzeczy pozostaje jeszcze nastawnik kąta zapłonu do sprawdzenia. Chociaż teraz już nie do końca wierzę w to, że to jest sprawne.
Zapłon ustawić na lampę, wedłóg instrukcji którą zapewne ktoś tu zaraz podrzuci i będzie dobrze, jeśli nastawnik działa prawidłowo.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 20 lis 2010, 00:38

to wyglada na zbyt wielu fachowcow co prubuje swych sil jeszcze zaczna ustawia zaplon na +15 bez zworki chyba ze od tego sie zaczelo

a i na zapuznym to ng dzwieczy wyraznie w kolektorze wydechowym na wczesnym strzela w dolot to by raczej mechanik wyczul

[ Dodano: 2010-11-20, 00:44 ]
a ty co tez spac nie mozesz?

[ Dodano: 2010-11-20, 00:47 ]
co to jest nastawnik kata zaplonu jak bedzie to po angielsku? Wyjechalem z polski zanim zaczolem sie interesowac motoryzacja wiec czasami mam schody no i polski moj tez cienki...

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 20 lis 2010, 08:17

kopułka palec swiece przewody czujnik temperatury to wszystko powaznie jest nowe.
Co do mechanika to jestem pewna jego wiedzy i praktyki w rodzinie i on i jego dwaj synowie mieli audi wlasnie z takimi silnikami i nie jeden zazdroscił stanu tych aut!jak juz pisałam wczesniej mechanik mój były sasiad płakał jak mu policja wymusiła pierwszenstwo i musial uciekac do rowu rozbijajac swoje auto.

[ Dodano: 2010-11-20, 08:19 ]
jeszcze jedno cisnienie na wszystkich cylindrach jest po 13 atmosfer [silnik prawie jak nowy]wiec prawdopodobnie jest cos z elektryka

[ Dodano: 2010-11-20, 08:45 ]
pompa palwa pracuje iskra jest tylko silnik nie odpala i nic wiecej jak sciagniecie kopułki i pomiar cisnienia nie było robione

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 20 lis 2010, 10:38

coz z przeplywka ze nie daje paliwa na wtryski talez ustawienie...

kurcze nie wiem jak znaja ten silnik to powinni to wciagnac bez problemu...

z elektornika.. ng odpali z otpietym ecu od kjeta wiec watpie

mysle ze mierzyl ci cisnienie na wykreconych wszystkich swiecach wtedy dopiero masz dokladny wynik.

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 20 lis 2010, 12:31

[quote="troll oslo"]co to jest nastawnik kata zaplonu jak bedzie to po angielsku? Wyjechalem z polski zanim zaczolem sie interesowac motoryzacja wiec czasami mam schody no i polski moj tez cienki...[/quote]
mam dziurę w głowie ;) zaraz wróci jak to jest w ingliszu...
kąt wyprzedenia zapłony jest regulowany mechanicznie. Na palcu bądź kopułce siedzi zawór podciśnieniowy który zmienia kąt zapłony w funkcji prędkości obrotowej silnika. Wedłóg mnie to się zacina i układ zapłonowy nie wraca do poprzedniej pozycji po zwolnieniu prędkości obrotowej. To oczywiście przy założeniu że wszystko jest sprawne i prawidłowo złożone.
Ja jeszcze nie podnosiłem kopułki u siebie ale zgaduję, że jeśli to coś czarne tam w niej zostanie wyjęte, mimośród staje się luźny i układ zapłonowy działa jak w maluchu - na stałe.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 20 lis 2010, 12:58

no to w ng niema niczego na podcisnienie w aparacie zaplonowym do niego prucz kabli wn przychodzi wtyczka do czujnik halla
ta czarna rzecz o ktorej ona pisze to pewnie talerz ochronny znadujacz sie pod palec rozdzielacza w moim ng go niema i auto chodzi ok

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 20 lis 2010, 13:19

no jak nie ma? jest stukowy to jest regulator kąta zapłonu. Inaczej stukowy nie ma sensu.
Zaraz zejdę do auta.

Dodano: 2010-11-20, 13:29
ok, faktycznie nie ma mechanicznego regulatora ale jakiś być musi. Tak czy inaczej, jak dla mnie jest tam problem z zapłonem.
Co to jest ta wtyczka wpięta w aparat zapłonowy? co ona robi? nie mogę tam zajrzeć bo talerz zasłania wnętrze aparatu.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2010, 14:07 przez subratri, łącznie zmieniany 1 raz.

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 20 lis 2010, 13:32

tak cisnienie bylo na wszystkich swiecach wykreconych,nic na podcisnienie przy aparacie nie ma.byl tez taki objaw ze jak auto chodziło i przegielo sie lekko wejscie na ktore wchodzi wtyczka ktora wchodzi do aparatu to zaraz gasło.teraz wcale nie odpala a jak juz to tylko na chwile i po kilkunastu sekundach gasnie.Czy to wina aparatu ze raz działa a raz nie?niby iskra jest zaplon nie byl przestawiany wiec nie czaje tego co sie dzieje.Co do przepływki to chyba nie psuje sie nagle talerz chodzi lekko paliwo jest i daje na wtryski cisnienie w normie :cry:

[ Dodano: 2010-11-20, 13:34 ]
ide na obiad i wracam

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 20 lis 2010, 14:12

pisalem juz ta wtyczka 3y piny w aparacie zaplonowym to hall sensor skoro jak ruszalas ta kostka gasl to w nim lezy fail

[ Dodano: 2010-11-20, 14:14 ]
na obiad ? Ja dopiero po lunchu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl