[80 b4 2.3 NG] Silnik szarpie i strzela
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
wlasnie a moj przedmowca pisal o jeszce innym czujniku wiec wprowadzamy sie nawzajem w blad,
ten czojnik z nad pokrywy klawiatory niema nic wspolnego w zadnym stopniu z wtryskiem paliwa i jego oprzyrzadowaniem...
ja przyznam irz tez zle go zrozumialem i myslalem ze chodzi mu o termicznoczasowy bo nie pomyslalem ze moze pisac o czujniku ktury niema zwiazku z czujnikami od sterowania wtryskiem...
wracajac do tematu to dobrze go opisalas to tylko i wyloncznie wartownik temperatury, i on ma za zadanie wlaczyc wentylator przy zbyt wysokiej tem pod maska jak zgasimy silnik i wyciagniemy kluczyk, ten czojnik moze zalaczyc wentylator nawet på paru chwilach od zgaszenia auta ..
[ Dodano: 2010-11-16, 20:40 ]
21 ---- 053919369A
thermal switch / cylinder head / for models with radiator fan run-on / use if required:
110/103C M10X1 2 pin white N 013 811 5 /
ten czojnik z nad pokrywy klawiatory niema nic wspolnego w zadnym stopniu z wtryskiem paliwa i jego oprzyrzadowaniem...
ja przyznam irz tez zle go zrozumialem i myslalem ze chodzi mu o termicznoczasowy bo nie pomyslalem ze moze pisac o czujniku ktury niema zwiazku z czujnikami od sterowania wtryskiem...
wracajac do tematu to dobrze go opisalas to tylko i wyloncznie wartownik temperatury, i on ma za zadanie wlaczyc wentylator przy zbyt wysokiej tem pod maska jak zgasimy silnik i wyciagniemy kluczyk, ten czojnik moze zalaczyc wentylator nawet på paru chwilach od zgaszenia auta ..
[ Dodano: 2010-11-16, 20:40 ]
21 ---- 053919369A
thermal switch / cylinder head / for models with radiator fan run-on / use if required:
110/103C M10X1 2 pin white N 013 811 5 /
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
- Lokalizacja: Chojnice
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
czojnik dwu pinowy nr 19 na ostatnio dolaczonej fotce wysyla sygnal do ecu a ten daje impuls na rozruchowy,
przeciez pisalem ze mialem ng w kturej w tej niebieskiej kostce piny w kostce lataly jak chcialy, bo kostka popekala, bycmoze tak jest i u ciebie ze cos w kostce nie laczy.. mowie o niebieskie kostce do wtrysku rozruchowego , ale polecam przejrzec wszystkie kostki i piny czy nie sa luzne lub czy nie zasniedzialy kable...
[ Dodano: 2010-11-16, 20:53 ]
a, jeszcejedno
wejdz na www.vagcat.com
zarejestroj sie i uzywaj katalogu etka jest tam tez forum ...
przeciez pisalem ze mialem ng w kturej w tej niebieskiej kostce piny w kostce lataly jak chcialy, bo kostka popekala, bycmoze tak jest i u ciebie ze cos w kostce nie laczy.. mowie o niebieskie kostce do wtrysku rozruchowego , ale polecam przejrzec wszystkie kostki i piny czy nie sa luzne lub czy nie zasniedzialy kable...
[ Dodano: 2010-11-16, 20:53 ]
a, jeszcejedno
wejdz na www.vagcat.com
zarejestroj sie i uzywaj katalogu etka jest tam tez forum ...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
- Lokalizacja: Chojnice
Witam ponownie
jest problem silnik przestał działac całkowicie.po przyjezdzie do mechanika i zdjeciu kopułki oraz ponownym złozeniu silnik przestal pracowac.Było cos dziwnego,mianowicie jesli złozy sie kopułke i załozy czarny plastik pod palcem to silnik nie chce odpalic jak sie ten plastik wyciagnie to odpala za pierwszym razem.Mysle ze cos moze byc z aparatem zapłonowym.teraz auto wcale nie pali!macie moze jakąś rade?
jest problem silnik przestał działac całkowicie.po przyjezdzie do mechanika i zdjeciu kopułki oraz ponownym złozeniu silnik przestal pracowac.Było cos dziwnego,mianowicie jesli złozy sie kopułke i załozy czarny plastik pod palcem to silnik nie chce odpalic jak sie ten plastik wyciagnie to odpala za pierwszym razem.Mysle ze cos moze byc z aparatem zapłonowym.teraz auto wcale nie pali!macie moze jakąś rade?
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
[quote="ind"]niech mechanik ustawi zapłon i przy okazji sprawdzi przewody,kopułke, palec.A potem sie okaże[/quote]
[quote="marysienka87"]To już było robione, ... [/quote]
[size=9][ [i][b]Dodano[/b]: 2010-11-13, 19:51[/i] ][/size]
Kopułka, palec rozdzielacza ,przewody -to wszystko jest nowe.[/quote]
Weź Ty się zdecyduj. Mi to od początku śmierdziało zapłonem ale przeczytałem to co właśnie zacytowałem.
Wierząc nadal w to, że są to nowe i SPRAWNE rzeczy pozostaje jeszcze nastawnik kąta zapłonu do sprawdzenia. Chociaż teraz już nie do końca wierzę w to, że to jest sprawne.
Zapłon ustawić na lampę, wedłóg instrukcji którą zapewne ktoś tu zaraz podrzuci i będzie dobrze, jeśli nastawnik działa prawidłowo.
[quote="marysienka87"]To już było robione, ... [/quote]
[size=9][ [i][b]Dodano[/b]: 2010-11-13, 19:51[/i] ][/size]
Kopułka, palec rozdzielacza ,przewody -to wszystko jest nowe.[/quote]
Weź Ty się zdecyduj. Mi to od początku śmierdziało zapłonem ale przeczytałem to co właśnie zacytowałem.
Wierząc nadal w to, że są to nowe i SPRAWNE rzeczy pozostaje jeszcze nastawnik kąta zapłonu do sprawdzenia. Chociaż teraz już nie do końca wierzę w to, że to jest sprawne.
Zapłon ustawić na lampę, wedłóg instrukcji którą zapewne ktoś tu zaraz podrzuci i będzie dobrze, jeśli nastawnik działa prawidłowo.
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
to wyglada na zbyt wielu fachowcow co prubuje swych sil jeszcze zaczna ustawia zaplon na +15 bez zworki chyba ze od tego sie zaczelo
a i na zapuznym to ng dzwieczy wyraznie w kolektorze wydechowym na wczesnym strzela w dolot to by raczej mechanik wyczul
[ Dodano: 2010-11-20, 00:44 ]
a ty co tez spac nie mozesz?
[ Dodano: 2010-11-20, 00:47 ]
co to jest nastawnik kata zaplonu jak bedzie to po angielsku? Wyjechalem z polski zanim zaczolem sie interesowac motoryzacja wiec czasami mam schody no i polski moj tez cienki...
a i na zapuznym to ng dzwieczy wyraznie w kolektorze wydechowym na wczesnym strzela w dolot to by raczej mechanik wyczul
[ Dodano: 2010-11-20, 00:44 ]
a ty co tez spac nie mozesz?
[ Dodano: 2010-11-20, 00:47 ]
co to jest nastawnik kata zaplonu jak bedzie to po angielsku? Wyjechalem z polski zanim zaczolem sie interesowac motoryzacja wiec czasami mam schody no i polski moj tez cienki...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
- Lokalizacja: Chojnice
kopułka palec swiece przewody czujnik temperatury to wszystko powaznie jest nowe.
Co do mechanika to jestem pewna jego wiedzy i praktyki w rodzinie i on i jego dwaj synowie mieli audi wlasnie z takimi silnikami i nie jeden zazdroscił stanu tych aut!jak juz pisałam wczesniej mechanik mój były sasiad płakał jak mu policja wymusiła pierwszenstwo i musial uciekac do rowu rozbijajac swoje auto.
[ Dodano: 2010-11-20, 08:19 ]
jeszcze jedno cisnienie na wszystkich cylindrach jest po 13 atmosfer [silnik prawie jak nowy]wiec prawdopodobnie jest cos z elektryka
[ Dodano: 2010-11-20, 08:45 ]
pompa palwa pracuje iskra jest tylko silnik nie odpala i nic wiecej jak sciagniecie kopułki i pomiar cisnienia nie było robione
Co do mechanika to jestem pewna jego wiedzy i praktyki w rodzinie i on i jego dwaj synowie mieli audi wlasnie z takimi silnikami i nie jeden zazdroscił stanu tych aut!jak juz pisałam wczesniej mechanik mój były sasiad płakał jak mu policja wymusiła pierwszenstwo i musial uciekac do rowu rozbijajac swoje auto.
[ Dodano: 2010-11-20, 08:19 ]
jeszcze jedno cisnienie na wszystkich cylindrach jest po 13 atmosfer [silnik prawie jak nowy]wiec prawdopodobnie jest cos z elektryka
[ Dodano: 2010-11-20, 08:45 ]
pompa palwa pracuje iskra jest tylko silnik nie odpala i nic wiecej jak sciagniecie kopułki i pomiar cisnienia nie było robione
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
coz z przeplywka ze nie daje paliwa na wtryski talez ustawienie...
kurcze nie wiem jak znaja ten silnik to powinni to wciagnac bez problemu...
z elektornika.. ng odpali z otpietym ecu od kjeta wiec watpie
mysle ze mierzyl ci cisnienie na wykreconych wszystkich swiecach wtedy dopiero masz dokladny wynik.
kurcze nie wiem jak znaja ten silnik to powinni to wciagnac bez problemu...
z elektornika.. ng odpali z otpietym ecu od kjeta wiec watpie
mysle ze mierzyl ci cisnienie na wykreconych wszystkich swiecach wtedy dopiero masz dokladny wynik.
[quote="troll oslo"]co to jest nastawnik kata zaplonu jak bedzie to po angielsku? Wyjechalem z polski zanim zaczolem sie interesowac motoryzacja wiec czasami mam schody no i polski moj tez cienki...[/quote]
mam dziurę w głowie zaraz wróci jak to jest w ingliszu...
kąt wyprzedenia zapłony jest regulowany mechanicznie. Na palcu bądź kopułce siedzi zawór podciśnieniowy który zmienia kąt zapłony w funkcji prędkości obrotowej silnika. Wedłóg mnie to się zacina i układ zapłonowy nie wraca do poprzedniej pozycji po zwolnieniu prędkości obrotowej. To oczywiście przy założeniu że wszystko jest sprawne i prawidłowo złożone.
Ja jeszcze nie podnosiłem kopułki u siebie ale zgaduję, że jeśli to coś czarne tam w niej zostanie wyjęte, mimośród staje się luźny i układ zapłonowy działa jak w maluchu - na stałe.
mam dziurę w głowie zaraz wróci jak to jest w ingliszu...
kąt wyprzedenia zapłony jest regulowany mechanicznie. Na palcu bądź kopułce siedzi zawór podciśnieniowy który zmienia kąt zapłony w funkcji prędkości obrotowej silnika. Wedłóg mnie to się zacina i układ zapłonowy nie wraca do poprzedniej pozycji po zwolnieniu prędkości obrotowej. To oczywiście przy założeniu że wszystko jest sprawne i prawidłowo złożone.
Ja jeszcze nie podnosiłem kopułki u siebie ale zgaduję, że jeśli to coś czarne tam w niej zostanie wyjęte, mimośród staje się luźny i układ zapłonowy działa jak w maluchu - na stałe.
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
no jak nie ma? jest stukowy to jest regulator kąta zapłonu. Inaczej stukowy nie ma sensu.
Zaraz zejdę do auta.
Dodano: 2010-11-20, 13:29
ok, faktycznie nie ma mechanicznego regulatora ale jakiś być musi. Tak czy inaczej, jak dla mnie jest tam problem z zapłonem.
Co to jest ta wtyczka wpięta w aparat zapłonowy? co ona robi? nie mogę tam zajrzeć bo talerz zasłania wnętrze aparatu.
Zaraz zejdę do auta.
Dodano: 2010-11-20, 13:29
ok, faktycznie nie ma mechanicznego regulatora ale jakiś być musi. Tak czy inaczej, jak dla mnie jest tam problem z zapłonem.
Co to jest ta wtyczka wpięta w aparat zapłonowy? co ona robi? nie mogę tam zajrzeć bo talerz zasłania wnętrze aparatu.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2010, 14:07 przez subratri, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
- Lokalizacja: Chojnice
tak cisnienie bylo na wszystkich swiecach wykreconych,nic na podcisnienie przy aparacie nie ma.byl tez taki objaw ze jak auto chodziło i przegielo sie lekko wejscie na ktore wchodzi wtyczka ktora wchodzi do aparatu to zaraz gasło.teraz wcale nie odpala a jak juz to tylko na chwile i po kilkunastu sekundach gasnie.Czy to wina aparatu ze raz działa a raz nie?niby iskra jest zaplon nie byl przestawiany wiec nie czaje tego co sie dzieje.Co do przepływki to chyba nie psuje sie nagle talerz chodzi lekko paliwo jest i daje na wtryski cisnienie w normie :cry:
[ Dodano: 2010-11-20, 13:34 ]
ide na obiad i wracam
[ Dodano: 2010-11-20, 13:34 ]
ide na obiad i wracam
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt: