Auto sie oddzywa co jakiś czaś i bardzo głośno chodzi, i stwierdził, że mogą być panewki siadające ale nie ma pewnościolapiotr pisze:Jakim sposobem mechanik stwierdził że panewki się sypneły, skoro auto nie odpala?
[B4 AAZ] Remont silnika - robić czy nie?
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Co do głośniej pracy to słyszałem raz u kolegi takie masakryczne tłuczenie w silniku tyle że 1Z i okazało się, z hydropopychacze padły i robiły takie głośne zamieszanie. Nie wiem dokładnie czy te popychacze wyzionęły całkiem ducha czy się zaklinowały w otworach, ale opcja jakaś jest i można obadać tę sprawę bez wyciągania głowicy. A co do odpalania, to sądzę podobnie jak kolega trepek, może być uwalony klin na wale i to koło zębate "pływa" na wale, czasem się ustawi prawidłowo i wtedy silnik załapie.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Pisałem, trzeba kupić wał od TDI, najlepiej z panewkami. Jak dobrze poszukasz to za parę stówek kupisz dobry egzemplarz. Plus koło pasowe i chyba to kółko z tłumikiem drgań.nolay pisze:No dobra Panowie, załóżmy, że poszedł ten klin. Co jest wtedy do wymiany? Musze sie zorientować bo jak mi koszta przewyższą cene auta to wole je zezłomować.
I masz zetora nie do zajechania :mrgreen:
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Może nie operujmy pojęciem zerwanego klina, choć prawidłowo to klin się ścina, ale klin może być nad cięty, bo gdy klin się ze tnie to problem jest i zawory lecą. Co do ustawienia, to z własnego doświadczenia wiem iż koło zębate może się tak nieszczęśliwie, ale zaraz prawidłowo ustawić na wale że po sprawdzeniu rozrządu na znakach może się okazać że jest wszystko okej. Napisałem nieszczęśliwie, bo może być tak że koło zębate rozrządu po mimo iż jest nad cięty klin ustawi się w pozycji prawidłowej.
nie wiem dokładnie ocb z tymi stronami ale biorąc to na logike to powiem, że z zimnej. Dlaczego? otóż po zdjęciu odmy od dolotu była tam masa oleju ale to nie problem bo właśnie sie dowiedziałem, że znajomy z którym sie znam od dzieciaka regeneruje turbinytrepek pisze:Turbo puszcza olej z ciepłej czy zimnej strony?