[1.9 TDI 1Z] Klimatyzacja
[1.9 TDI 1Z] Klimatyzacja
Montaż klimatyzacji w 1.9TDI 1Z
Potrzebne elementy:
1. Chłodnica Klimy
2. Sprężarka (od TDI)
3. Łapa silnika do sprężarki klimy (do TDI)
4. Wiązka elektryczna
5. Osuszacz
6. Sterowanie klimy (panel pod radiem)
7. Klapka do zamykania obiegu+siłownik pneumatyczny
8. Mniejszy schowek
9. Parownik
10. Przekaźnik włączania pierwszego biegu elektrowentylatora
11. Czujnik temperatury zassysanego powietrza (przy filtrze powietrza)
12. Płytka rezystancyjna wentylatorów
13. Trzy czujniki ciśnienia
14. Przekaźnik funkcyjny sprzęgła kompresora
15. Plastikowy uchwyt osuszacza
16. Guma uszczelniajaca pomiedzy komora silnika i kabiną
17. Pasek napedu kompresora
18. Składane koło pasowe na wał
19. Obudowa wentylatora nawiewu (aby było miejsce na parownik)
20. Warto wymienic wentylator na mocniejszy (z auta ktore mialo klime)
Dziękuję bardzo:
foxbat
czarekj
jmm
Za pomoc w ustaleniu listy potrzebnych gratów
Pozdrawiam
Potrzebne elementy:
1. Chłodnica Klimy
2. Sprężarka (od TDI)
3. Łapa silnika do sprężarki klimy (do TDI)
4. Wiązka elektryczna
5. Osuszacz
6. Sterowanie klimy (panel pod radiem)
7. Klapka do zamykania obiegu+siłownik pneumatyczny
8. Mniejszy schowek
9. Parownik
10. Przekaźnik włączania pierwszego biegu elektrowentylatora
11. Czujnik temperatury zassysanego powietrza (przy filtrze powietrza)
12. Płytka rezystancyjna wentylatorów
13. Trzy czujniki ciśnienia
14. Przekaźnik funkcyjny sprzęgła kompresora
15. Plastikowy uchwyt osuszacza
16. Guma uszczelniajaca pomiedzy komora silnika i kabiną
17. Pasek napedu kompresora
18. Składane koło pasowe na wał
19. Obudowa wentylatora nawiewu (aby było miejsce na parownik)
20. Warto wymienic wentylator na mocniejszy (z auta ktore mialo klime)
Dziękuję bardzo:
foxbat
czarekj
jmm
Za pomoc w ustaleniu listy potrzebnych gratów
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 31 sty 2010, 20:30 przez SHARK_2, łącznie zmieniany 7 razy.
Przy klapce recyrkulacji jest siłownik pneumatyczny. Do tego wszystkiego dorzuć czujnik temperatury zassysanego powietrza (przy filtrze powietrza). Jeżeli nie masz płytki rezystancyjnej wentylatorów to ja też dopisz. Przy klimie manualnej muszą być trzy czujniki ciśnienia i przekaźnik funkcyjny sprzęgła kompresora. Ponadto plastikowy uchwyt osuszacza, guma uszczelniajaca pomiedzy komora silnika i kabiną. Pasek napedu kompresora oraz składane koło pasowe na wał.
osuszacz to taka puszka do wyciągania wilgoci z układu. trzeba co 2 lata wymieniać. skraplacz to "chłodnica klimy" - w nim R134a ze stanu gazowego, po zaabsorbowaniu ciepła, przechodzi w stan ciekły. Zwykle umieszczany jest skraplacz przed chłodnicą silnika.A i jeszcze dobrze rozumiem, że osuszacz to inaczej skraplacz klimy prawda??
Jak będziesz kompletował graty to pamiętaj że elementy elastyczne i uszczelki powinny być co najmniej z 1993 roku - nie starsze. chodzi o to zebyś konstruując układ na R134a nie użył cześci które chodziły na R12
nie wiem jak przy 1Z, ale u mnie (NG) w związku z tym że jest skraplacz przed chłodnicą, układ chłodzenia silnika jest wzmocniony i posiada dodatkową małą chłodnicę.
czy to nie chodzi przypadkiem o opornik wstępny dmuchawy, odpowiadajacy za siłę nawiewu w kabinie?czarekj a masz moze jakies foto albo cos tej płytki rezystancyjnej ??
foxbat pytałem o ten osuszacz bo z tego co mi sie wydaje to jest to: OSUSZACZ a cześć ludzi nazywa to skraplacz dobrze myśle??
A i rozumiem że pisząc: elementy elastyczne miałeś na myśli przewody łączące sprężarkę chłodnicę osuszacz i parownik tak???
A i rozumiem że pisząc: elementy elastyczne miałeś na myśli przewody łączące sprężarkę chłodnicę osuszacz i parownik tak???
Ta płytka rezystancyjna ma postac płaskiej prostokatnej blaszki w kolorze niebieskim, złotym lub srebrnym (w zależeności od roku produkcji). Płytka ta zawiera w sobie dwa rezystory duzej mocy które służą do zmniejszania prądu wentylatorów chłodnicy - tak żeby w sumie wyszły trzy różne predkości pracy wiatraków. Każdy posiadacz ABK powinien cos takiego mieć, ale widziałem ABT i 1Z bez takiego patentu, więc podałem na forum "na wyrost".
Płytka rezystancyjna jest przykrecana najcześciej do lewej podłużnicy auta i ma trzy wyprowadzenia.
Płytka rezystancyjna jest przykrecana najcześciej do lewej podłużnicy auta i ma trzy wyprowadzenia.
Zapomnieliśmy o ważnej rzeczy. W przypadku zakładania klimy musimy wymienić obudowę wentylatora nawiewu. Do standardowej obudowy (auto bez klimy) nie zmieści się parownik. Musi to być obudowa wentylaora pod klimę. Wraz z drugą obudową dobrze by było wstawić wentylator od auta z klimą, który jest mocniejszy niż standardowy. Z zespołu nawiewu auta bez klimy przyda sie tylko rozdzielacz wraz z nagrzewnicą.
Doc jak tylko zbierzemy wspolnie informacje na temat potrzebnych elementów to napewno wyedytuje topic i podesle Ci linka
[ Dodano: 2007-08-03, 18:51 ]
Witam,
panowie mam pytanie mam juz zakupioną łape do silnika oraz spreżarkę ,panel sterujacy, i na oku mam pozostałe elementy ale niestety pozostale są od silnikow benzynowych, dlatego pytam ktore z pozostalych elementow moga byc od silnikow benzynowych a ktore koniecznie od 1Z (napewno lapa i sprezarka)??
[ Dodano: 2007-08-03, 18:51 ]
Witam,
panowie mam pytanie mam juz zakupioną łape do silnika oraz spreżarkę ,panel sterujacy, i na oku mam pozostałe elementy ale niestety pozostale są od silnikow benzynowych, dlatego pytam ktore z pozostalych elementow moga byc od silnikow benzynowych a ktore koniecznie od 1Z (napewno lapa i sprezarka)??