Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] Klimatyzacja

Awatar użytkownika
SHARK_2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 15 cze 2007, 00:12
Lokalizacja: Wwa/Konin
Kontakt:

[1.9 TDI 1Z] Klimatyzacja

Post autor: SHARK_2 » 24 lip 2007, 21:46

Montaż klimatyzacji w 1.9TDI 1Z

Potrzebne elementy:

1. Chłodnica Klimy
2. Sprężarka (od TDI)
3. Łapa silnika do sprężarki klimy (do TDI)
4. Wiązka elektryczna
5. Osuszacz
6. Sterowanie klimy (panel pod radiem)
7. Klapka do zamykania obiegu+siłownik pneumatyczny
8. Mniejszy schowek
9. Parownik
10. Przekaźnik włączania pierwszego biegu elektrowentylatora
11. Czujnik temperatury zassysanego powietrza (przy filtrze powietrza)
12. Płytka rezystancyjna wentylatorów
13. Trzy czujniki ciśnienia
14. Przekaźnik funkcyjny sprzęgła kompresora
15. Plastikowy uchwyt osuszacza
16. Guma uszczelniajaca pomiedzy komora silnika i kabiną
17. Pasek napedu kompresora
18. Składane koło pasowe na wał
19. Obudowa wentylatora nawiewu (aby było miejsce na parownik)
20. Warto wymienic wentylator na mocniejszy (z auta ktore mialo klime)

Dziękuję bardzo:
foxbat
czarekj
jmm

Za pomoc w ustaleniu listy potrzebnych gratów

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 31 sty 2010, 20:30 przez SHARK_2, łącznie zmieniany 7 razy.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 25 lip 2007, 04:36

do kompletu trzeba by dorzucić klapę zamykającą przepływ powietrza jak wciśnie się obieg zamknięty...no i silniczek do niej. Do tego inny schowek - mniejszy, bo gdzieś ta klima musi się mieścić...

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 lip 2007, 07:31

Chcesz montowac klimatyzację manualna czy klimatronik?

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 25 lip 2007, 12:42

jeszcze parownik dorzuć do listy

Awatar użytkownika
SHARK_2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 15 cze 2007, 00:12
Lokalizacja: Wwa/Konin
Kontakt:

Post autor: SHARK_2 » 25 lip 2007, 16:27

czarekj pisze:Chcesz montowac klimatyzację manualna czy klimatronik?
Manual oczywiście

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 lip 2007, 16:59

Przy klapce recyrkulacji jest siłownik pneumatyczny. Do tego wszystkiego dorzuć czujnik temperatury zassysanego powietrza (przy filtrze powietrza). Jeżeli nie masz płytki rezystancyjnej wentylatorów to ja też dopisz. Przy klimie manualnej muszą być trzy czujniki ciśnienia i przekaźnik funkcyjny sprzęgła kompresora. Ponadto plastikowy uchwyt osuszacza, guma uszczelniajaca pomiedzy komora silnika i kabiną. Pasek napedu kompresora oraz składane koło pasowe na wał.

Awatar użytkownika
SHARK_2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 15 cze 2007, 00:12
Lokalizacja: Wwa/Konin
Kontakt:

Post autor: SHARK_2 » 25 lip 2007, 17:12

czarekj a masz moze jakies foto albo cos tej płytki rezystancyjnej ??

A i jeszcze dobrze rozumiem, że osuszacz to inaczej skraplacz klimy prawda??

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 25 lip 2007, 18:34

A i jeszcze dobrze rozumiem, że osuszacz to inaczej skraplacz klimy prawda??
osuszacz to taka puszka do wyciągania wilgoci z układu. trzeba co 2 lata wymieniać. skraplacz to "chłodnica klimy" - w nim R134a ze stanu gazowego, po zaabsorbowaniu ciepła, przechodzi w stan ciekły. Zwykle umieszczany jest skraplacz przed chłodnicą silnika.

Jak będziesz kompletował graty to pamiętaj że elementy elastyczne i uszczelki powinny być co najmniej z 1993 roku - nie starsze. chodzi o to zebyś konstruując układ na R134a nie użył cześci które chodziły na R12

nie wiem jak przy 1Z, ale u mnie (NG) w związku z tym że jest skraplacz przed chłodnicą, układ chłodzenia silnika jest wzmocniony i posiada dodatkową małą chłodnicę.
czarekj a masz moze jakies foto albo cos tej płytki rezystancyjnej ??
czy to nie chodzi przypadkiem o opornik wstępny dmuchawy, odpowiadajacy za siłę nawiewu w kabinie?

Awatar użytkownika
SHARK_2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 15 cze 2007, 00:12
Lokalizacja: Wwa/Konin
Kontakt:

Post autor: SHARK_2 » 25 lip 2007, 19:09

foxbat pytałem o ten osuszacz bo z tego co mi sie wydaje to jest to: OSUSZACZ a cześć ludzi nazywa to skraplacz dobrze myśle??

A i rozumiem że pisząc: elementy elastyczne miałeś na myśli przewody łączące sprężarkę chłodnicę osuszacz i parownik tak???

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 26 lip 2007, 08:57

Ta płytka rezystancyjna ma postac płaskiej prostokatnej blaszki w kolorze niebieskim, złotym lub srebrnym (w zależeności od roku produkcji). Płytka ta zawiera w sobie dwa rezystory duzej mocy które służą do zmniejszania prądu wentylatorów chłodnicy - tak żeby w sumie wyszły trzy różne predkości pracy wiatraków. Każdy posiadacz ABK powinien cos takiego mieć, ale widziałem ABT i 1Z bez takiego patentu, więc podałem na forum "na wyrost".
Płytka rezystancyjna jest przykrecana najcześciej do lewej podłużnicy auta i ma trzy wyprowadzenia.

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 26 lip 2007, 16:16

A i rozumiem że pisząc: elementy elastyczne miałeś na myśli przewody łączące sprężarkę chłodnicę osuszacz i parownik tak???
tak, wszystko to co może być podatne na uszkodzenie / rozszczelnienie poprzez zastosowanie innego czynnika niż wymagany (czyli R12 zamiast R134a i odwrotnie)

Online
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 27 lip 2007, 01:16

SHARK_2, prosiłbym Cie na koncu, abyś edytował swój 1 post i dodał kompletna litanię wymaganych gratów. Uzupełnij, scal to w jeden post wszystko proszę to użyjemy tego do FAQ.

Jak zrobisz to, wyslij mi PW z linkiem. Z gory dzięki.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 27 lip 2007, 09:07

Zapomnieliśmy o ważnej rzeczy. W przypadku zakładania klimy musimy wymienić obudowę wentylatora nawiewu. Do standardowej obudowy (auto bez klimy) nie zmieści się parownik. Musi to być obudowa wentylaora pod klimę. Wraz z drugą obudową dobrze by było wstawić wentylator od auta z klimą, który jest mocniejszy niż standardowy. Z zespołu nawiewu auta bez klimy przyda sie tylko rozdzielacz wraz z nagrzewnicą.

Awatar użytkownika
SHARK_2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 15 cze 2007, 00:12
Lokalizacja: Wwa/Konin
Kontakt:

Post autor: SHARK_2 » 27 lip 2007, 18:56

Doc jak tylko zbierzemy wspolnie informacje na temat potrzebnych elementów to napewno wyedytuje topic i podesle Ci linka

[ Dodano: 2007-08-03, 18:51 ]
Witam,
panowie mam pytanie mam juz zakupioną łape do silnika oraz spreżarkę ,panel sterujacy, i na oku mam pozostałe elementy ale niestety pozostale są od silnikow benzynowych, dlatego pytam ktore z pozostalych elementow moga byc od silnikow benzynowych a ktore koniecznie od 1Z (napewno lapa i sprezarka)??

alti

Post autor: alti » 05 sie 2007, 14:17

a gdzie to wszystko kupić do klimy ile to może kosztować?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl