Witam, pytałem już paru osób, zaglądałem też do ETKI, niestety nigdzie nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi/podpowiedzi, co zrobić.
Otóż sprawa wygląda tak: aktualnie w budzie siedzi 1,6 RN z heblami 256. Planuję pod maskę wrzucić 2,3 NG, a co za tym idzie, oczywiście większe heble.
Mam hamulce (tarcze klocki zaciski jarzma) 280x22 (rzekomo dla ABK) jednak nie wyszedł plan "plug&play", bo tarcza 280 z B4 ma inne odsadzenie niż seryjna 256 dla B3. W ETCE znalazłem info, że aby to zamontować potrzebuję piasty i zwrotnice z B4 ABK, ACE lub V6. 2,0 i V6 miały inne oznaczenia w ETCE, czym się różnią? Średnicą łożysk?
Które zwrotnice zastosować aby współgrało z resztą (półosie, skrzynia etc będą z NG)
Poradźcie coś rozsądnego, bo niespecjalnie ogarniam ten temat, a silnik niebawem ma wjechać pod maskę, a nie mam czasu, żeby błądzić i kupować milion niepotrzebnych mi części.
[B3 RN -> NG/ABK] SWAP zwrotnic i hebli
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2322
- Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
nie, za małe :lol:Dziki pisze:zakładaj kpl. od NG z B3 ( tarcze , jarzma, zaciski)
liczę się z tym, że łożyska też pójdą nowe, to nie problemDziki pisze: wsadzać będziesz piasty od ABK to od razu szykować musisz nowe łożyska, drugi raz starego nie założysz.
amorki i springi i tak będą nowe - obniżony, utwardzony. Chodzi jedynie o to, czy do zwrotnic z B4 ABK założę amorki/sprężyny z B3? Czy do tych zwrotnic będą pasić końcówki/drążki z B3? Czy mocowanie wahacza z B3 do zwrotnic z B4 jest takie samo?Dziki pisze: górą nad zwrotnicą się nie przejmuj twoje amorki z 1.6 montują i w B3 z 2.3, róznica jedynie w spreżynach...
tak kolumny bedą pasować.spaykee pisze:czy do zwrotnic z B4 ABK założę amorki/sprężyny z B3?
końcówki kierownicze masz montowane do kolumny więc wszystko pasuje jak wyżej.spaykee pisze:Czy do tych zwrotnic będą pasić końcówki/drążki z B3?
B3 ma 17mm średnice sworznia , B4 19mmspaykee pisze:Czy mocowanie wahacza z B3 do zwrotnic z B4 jest takie samo?
więc masz do wymiany wachacz gdyż te sworznie z B4 są na 3 śruby a w B3 na 2...
jak masz ciekawe pytania postaram się coś podpowiedzieć
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2322
- Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
no to mnie nie pocieszyłeś :roll: skoro wymiana wahaczy, to czy one będą pasować do reszty ustrojstwa z B3?Dziki pisze: B3 ma 17mm średnice sworznia , B4 19mm
więc masz do wymiany wachacz gdyż te sworznie z B4 są na 3 śruby a w B3 na 2...
To bardzo fajnie 8-)Dziki pisze: tak kolumny bedą pasować.
to jeszcze lepiej 8-)Dziki pisze: końcówki kierownicze masz montowane do kolumny więc wszystko pasuje jak wyżej.
i pytanko. Zwrotnice od 2,0 (ABK, ACE itd) czy od V6?
jeżeli chodzi ci o sanki pod silnikiem, to pasuje.spaykee pisze:to czy one będą pasować do reszty ustrojstwa z B3?
sprawdź czy ci półosie(przeguby zewnetrzne) od NG przypasują od tych zwrotnic (piast) ABKspaykee pisze:Zwrotnice od 2,0 (ABK, ACE itd) czy od V6?
nie miałem okazji manualnie tego sprawdzić ale raczej to samo...
NG a V6 masz już dużą różnice, V6 ma inne łożysko wieksze, piasta na wieksze przeguby...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2322
- Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Dziki pisze: NG a V6 masz już dużą różnice, V6 ma inne łożysko wieksze, piasta na wieksze przeguby...
no dobra, to będziemy kombinować ze zwrotnicami i wahaczami z ABK. Swoją drogą, silnik wjeżdża NG, także sanki etc także dla NG. Więc chyba powinno wszytsko pasić. <ok>Dziki pisze: sprawdź czy ci półosie(przeguby zewnetrzne) od NG przypasują od tych zwrotnic (piast) ABK
nie miałem okazji manualnie tego sprawdzić ale raczej to samo...
Wielkie dzięki za wszelkie info :mrgreen: Jak się kiedyś spotkamy na spocie to się przypomnij, piwko dostaniesz <ok>