Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 RN -> NG/ABK] SWAP zwrotnic i hebli

ODPOWIEDZ
spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

[B3 RN -> NG/ABK] SWAP zwrotnic i hebli

Post autor: spaykee » 16 lis 2010, 20:33

Witam, pytałem już paru osób, zaglądałem też do ETKI, niestety nigdzie nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi/podpowiedzi, co zrobić.
Otóż sprawa wygląda tak: aktualnie w budzie siedzi 1,6 RN z heblami 256. Planuję pod maskę wrzucić 2,3 NG, a co za tym idzie, oczywiście większe heble.
Mam hamulce (tarcze klocki zaciski jarzma) 280x22 (rzekomo dla ABK) jednak nie wyszedł plan "plug&play", bo tarcza 280 z B4 ma inne odsadzenie niż seryjna 256 dla B3. W ETCE znalazłem info, że aby to zamontować potrzebuję piasty i zwrotnice z B4 ABK, ACE lub V6. 2,0 i V6 miały inne oznaczenia w ETCE, czym się różnią? Średnicą łożysk?
Które zwrotnice zastosować aby współgrało z resztą (półosie, skrzynia etc będą z NG)
Poradźcie coś rozsądnego, bo niespecjalnie ogarniam ten temat, a silnik niebawem ma wjechać pod maskę, a nie mam czasu, żeby błądzić i kupować milion niepotrzebnych mi części.

Awatar użytkownika
Harry71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 672
Rejestracja: 25 gru 2009, 10:38
Lokalizacja: DW

Post autor: Harry71 » 17 lis 2010, 18:45

jedyna opcja jest adaptacja zwrotnic z piastami z b4 bo jest inne et tarczy miedzy zwrotnica b3 i b4 najlepiej ng lub 2.6 v6

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 17 lis 2010, 18:55

Dobra, ale teraz pytanie, czy muszą być całe zwrotnice z B4? Jak to wtedy wygląda z końcówkami drążków, z amorkami, spężynami, ogólnie McPhersonem?

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 17 lis 2010, 19:51

zakładaj kpl. od NG z B3 ( tarcze , jarzma, zaciski)
wsadzać będziesz piasty od ABK to od razu szykować musisz nowe łożyska, drugi raz starego nie założysz.
górą nad zwrotnicą się nie przejmuj twoje amorki z 1.6 montują i w B3 z 2.3, róznica jedynie w spreżynach...

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 17 lis 2010, 19:54

Dziki pisze:zakładaj kpl. od NG z B3 ( tarcze , jarzma, zaciski)
nie, za małe :lol:
Dziki pisze: wsadzać będziesz piasty od ABK to od razu szykować musisz nowe łożyska, drugi raz starego nie założysz.
liczę się z tym, że łożyska też pójdą nowe, to nie problem
Dziki pisze: górą nad zwrotnicą się nie przejmuj twoje amorki z 1.6 montują i w B3 z 2.3, róznica jedynie w spreżynach...
amorki i springi i tak będą nowe - obniżony, utwardzony. Chodzi jedynie o to, czy do zwrotnic z B4 ABK założę amorki/sprężyny z B3? Czy do tych zwrotnic będą pasić końcówki/drążki z B3? Czy mocowanie wahacza z B3 do zwrotnic z B4 jest takie samo?

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 17 lis 2010, 20:13

spaykee pisze:czy do zwrotnic z B4 ABK założę amorki/sprężyny z B3?
tak kolumny bedą pasować.
spaykee pisze:Czy do tych zwrotnic będą pasić końcówki/drążki z B3?
końcówki kierownicze masz montowane do kolumny więc wszystko pasuje jak wyżej.
spaykee pisze:Czy mocowanie wahacza z B3 do zwrotnic z B4 jest takie samo?
B3 ma 17mm średnice sworznia , B4 19mm
więc masz do wymiany wachacz gdyż te sworznie z B4 są na 3 śruby a w B3 na 2...
jak masz ciekawe pytania postaram się coś podpowiedzieć ;-)

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 17 lis 2010, 20:16

Dziki pisze: B3 ma 17mm średnice sworznia , B4 19mm
więc masz do wymiany wachacz gdyż te sworznie z B4 są na 3 śruby a w B3 na 2...
no to mnie nie pocieszyłeś :roll: skoro wymiana wahaczy, to czy one będą pasować do reszty ustrojstwa z B3?
Dziki pisze: tak kolumny bedą pasować.
To bardzo fajnie 8-)
Dziki pisze: końcówki kierownicze masz montowane do kolumny więc wszystko pasuje jak wyżej.
to jeszcze lepiej 8-)

i pytanko. Zwrotnice od 2,0 (ABK, ACE itd) czy od V6?

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 17 lis 2010, 20:24

spaykee pisze:to czy one będą pasować do reszty ustrojstwa z B3?
jeżeli chodzi ci o sanki pod silnikiem, to pasuje.
spaykee pisze:Zwrotnice od 2,0 (ABK, ACE itd) czy od V6?
sprawdź czy ci półosie(przeguby zewnetrzne) od NG przypasują od tych zwrotnic (piast) ABK
nie miałem okazji manualnie tego sprawdzić ;-) ale raczej to samo...
NG a V6 masz już dużą różnice, V6 ma inne łożysko wieksze, piasta na wieksze przeguby...

spaykee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2322
Rejestracja: 16 gru 2007, 16:22
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: spaykee » 17 lis 2010, 20:26

Dziki pisze: NG a V6 masz już dużą różnice, V6 ma inne łożysko wieksze, piasta na wieksze przeguby...
Dziki pisze: sprawdź czy ci półosie(przeguby zewnetrzne) od NG przypasują od tych zwrotnic (piast) ABK
nie miałem okazji manualnie tego sprawdzić ;-) ale raczej to samo...
no dobra, to będziemy kombinować ze zwrotnicami i wahaczami z ABK. Swoją drogą, silnik wjeżdża NG, także sanki etc także dla NG. Więc chyba powinno wszytsko pasić. <ok>

Wielkie dzięki za wszelkie info :mrgreen: Jak się kiedyś spotkamy na spocie to się przypomnij, piwko dostaniesz <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl