[b4 1993r 2.8sedan] wpada pedał hamulca...
[b4 1993r 2.8sedan] wpada pedał hamulca...
witam.
mam problem z hamulcami... A mianowicie wpada mi pedał hamulca w podłoge.
jak wciskam przez chwile hamuje przy gorze po czym jak mocniej docisne wchodzi praktycznie w podloge i dopiero hamuje.
Jak pod pompuje(wcisnę kilka razy czyli 2-3) to hamuje normalnie.
Już długo z tym walcze, wymienione zostały klocki, tarcze, pompa hamulcowa(używana) płyn hamulcowy. Po wymianie pompy bylo troche lepiej, choć i tak lapał w polowie, pogarszało sie to dość szybko(około 2tygodnie) i znowu wpada w podloge.
Nie mam już pomysłu co dalej? dodam że hamuje dosc tepo i to od dawna:/ nawetwymiana tarcz z klockami nie poprawila jego hamowania, zawsze trzeba bylo bardzo mocno wciskac:/
z góry dzieki za rady
mam problem z hamulcami... A mianowicie wpada mi pedał hamulca w podłoge.
jak wciskam przez chwile hamuje przy gorze po czym jak mocniej docisne wchodzi praktycznie w podloge i dopiero hamuje.
Jak pod pompuje(wcisnę kilka razy czyli 2-3) to hamuje normalnie.
Już długo z tym walcze, wymienione zostały klocki, tarcze, pompa hamulcowa(używana) płyn hamulcowy. Po wymianie pompy bylo troche lepiej, choć i tak lapał w polowie, pogarszało sie to dość szybko(około 2tygodnie) i znowu wpada w podloge.
Nie mam już pomysłu co dalej? dodam że hamuje dosc tepo i to od dawna:/ nawetwymiana tarcz z klockami nie poprawila jego hamowania, zawsze trzeba bylo bardzo mocno wciskac:/
z góry dzieki za rady
Jak ja wymieniałam płyn u siebie przy wymianie przewodów i zacisków, przez układ hamulcowy przelały się dobre trzy litry płynu by to odpowietrzyć, więc dodatkowo jeśli wymieniałeś pompę powinieneś jeszcze parę razy odpowietrzyć układ by wróciło do normy.Nieściak pisze:Już długo z tym walcze, wymienione zostały klocki, tarcze, pompa hamulcowa(używana) płyn hamulcowy.
<ok> <ok> <ok> <ok> Odpowietrzanie należy przeprowadzać po każdych nawet drobnych naprawach bo do przewodów hamulcowych dostaje się powietrze. U mnie poszło z 1.5litra ale trzeba było pompować z 7 kolejek zanim poszedł płyn.Czarna pisze:jeśli wymieniałeś pompę powinieneś jeszcze parę razy odpowietrzyć układ by wróciło do normy.
Nie będę rozpoczynał nowego tematu jeśli problem jest zbliżony... z tym, że przy wciskaniu pedału który oczywiście wpada do podłogi słychać jakby uciekało jakieś ciśnienie z wnętrza serwa. Podejrzewać można właśnie serwo?
Ubytków płynu nie ma.
Układ porządnie odpowietrzony (ponad 1L przelanego płynu)
Dodam, że stało się w to w czasie odpowietrzania. Wszystko było ok, do czasu gdy przy którymś naciśnięciu pedału przy pompowaniu nagle sam wpadł przy zakręconych zaworkach.
Ktoś ma jakieś pomysły?
Ubytków płynu nie ma.
Układ porządnie odpowietrzony (ponad 1L przelanego płynu)
Dodam, że stało się w to w czasie odpowietrzania. Wszystko było ok, do czasu gdy przy którymś naciśnięciu pedału przy pompowaniu nagle sam wpadł przy zakręconych zaworkach.
Ktoś ma jakieś pomysły?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Akurat korektor siły hamowania nic do tego nie ma że pedał wpada w podłogę chyba że przeciek ale to ubytek płynu. Serwo sobie odpuść nie ma nic wspólnego.
Przy wpadaniu do podłogi bez wycieku. Jedynymi winowajcami jest "pompka" "krzywe tarcze" i jak bębnowy tylny to regulator szczęk, i wężyki gumowe.
Przy wpadaniu do podłogi bez wycieku. Jedynymi winowajcami jest "pompka" "krzywe tarcze" i jak bębnowy tylny to regulator szczęk, i wężyki gumowe.
kolego Jarewa brakuje Ci wiedzy troszke:) nie mówie że ja jestem najmądrzejszy ale u mnie pedał wpadał z powodu zepsutego korektora siły. Działo się tak ze jak chciałem zahamować to pedał w podłoge wpadal minimalnie hamując i dopiero za trzecim wcisnieciem hamowal lecz i tak opadal jak trzymałem pedal wcisniety. Wymienilem pierw pompe, odpowietrzyłem uklad i nic, dalej to samo. Zero wycieków, nawet sladów pocenia sie gdzie kolwiek a w zbiorniczku wyrównawczym ani ciut ciut nie ubylo plynu. Korektor sie pogubił i na zaworach(czy jak to sie nazywa) ktore odpowiadaly za tyl przepuszczal plyn przez co wpadal pedal i jak mowilem wczesniej zaspawalem przewody idace na tyl i bylo ok. Kupilem nowy korektor i wszystko zaczelo dzialac idealnie.
A wiec jeśli brakuje Ci doswiadczenia/wiedzy w danym temacie to nie wypowiadaj sie na zasadzie to napewno nie jest to i to bo w ten sposob mozesz kogos wprowadzic w blad i wydluzyć komus czas naprawy bo przez Ciebie ominie jedna z mozliwosci.
Ja nie twierdze że to wina korektora akurat ale u mnie sie okazało że tak.
[ Dodano: 2011-08-11, 23:40 ]
pompe masz przykrecona do serwa a wiec moze wydaje Ci sie że to serwo a tak naprawde ten dzwiek wydaje pompa.
A wiec jeśli brakuje Ci doswiadczenia/wiedzy w danym temacie to nie wypowiadaj sie na zasadzie to napewno nie jest to i to bo w ten sposob mozesz kogos wprowadzic w blad i wydluzyć komus czas naprawy bo przez Ciebie ominie jedna z mozliwosci.
Ja nie twierdze że to wina korektora akurat ale u mnie sie okazało że tak.
[ Dodano: 2011-08-11, 23:40 ]
pompe masz przykrecona do serwa a wiec moze wydaje Ci sie że to serwo a tak naprawde ten dzwiek wydaje pompa.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Wytłumacz gdzie ten płyn się pomieścił? co się z nim działo?Nieściak pisze:ale u mnie pedał wpadał z powodu zepsutego korektora siły. Działo się tak ze jak chciałem zahamować to pedał w podłoge wpadal minimalnie hamując i dopiero za trzecim wcisnieciem hamowal lecz i tak opadal jak trzymałem pedal wcisniety