Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1993r 2.8sedan] wpada pedał hamulca...

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

[b4 1993r 2.8sedan] wpada pedał hamulca...

Post autor: Nieściak » 18 lis 2010, 20:10

witam.
mam problem z hamulcami... A mianowicie wpada mi pedał hamulca w podłoge.
jak wciskam przez chwile hamuje przy gorze po czym jak mocniej docisne wchodzi praktycznie w podloge i dopiero hamuje.
Jak pod pompuje(wcisnę kilka razy czyli 2-3) to hamuje normalnie.
Już długo z tym walcze, wymienione zostały klocki, tarcze, pompa hamulcowa(używana) płyn hamulcowy. Po wymianie pompy bylo troche lepiej, choć i tak lapał w polowie, pogarszało sie to dość szybko(około 2tygodnie) i znowu wpada w podloge.
Nie mam już pomysłu co dalej? dodam że hamuje dosc tepo i to od dawna:/ nawetwymiana tarcz z klockami nie poprawila jego hamowania, zawsze trzeba bylo bardzo mocno wciskac:/
z góry dzieki za rady

Awatar użytkownika
Loczek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 514
Rejestracja: 30 sty 2007, 23:43
Lokalizacja: Oława

Post autor: Loczek » 18 lis 2010, 20:39

Hej,

tarcze i klocki do wpadania pedału hamulca to nic nie mają.
Na sam początek to odpowietrza jeszcze raz ale dokładnie układ hamulcowy, jak to nie pomoże to poszukaj nieszczelności w układzie bo zapewne taka jest. Skoro wymieniałeś pompe na używaną to może też ona jest uszkodzona.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 19 lis 2010, 02:44

układ już był dwa razy odpowietrzany...
a co do nie szczelności to dodam że płynu mi wogule nie ubywa:/

Awatar użytkownika
Czarna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 25 sty 2010, 18:10
Lokalizacja: Oława

Post autor: Czarna » 19 lis 2010, 09:42

Nieściak pisze:Już długo z tym walcze, wymienione zostały klocki, tarcze, pompa hamulcowa(używana) płyn hamulcowy.
Jak ja wymieniałam płyn u siebie przy wymianie przewodów i zacisków, przez układ hamulcowy przelały się dobre trzy litry płynu by to odpowietrzyć, więc dodatkowo jeśli wymieniałeś pompę powinieneś jeszcze parę razy odpowietrzyć układ by wróciło do normy.

Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

Post autor: reyna44 » 19 lis 2010, 10:05

Czarna pisze:jeśli wymieniałeś pompę powinieneś jeszcze parę razy odpowietrzyć układ by wróciło do normy.
<ok> <ok> <ok> <ok> Odpowietrzanie należy przeprowadzać po każdych nawet drobnych naprawach bo do przewodów hamulcowych dostaje się powietrze. U mnie poszło z 1.5litra ale trzeba było pompować z 7 kolejek zanim poszedł płyn.

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 19 lis 2010, 17:38

mi chodzilo że teraz dwa razy odpowietrzałem po wymianie pompy i nici... odpowietrzony został idealnie...
A z dnia na dzien sie pogarsza hamowanie...

Awatar użytkownika
Czarna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 25 sty 2010, 18:10
Lokalizacja: Oława

Post autor: Czarna » 19 lis 2010, 18:41

To odpowietrzaj, odpowietrzaj, odpowietrzaj aż do skutku ;-)
Jeśli chcesz możesz na zgaszonym silniku podpompować pedał i trzymać go odpalając auto, jeśli pedał opadnie to nie masz nieszczelności ;-)

Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

Post autor: reyna44 » 19 lis 2010, 19:18

A właśnie sprawdź czy pod autem koło kół nie widać kolorowych plamek, nawet drobnych.

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 19 lis 2010, 19:40

powiem że jak gasze na wcisnietym pedale w podłoge to wybija go na górę i to silnie. a czy przy odpalaniu opadnie to zaraz sprawdze. no a jak pod czas jazdy podpompuje to trzyma sztywno. jutro wjade na kanał rano to dokladnie obejrzę czy nie ma jakichś plamek.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 lis 2010, 20:25

Nieściak pisze:powiem że jak gasze na wcisnietym pedale w podłoge to wybija go na górę i to silnie. a czy przy odpalaniu opadnie to zaraz sprawdze.

Sprawdził bym zaworek zwrotny na wężyku.

skiner

Post autor: skiner » 11 sie 2011, 11:47

Nie będę rozpoczynał nowego tematu jeśli problem jest zbliżony... z tym, że przy wciskaniu pedału który oczywiście wpada do podłogi słychać jakby uciekało jakieś ciśnienie z wnętrza serwa. Podejrzewać można właśnie serwo?

Ubytków płynu nie ma.
Układ porządnie odpowietrzony (ponad 1L przelanego płynu)

Dodam, że stało się w to w czasie odpowietrzania. Wszystko było ok, do czasu gdy przy którymś naciśnięciu pedału przy pompowaniu nagle sam wpadł przy zakręconych zaworkach.

Ktoś ma jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 11 sie 2011, 14:29

u mnie sie okazało ze mialem walniety korektor sily hamowania i pierw jak odlaczylismy na nim tylne hamulce to juz bylo ok i dalo sie jezdzic na tyle by pojechac poszukac korektora:)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 sie 2011, 18:55

Akurat korektor siły hamowania nic do tego nie ma że pedał wpada w podłogę chyba że przeciek ale to ubytek płynu. Serwo sobie odpuść nie ma nic wspólnego.

Przy wpadaniu do podłogi bez wycieku. Jedynymi winowajcami jest "pompka" "krzywe tarcze" i jak bębnowy tylny to regulator szczęk, i wężyki gumowe.

Awatar użytkownika
Nieściak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 01 paź 2008, 13:27

Post autor: Nieściak » 11 sie 2011, 23:38

kolego Jarewa brakuje Ci wiedzy troszke:) nie mówie że ja jestem najmądrzejszy ale u mnie pedał wpadał z powodu zepsutego korektora siły. Działo się tak ze jak chciałem zahamować to pedał w podłoge wpadal minimalnie hamując i dopiero za trzecim wcisnieciem hamowal lecz i tak opadal jak trzymałem pedal wcisniety. Wymienilem pierw pompe, odpowietrzyłem uklad i nic, dalej to samo. Zero wycieków, nawet sladów pocenia sie gdzie kolwiek a w zbiorniczku wyrównawczym ani ciut ciut nie ubylo plynu. Korektor sie pogubił i na zaworach(czy jak to sie nazywa) ktore odpowiadaly za tyl przepuszczal plyn przez co wpadal pedal i jak mowilem wczesniej zaspawalem przewody idace na tyl i bylo ok. Kupilem nowy korektor i wszystko zaczelo dzialac idealnie.
A wiec jeśli brakuje Ci doswiadczenia/wiedzy w danym temacie to nie wypowiadaj sie na zasadzie to napewno nie jest to i to bo w ten sposob mozesz kogos wprowadzic w blad i wydluzyć komus czas naprawy bo przez Ciebie ominie jedna z mozliwosci.

Ja nie twierdze że to wina korektora akurat ale u mnie sie okazało że tak.

[ Dodano: 2011-08-11, 23:40 ]
pompe masz przykrecona do serwa a wiec moze wydaje Ci sie że to serwo a tak naprawde ten dzwiek wydaje pompa.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 sie 2011, 21:19

Nieściak pisze:ale u mnie pedał wpadał z powodu zepsutego korektora siły. Działo się tak ze jak chciałem zahamować to pedał w podłoge wpadal minimalnie hamując i dopiero za trzecim wcisnieciem hamowal lecz i tak opadal jak trzymałem pedal wcisniety
Wytłumacz gdzie ten płyn się pomieścił? co się z nim działo?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl