Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] nie wiem jak przeprowadzić adaptację przepustnicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kici
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 26 cze 2010, 09:18
Lokalizacja: Żagań

[2.0 ABK] nie wiem jak przeprowadzić adaptację przepustnicy

Post autor: kici » 18 lis 2010, 20:04

Witam:)
jak wiadomo zima zbliża się małymi kroczkami a więc zapobiegawczo wziąłem "auk" do ładowania... po włożeniu go do auta wzrosło zużycie paliwa i pojawiły się wirowania obrotów i drobne szarpanie:( wyczytałem na forum ze po takim zabiegu należy przeprowadzić adaptacje przepustnicy...chciałem przeprowadzić ją dzisiaj więc wyposażony w laptopa i interfejs udałem się do mojej 80quattro:* jednak brakowało wiedzy:(
Czy ktoś bogaty w wiedzę i doświadczenie mógłby napisać mi krok po kroku jak przeprowadzić adaptację i co sprawdzić w związku z wysokim spalaniem...mam vag 311 oraz 409
Będę bardzo wdzięczny:)
Dziękuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 lis 2010, 11:03 przez kici, łącznie zmieniany 1 raz.

grzesiek79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 280
Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
Lokalizacja: EP

Post autor: grzesiek79 » 18 lis 2010, 22:36

adaptacja mapy wtrysku...

vagiem nie uda Ci się zrobić. musisz odłączyć klemę na minimum 20-30 minut i na całkiem zimnym silniku (najlepiej po nocy) odpalić go bez żadnych obciążeń elektrycznych, tzn nic nie może być załączone: ani dmuchawa ani radio itp. bez dodawania gazu. jak załączy się wentylator to gasisz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 lis 2010, 22:50

_uwaga

Zobacz czy nie masz przypadkiem błędów sondy lambda. A taka adaptacja o której pisze grzesiek79, to chyba tylko w ABT bo ABK układ wtryskowynie nie uczy się w ten sposób.

W download są PDFy z wartościami w blokach pomiarowych jakie powinny być gdy silnik pracuje na obrotach biegu jałowego.

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 19 lis 2010, 16:50

Adaptacjie ECU przeprowadza się w ABT,a w ABK nie ma takiej potrzeby ;-)

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 20 lis 2010, 00:24

grzesiek79 pisze:adaptacja mapy wtrysku...

vagiem nie uda Ci się zrobić. musisz odłączyć klemę na minimum 20-30 minut i na całkiem zimnym silniku (najlepiej po nocy) odpalić go bez żadnych obciążeń elektrycznych, tzn nic nie może być załączone: ani dmuchawa ani radio itp. bez dodawania gazu. jak załączy się wentylator to gasisz.
Kiedyś kolega czarekj mi tak odpisał na pytanie o taką "adaptację":
czarekj pisze:Równie dobrze mógłeś podrapać silnik kurzą łapką po głowicy i efekt byłby podobny.
Tak na serio to musisz zaadaptować przepustnicę VAG-iem na kanale 0. Ewentualnie ustawić ją na woltomierz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 20 lis 2010, 10:07

W ABK nie robi sie adaptacji, ona dotyczy sterowników z podtrzymaniem pamieci ustawień ( ABT,PM). Sprawdz na VAgu w blokach pomiarowych jak działa sonda, przepływka jakie masz czasy wtrysku PB, czujnik temp do ECU.

kici
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 26 cze 2010, 09:18
Lokalizacja: Żagań

Post autor: kici » 20 lis 2010, 10:59

po podłączeniu auta i zrobieniu auto scanu żadnych błędów nie wykrywa:)więc to chyba dobrze:) niestety brak mi podstawowej wiedzy jak przeprowadzić proces adaptacji, gdyby ktoś opisał mi krok po kroku jak to zrobić albo wskazał jakieś źródło dotyczące adaptacji silnika abk :roll: bo jakiś gamoniowaty :oops: jestem i nie mogę znaleść :cry: a to moje pierwsze kroki z interfejsem i vagiem więc wiedzy za dużej nie mam :cry: i nie chcę czegoś spsuć

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 20 lis 2010, 11:51

WOJTEK26 pisze:W ABK nie robi sie adaptacji
Wg. mnie to znaczy że adaptacji silnika się nie robi ;-)
Po wymianie lub czyszczeniu przepustnicy można zrobić adaptację przepustnicy.

kici
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 26 cze 2010, 09:18
Lokalizacja: Żagań

Post autor: kici » 20 lis 2010, 14:01

o właśnie :mrgreen: o to mi chodzi o adaptacje przepustnicy :-D czy może ktoś napisać krok po ktoku jak się za to zabrać

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 20 lis 2010, 15:19

To zależy od rocznika twojego ABK. Napisz datę produkcji.

kici
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 26 cze 2010, 09:18
Lokalizacja: Żagań

Post autor: kici » 21 lis 2010, 10:58

auto jest z 1992r nr vin WAUZZZ8CZPA061053

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 21 lis 2010, 11:39

To z tego co mi wiadomo to w tym roczniku nie przeprowadzisz adaptacji przepustnicy za pomocą VAGa, jedyne co możesz zrobić to ustawić początkowe uchylenie za pomocą śruby regulacyjnej i miernika.Nie pamiętam jaka tam musi być wartość może ktoś z forumowiczów Ci pomoże.

A jeśli chodzi o adaptowanie przepustnicy po wyjęciu akumulatora to nigdy o tym nie słyszałem (przynajmniej w ABK).

Skoro masz VAGa to napisz czy pojawiły się jakieś błędy, napisz jakie wartości podaje przepływomierz, czy sonda oscyluje prawidłowo, jakie jest uchylenie przepustnicy na wolnych obrotach (widoczne jest w procentach), jakie są czasy wtrysku PB.Jak i w których blokach pomiarowych to sprawdzić znajdziesz na forum.

kici
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 26 cze 2010, 09:18
Lokalizacja: Żagań

Post autor: kici » 21 lis 2010, 12:17

skorą są jakieś niedomagania a nie pokazuje błędów nie zaszkodzi chyba przeprowadzić adaptacji

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 21 lis 2010, 12:43

Z tego co widzę to chcesz przeprowadzić adaptację na siłę, nawet jeśli przy sterowniku z tego rocznika nie przeprowadza się adaptacji, a VAG nie służy tylko do sprawdzenia błędów, ale sprawdzenia poszczególnych podzespołów silnika podczas jego pracy to że nie ma błędów to nie znaczy że wszystko jest OK.

kici
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 26 cze 2010, 09:18
Lokalizacja: Żagań

Post autor: kici » 21 lis 2010, 13:11

jak znajdę chwile i znajdę info na forum które logi zobaczyć i jakie powinny być wartości (chyba ze ktoś wklei jakąś zakładkę) to podam wyniki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl