[2.0 ABK] nie wiem jak przeprowadzić adaptację przepustnicy
[2.0 ABK] nie wiem jak przeprowadzić adaptację przepustnicy
Witam:)
jak wiadomo zima zbliża się małymi kroczkami a więc zapobiegawczo wziąłem "auk" do ładowania... po włożeniu go do auta wzrosło zużycie paliwa i pojawiły się wirowania obrotów i drobne szarpanie:( wyczytałem na forum ze po takim zabiegu należy przeprowadzić adaptacje przepustnicy...chciałem przeprowadzić ją dzisiaj więc wyposażony w laptopa i interfejs udałem się do mojej 80quattro:* jednak brakowało wiedzy:(
Czy ktoś bogaty w wiedzę i doświadczenie mógłby napisać mi krok po kroku jak przeprowadzić adaptację i co sprawdzić w związku z wysokim spalaniem...mam vag 311 oraz 409
Będę bardzo wdzięczny:)
Dziękuje i pozdrawiam
jak wiadomo zima zbliża się małymi kroczkami a więc zapobiegawczo wziąłem "auk" do ładowania... po włożeniu go do auta wzrosło zużycie paliwa i pojawiły się wirowania obrotów i drobne szarpanie:( wyczytałem na forum ze po takim zabiegu należy przeprowadzić adaptacje przepustnicy...chciałem przeprowadzić ją dzisiaj więc wyposażony w laptopa i interfejs udałem się do mojej 80quattro:* jednak brakowało wiedzy:(
Czy ktoś bogaty w wiedzę i doświadczenie mógłby napisać mi krok po kroku jak przeprowadzić adaptację i co sprawdzić w związku z wysokim spalaniem...mam vag 311 oraz 409
Będę bardzo wdzięczny:)
Dziękuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 lis 2010, 11:03 przez kici, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 280
- Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
- Lokalizacja: EP
adaptacja mapy wtrysku...
vagiem nie uda Ci się zrobić. musisz odłączyć klemę na minimum 20-30 minut i na całkiem zimnym silniku (najlepiej po nocy) odpalić go bez żadnych obciążeń elektrycznych, tzn nic nie może być załączone: ani dmuchawa ani radio itp. bez dodawania gazu. jak załączy się wentylator to gasisz.
vagiem nie uda Ci się zrobić. musisz odłączyć klemę na minimum 20-30 minut i na całkiem zimnym silniku (najlepiej po nocy) odpalić go bez żadnych obciążeń elektrycznych, tzn nic nie może być załączone: ani dmuchawa ani radio itp. bez dodawania gazu. jak załączy się wentylator to gasisz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Kiedyś kolega czarekj mi tak odpisał na pytanie o taką "adaptację":grzesiek79 pisze:adaptacja mapy wtrysku...
vagiem nie uda Ci się zrobić. musisz odłączyć klemę na minimum 20-30 minut i na całkiem zimnym silniku (najlepiej po nocy) odpalić go bez żadnych obciążeń elektrycznych, tzn nic nie może być załączone: ani dmuchawa ani radio itp. bez dodawania gazu. jak załączy się wentylator to gasisz.
czarekj pisze:Równie dobrze mógłeś podrapać silnik kurzą łapką po głowicy i efekt byłby podobny.
Tak na serio to musisz zaadaptować przepustnicę VAG-iem na kanale 0. Ewentualnie ustawić ją na woltomierz.
po podłączeniu auta i zrobieniu auto scanu żadnych błędów nie wykrywa:)więc to chyba dobrze:) niestety brak mi podstawowej wiedzy jak przeprowadzić proces adaptacji, gdyby ktoś opisał mi krok po kroku jak to zrobić albo wskazał jakieś źródło dotyczące adaptacji silnika abk :roll: bo jakiś gamoniowaty :oops: jestem i nie mogę znaleść :cry: a to moje pierwsze kroki z interfejsem i vagiem więc wiedzy za dużej nie mam :cry: i nie chcę czegoś spsuć
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
To z tego co mi wiadomo to w tym roczniku nie przeprowadzisz adaptacji przepustnicy za pomocą VAGa, jedyne co możesz zrobić to ustawić początkowe uchylenie za pomocą śruby regulacyjnej i miernika.Nie pamiętam jaka tam musi być wartość może ktoś z forumowiczów Ci pomoże.
A jeśli chodzi o adaptowanie przepustnicy po wyjęciu akumulatora to nigdy o tym nie słyszałem (przynajmniej w ABK).
Skoro masz VAGa to napisz czy pojawiły się jakieś błędy, napisz jakie wartości podaje przepływomierz, czy sonda oscyluje prawidłowo, jakie jest uchylenie przepustnicy na wolnych obrotach (widoczne jest w procentach), jakie są czasy wtrysku PB.Jak i w których blokach pomiarowych to sprawdzić znajdziesz na forum.
A jeśli chodzi o adaptowanie przepustnicy po wyjęciu akumulatora to nigdy o tym nie słyszałem (przynajmniej w ABK).
Skoro masz VAGa to napisz czy pojawiły się jakieś błędy, napisz jakie wartości podaje przepływomierz, czy sonda oscyluje prawidłowo, jakie jest uchylenie przepustnicy na wolnych obrotach (widoczne jest w procentach), jakie są czasy wtrysku PB.Jak i w których blokach pomiarowych to sprawdzić znajdziesz na forum.
Z tego co widzę to chcesz przeprowadzić adaptację na siłę, nawet jeśli przy sterowniku z tego rocznika nie przeprowadza się adaptacji, a VAG nie służy tylko do sprawdzenia błędów, ale sprawdzenia poszczególnych podzespołów silnika podczas jego pracy to że nie ma błędów to nie znaczy że wszystko jest OK.