Witam, forumowiczów, jako użytkownik Audi 100
Planuję wymianę regulatora LPG (tzw. parownik).
Otóż autko niemiłosiernie dużo pali, mój ostatni rekord na 4 cylindrowym motorku to 22 litry gazu w mieście
Może po kolei:
Byłem u znajomego gazownika, powiedział, że wszystko gra (wszystkie sondy, silniczki itp. itd.), doregulował instalację (według kompa), mowił, że jeśli nadal się będzie dusił to pozostaje wymiana parownika. Wyjechałem Audicą niestety auto nie miało kopa, przy dodawaniu gazu zamiast przyśpieszać dusiło się i strzelało, o dziwo auto u gazownika nie strzelało, choć było kręcone na full.
Cholera mnie trafiała i doregulowałem instalację sam, chodzi pięknie, lecz też pięknie spala (zwłaszcza w zimne dni i w mieście, na trasie góra 10 litrów).
Autko ma od nowości ten sam parownik, instalacja jakiegoś Staga, ostatnio wymieniałem przełącznik na nowy, nazywa się STAG2-W.
Polecano mi reduktor firmy LOVATO, parownik sam mogę wymienić, lecz pewnie regulację będę musiał u gazownika zrobić.
Planuję kupno tego reduktora:
http://moto.allegro.pl/reduktor-parowni ... ml#gallery lub ten http://moto.allegro.pl/reduktor-lovato- ... 78841.html , będzie w sam raz do mojej instalacji?
Proszę o wyrozumiałość, nowy jestem, a mój silnik jest bardzo nietypowy w końcu to AAE
[c4 AAE] duże spalanie, wymiana reduktora?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 lis 2010, 23:46
- Lokalizacja: Lublin
Polecałbym Lovato jeżeli koniecznie chcesz wymeiniać parownik. Zawsze można spróbować przeprowadzić regenerację parownika- ja u sibebie w poprzednim aucie to przeprowadziłem bo miałem problem z opalaniem na zimnym silniku i wysoki spalaniem i jak najbardziej po wymainie wszystko uległo wielkiej poprawie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 lis 2010, 23:46
- Lokalizacja: Lublin
Rozumiem.
Znaczy Audiczka pali bez problemu czy zimno czy ciepło, pompa elektryczna wpuszcza paliwo i po odpaleniu od razu przełącznik przeskakuje mi na gaz, wcześniej musiałem przegazować powyżej 2500 obrotów by załączył gaz, gazownik powiedział, że to nie robi specjalnej różnicy.
Wiecie Panowie ile mniej więcej może wynosić regeneracja parownika?
Jeśli nowy parownik to raczej kupie właśnie firmy LOVATO. AAE ma tylko 101KM, jeśli kupie parownik do silnika 140-190KM to poprawi to jakoś moc autka czy chociaż jego elastyczność?
Teraz niestety nie jestem w stanie określić co to za parownik aktualnie posiadam.
Znaczy Audiczka pali bez problemu czy zimno czy ciepło, pompa elektryczna wpuszcza paliwo i po odpaleniu od razu przełącznik przeskakuje mi na gaz, wcześniej musiałem przegazować powyżej 2500 obrotów by załączył gaz, gazownik powiedział, że to nie robi specjalnej różnicy.
Wiecie Panowie ile mniej więcej może wynosić regeneracja parownika?
Jeśli nowy parownik to raczej kupie właśnie firmy LOVATO. AAE ma tylko 101KM, jeśli kupie parownik do silnika 140-190KM to poprawi to jakoś moc autka czy chociaż jego elastyczność?
Teraz niestety nie jestem w stanie określić co to za parownik aktualnie posiadam.
mam ten parownik u siebie przy silniku 3A. nie sprawia zadnych problemow. nie wiem czy wloznie parownika o wiekszej mocy podniesie moc silnika. teoretycznie bedzie mozna ustawic wiesza dawke gazu i to podniesie moc ale rowniez spalanie:) ale nie jestem tego pewien wiec sie tym nie sugeruj;p
pewien jestem tego ze gdy silnik jest zimny, szczegolnie w niskich temp. powninien przez jakis czas pracowac na benzynie.
dlatego ze zanim silnik sie rozgrzeje olej jest gesty i chwile trwa zanim napompuje sie do silnika, w tym czasie za smarowanie odpowiada po czesci wlasnie benzyna. gaz jest bardzo suchy i nie ma tych wlasciwosci smarowania.
pewien jestem tego ze gdy silnik jest zimny, szczegolnie w niskich temp. powninien przez jakis czas pracowac na benzynie.
dlatego ze zanim silnik sie rozgrzeje olej jest gesty i chwile trwa zanim napompuje sie do silnika, w tym czasie za smarowanie odpowiada po czesci wlasnie benzyna. gaz jest bardzo suchy i nie ma tych wlasciwosci smarowania.