Witam, mam pytanie jak się zachowuje kończące sprzęgło w automacie?czy podobnie jak w manualu że wchodzi na obroty i nie jedzie(domyślam się że tak),ale czy może się również przejawiać szarpaniem przy zmianie biegu?
Jest jakaś metoda na sprawdzenie bez wyciągania?
[1.9 TDI AHU]Sprzęgło w automacie? jak się zachowuje?
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
[1.9 TDI AHU]Sprzęgło w automacie? jak się zachowuje?
Ostatnio zmieniony 22 lis 2010, 09:08 przez M@rcus, łącznie zmieniany 1 raz.
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
w automacie nie masz sprzegla tylko konventer,
wymien olej w automacie uzupelnil olej w dyfie (jesli masz skrzynke z osobnym olejem dla dyfu)
moze uratojesz skrzynie jak po tej czynnosci dalej obroty ida a nie ciagnie to masz wydatek...
co prawda wiedze o skrzynkach aut bazuje na tym z czym mam doczynienia a to nie vag a ssangyong ale zasada dzialania taka sama...
wymien olej w automacie uzupelnil olej w dyfie (jesli masz skrzynke z osobnym olejem dla dyfu)
moze uratojesz skrzynie jak po tej czynnosci dalej obroty ida a nie ciagnie to masz wydatek...
co prawda wiedze o skrzynkach aut bazuje na tym z czym mam doczynienia a to nie vag a ssangyong ale zasada dzialania taka sama...
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
- Norbas
- Forum Audi 80
- Posty: 727
- Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
- Imię: Norbert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Lubuskie
Masz skrzynie multitronic? W multi przy dodawaniu gazu wydaje się jakby sprzęgło się ślizgało dajesz mu gaz, a obroty są takie same, auto delikatnie przyśpiesza nie tracąc na obrotach. Sprawdz olej na rozgrzanym silniku, a lewarek daj w pozycje N. żeby sprawdzić czy coś nie tak to można poprzez spuszczeniu oleju, jak będą jakieś opiłki czy drobinki uszkodzonych metali to możliwe będzie, że skrzynia będzie potrzebować pomocy. W multitronicach czesto rozciągają się łańcuszki i padają sterowniki. Na allegro są chyba jeszcze ogłoszenia do napraw skrzyni zadzwoń do nich i się popytaj.
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
Skrzynia to zwykła AG4, efekt jest taki że jak zimny to przy zmianie z 2 na 3 jest poślizg zanim załączy bieg, jak zrobię z 20km to ustępuje ale szarpie głownie przy małych prędkościach, jak pedał w podłoge to wtedy nie czuć szarpnięć, oleju nie zmieniałem, druga sprawa to jak mu dam ostrzej to czuć zapach spalenizny, nie wiem czy to sprzęgło czy tarcze w skrzyni.
Zdeyduje się chyba na zamianę na manualną orientuje się ktoś czy z b4 podejdzie do b5?
Zdeyduje się chyba na zamianę na manualną orientuje się ktoś czy z b4 podejdzie do b5?
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt: