Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[20. ABT] Nie wracajacy sie pedał Gazu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 lis 2010, 19:25

Zbadaj tak.

1 wyciągnij wtyczke nastawnika conij go na maxa.
2 na włączonym zapłonie podepnij miernik (voltomierz) do tps pin 5 masa pin 4 plus nie ściągając wtyczki (jak sciągniesz gumke osłode to dojdziesz).
3 podaj wartość przy zamknięciu
4 podaj wartości max przy otwieraniu przypatrz się czy bedzie to liniowe.

Pamiętaj że pinologia jak patrzysz od przodu auta bedzie od lewej strony jak stoisz czyli 1-2-4-5 (z prawej strony auta do lewej strony auta)

Druga opcja.

1 podłacz vag-com tylko na zapłonie nie uruchamiaj silnika
2 wejdz w bloki pomiarowe
3 blok 000 po czytaniu daj na vag scope (czy jakoś tak)
4 bodajże okienko nr 3 zauważ jak wskazuje ruszasz gazem z min na max powoli i w tym samym czasie patrzysz na wykres.

vag scope ma możliwość zrobienie loga. wtedy można go tu zapodać.


A silnik na pewno ABT zmyliło mnie te twoje pomiary za pierwszym razem bo one dotyczą inego silnika.

Awatar użytkownika
piter58
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 22 wrz 2010, 07:33

Post autor: piter58 » 22 lis 2010, 20:57

Dobrze Rozumiem :?:


Obrazek

\
Ostatnio zmieniony 22 lis 2010, 21:27 przez piter58, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 lis 2010, 21:17

Tak :-D

Awatar użytkownika
piter58
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 22 wrz 2010, 07:33

Post autor: piter58 » 22 lis 2010, 21:22

Pin 5-4 1,53V rośnie do 4,83 z tym że nie zawszę idzie liniowo czasami są skoki w dół przy ~2.2V a potem znowu rośnie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 lis 2010, 21:27

A cofłeś nastawnik przepustnicy?

Awatar użytkownika
piter58
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 22 wrz 2010, 07:33

Post autor: piter58 » 22 lis 2010, 21:32

cofałem ale za wiele się nie cofną nie chciałem czegoś urwać. :roll:

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 lis 2010, 21:39

To go wykręć jak się boisz by nie urwać.

I takie pytanie kto ci grzebał przy tym? Masz bardzo złe wyniki ale to bardzo złe.

Musze być pewny tego min przepustnica ma być zamknieta całkowicie górny zdeżak powinien sie opierac na śróbce.

Bo masz wynik 1,53v a powinno być 0,2v-0,25v norma ale czy napewno był cofnięty?

Wykręc nastawnik i podaj jeszcze raz. Zobaczy ten zdeżak z przodu gdzie są cięgna u góry ma stykać z sróbką.

Górne ma sie stykać (co prawda inny wtrysk ale podobne)
http://img228.imageshack.us/i/wtrysk1qb4.jpg

Awatar użytkownika
piter58
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 22 wrz 2010, 07:33

Post autor: piter58 » 22 lis 2010, 21:51

ok jutro wykręcę ten nastawnik i zmierzę jeszcze raz. A co do grzebania to sam wymieniłem nastawnik, i tyle mając nadzieję ze te obroty przestana irytująco się podnosić (wcześniej mechanik zalecił wymianę nastawnika bo był w bardzo złym stanie)
to jak na razie wszystko wskazuje na to ze potencjometr do wymiany? czy może to być coś jeszcze? (to dodawanie gazu nie zawsze się już pojawia ale chciał bym to zniwelować do końca)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 lis 2010, 21:59

Raczej bym proponował wyczyścić i ustawić.

A jak nie wyjdzie to wymienić. Niestety trafić dobry z używki cieżko a nowy kosmiczna cena.

Awatar użytkownika
piter58
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 22 wrz 2010, 07:33

Post autor: piter58 » 22 lis 2010, 22:01

a znasz jakiś dobry sposób na wyczyszczenie i ustawienie go?

i co myślisz o zamiennikach z allegro widziałem po 70-80zł tyle czy warto

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 lis 2010, 22:10

Tak tydzień temu to robiłem

Zaopatrz sie w "izopropanol" u elektronika. i dobry miernik żebyś miał (nie made china) ale dobry i taki jak nie bedzie można innego.

Procedura jak podałem wyżej sprawdzenie. Z tym że nie ma być 1,53V a jak mówiłem 0,2-0,25V.

Odkręcasz te cztery sróbki w tps zdejmujesz potencjometr wszystko w śrogku psikasz izopropanolem czystą szmatka wycierasz (uważaj na listki metalowe co dotykają ścieżek tego nawet nie dotykaj) bedzie to w korpusie po wyczyszczeniu jeszcze raz psikini tym srodkiem poczekaj aż on wyparuje złóż nie dokręcając podłacz miernik jak wyżej i kręcąc plastikiem ustaw te wartości 0,2-0,25V Skręć sprawdź. jeżeli ok składaj wszystko odkręć klereme akumulatora na 15min ( reset kompa) i prawie koniec.

Po tym jeszcze trzeba adaptacje zrobić tps. Ale to trzeba kompa.

[ Dodano: 2010-11-22, 22:12 ]
Potencjometr masz dobry nie trzeba kupować tego na allegro. Tylko wyczyścić i ustawić. Pamiętaj o listkach metalowych one bardzo delikatne.

Składać na sucho nic nie smarować. I pamiętaj żeby przy ustawianiu nie było nastawnika.

Awatar użytkownika
piter58
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 22 wrz 2010, 07:33

Post autor: piter58 » 22 lis 2010, 22:28

wielkie dzięki jutro sprawdzę te wartości i wyczyszcze ten nieszczesny potencjometr, napisze co z tego wyszło.

[ Dodano: 2010-11-23, 22:00 ]
Jarewa pisze: Górne ma sie stykać (co prawda inny wtrysk ale podobne)
http://img228.imageshack.us/i/wtrysk1qb4.jpg
mam pytanie po wymianie nastawnika na nowy i wyczyszczeniu potencjometru górna śruba z rysunku nie styka sie z ogranicznikiem nawet gdy nastawnik jest maksymalnie cofnięty tak ma być czy trzeba to wyregulować (zauważyłem że tego bolca można regulować mam jakieś 0,5cm do górnego ogranicznika) :?:

DO TEJ PORY JAK NARZAZIE NIUNIA ŚMIGA I NIE MA IRYTUJĄCEGO COFANIA SIE GAZU:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl