[20. ABT] Nie wracajacy sie pedał Gazu
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Zbadaj tak.
1 wyciągnij wtyczke nastawnika conij go na maxa.
2 na włączonym zapłonie podepnij miernik (voltomierz) do tps pin 5 masa pin 4 plus nie ściągając wtyczki (jak sciągniesz gumke osłode to dojdziesz).
3 podaj wartość przy zamknięciu
4 podaj wartości max przy otwieraniu przypatrz się czy bedzie to liniowe.
Pamiętaj że pinologia jak patrzysz od przodu auta bedzie od lewej strony jak stoisz czyli 1-2-4-5 (z prawej strony auta do lewej strony auta)
Druga opcja.
1 podłacz vag-com tylko na zapłonie nie uruchamiaj silnika
2 wejdz w bloki pomiarowe
3 blok 000 po czytaniu daj na vag scope (czy jakoś tak)
4 bodajże okienko nr 3 zauważ jak wskazuje ruszasz gazem z min na max powoli i w tym samym czasie patrzysz na wykres.
vag scope ma możliwość zrobienie loga. wtedy można go tu zapodać.
A silnik na pewno ABT zmyliło mnie te twoje pomiary za pierwszym razem bo one dotyczą inego silnika.
1 wyciągnij wtyczke nastawnika conij go na maxa.
2 na włączonym zapłonie podepnij miernik (voltomierz) do tps pin 5 masa pin 4 plus nie ściągając wtyczki (jak sciągniesz gumke osłode to dojdziesz).
3 podaj wartość przy zamknięciu
4 podaj wartości max przy otwieraniu przypatrz się czy bedzie to liniowe.
Pamiętaj że pinologia jak patrzysz od przodu auta bedzie od lewej strony jak stoisz czyli 1-2-4-5 (z prawej strony auta do lewej strony auta)
Druga opcja.
1 podłacz vag-com tylko na zapłonie nie uruchamiaj silnika
2 wejdz w bloki pomiarowe
3 blok 000 po czytaniu daj na vag scope (czy jakoś tak)
4 bodajże okienko nr 3 zauważ jak wskazuje ruszasz gazem z min na max powoli i w tym samym czasie patrzysz na wykres.
vag scope ma możliwość zrobienie loga. wtedy można go tu zapodać.
A silnik na pewno ABT zmyliło mnie te twoje pomiary za pierwszym razem bo one dotyczą inego silnika.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To go wykręć jak się boisz by nie urwać.
I takie pytanie kto ci grzebał przy tym? Masz bardzo złe wyniki ale to bardzo złe.
Musze być pewny tego min przepustnica ma być zamknieta całkowicie górny zdeżak powinien sie opierac na śróbce.
Bo masz wynik 1,53v a powinno być 0,2v-0,25v norma ale czy napewno był cofnięty?
Wykręc nastawnik i podaj jeszcze raz. Zobaczy ten zdeżak z przodu gdzie są cięgna u góry ma stykać z sróbką.
Górne ma sie stykać (co prawda inny wtrysk ale podobne)
http://img228.imageshack.us/i/wtrysk1qb4.jpg
I takie pytanie kto ci grzebał przy tym? Masz bardzo złe wyniki ale to bardzo złe.
Musze być pewny tego min przepustnica ma być zamknieta całkowicie górny zdeżak powinien sie opierac na śróbce.
Bo masz wynik 1,53v a powinno być 0,2v-0,25v norma ale czy napewno był cofnięty?
Wykręc nastawnik i podaj jeszcze raz. Zobaczy ten zdeżak z przodu gdzie są cięgna u góry ma stykać z sróbką.
Górne ma sie stykać (co prawda inny wtrysk ale podobne)
http://img228.imageshack.us/i/wtrysk1qb4.jpg
ok jutro wykręcę ten nastawnik i zmierzę jeszcze raz. A co do grzebania to sam wymieniłem nastawnik, i tyle mając nadzieję ze te obroty przestana irytująco się podnosić (wcześniej mechanik zalecił wymianę nastawnika bo był w bardzo złym stanie)
to jak na razie wszystko wskazuje na to ze potencjometr do wymiany? czy może to być coś jeszcze? (to dodawanie gazu nie zawsze się już pojawia ale chciał bym to zniwelować do końca)
to jak na razie wszystko wskazuje na to ze potencjometr do wymiany? czy może to być coś jeszcze? (to dodawanie gazu nie zawsze się już pojawia ale chciał bym to zniwelować do końca)
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Tak tydzień temu to robiłem
Zaopatrz sie w "izopropanol" u elektronika. i dobry miernik żebyś miał (nie made china) ale dobry i taki jak nie bedzie można innego.
Procedura jak podałem wyżej sprawdzenie. Z tym że nie ma być 1,53V a jak mówiłem 0,2-0,25V.
Odkręcasz te cztery sróbki w tps zdejmujesz potencjometr wszystko w śrogku psikasz izopropanolem czystą szmatka wycierasz (uważaj na listki metalowe co dotykają ścieżek tego nawet nie dotykaj) bedzie to w korpusie po wyczyszczeniu jeszcze raz psikini tym srodkiem poczekaj aż on wyparuje złóż nie dokręcając podłacz miernik jak wyżej i kręcąc plastikiem ustaw te wartości 0,2-0,25V Skręć sprawdź. jeżeli ok składaj wszystko odkręć klereme akumulatora na 15min ( reset kompa) i prawie koniec.
Po tym jeszcze trzeba adaptacje zrobić tps. Ale to trzeba kompa.
[ Dodano: 2010-11-22, 22:12 ]
Potencjometr masz dobry nie trzeba kupować tego na allegro. Tylko wyczyścić i ustawić. Pamiętaj o listkach metalowych one bardzo delikatne.
Składać na sucho nic nie smarować. I pamiętaj żeby przy ustawianiu nie było nastawnika.
Zaopatrz sie w "izopropanol" u elektronika. i dobry miernik żebyś miał (nie made china) ale dobry i taki jak nie bedzie można innego.
Procedura jak podałem wyżej sprawdzenie. Z tym że nie ma być 1,53V a jak mówiłem 0,2-0,25V.
Odkręcasz te cztery sróbki w tps zdejmujesz potencjometr wszystko w śrogku psikasz izopropanolem czystą szmatka wycierasz (uważaj na listki metalowe co dotykają ścieżek tego nawet nie dotykaj) bedzie to w korpusie po wyczyszczeniu jeszcze raz psikini tym srodkiem poczekaj aż on wyparuje złóż nie dokręcając podłacz miernik jak wyżej i kręcąc plastikiem ustaw te wartości 0,2-0,25V Skręć sprawdź. jeżeli ok składaj wszystko odkręć klereme akumulatora na 15min ( reset kompa) i prawie koniec.
Po tym jeszcze trzeba adaptacje zrobić tps. Ale to trzeba kompa.
[ Dodano: 2010-11-22, 22:12 ]
Potencjometr masz dobry nie trzeba kupować tego na allegro. Tylko wyczyścić i ustawić. Pamiętaj o listkach metalowych one bardzo delikatne.
Składać na sucho nic nie smarować. I pamiętaj żeby przy ustawianiu nie było nastawnika.
wielkie dzięki jutro sprawdzę te wartości i wyczyszcze ten nieszczesny potencjometr, napisze co z tego wyszło.
[ Dodano: 2010-11-23, 22:00 ]
DO TEJ PORY JAK NARZAZIE NIUNIA ŚMIGA I NIE MA IRYTUJĄCEGO COFANIA SIE GAZU:)
[ Dodano: 2010-11-23, 22:00 ]
mam pytanie po wymianie nastawnika na nowy i wyczyszczeniu potencjometru górna śruba z rysunku nie styka sie z ogranicznikiem nawet gdy nastawnik jest maksymalnie cofnięty tak ma być czy trzeba to wyregulować (zauważyłem że tego bolca można regulować mam jakieś 0,5cm do górnego ogranicznika) :?:Jarewa pisze: Górne ma sie stykać (co prawda inny wtrysk ale podobne)
http://img228.imageshack.us/i/wtrysk1qb4.jpg
DO TEJ PORY JAK NARZAZIE NIUNIA ŚMIGA I NIE MA IRYTUJĄCEGO COFANIA SIE GAZU:)