Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] Wymiana przełącznika zespolonego świateł Audi 80 B 3

Turab H
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 18 lis 2010, 22:54

[b3] Wymiana przełącznika zespolonego świateł Audi 80 B 3

Post autor: Turab H » 23 lis 2010, 20:31

Witam.
Jestem zmuszony do wymiany przełącznika zespolonego świateł (stary typ , bezpodziału na lewa i prawą stronę) jednak nowe typy (zaokrąglobne dzwignie) wymagają wymiany wtyczek 12 pinów i 9 (10) pinów, pomózcie gdzie można je kupić? Czy jest z tym problem? Pozdrawiam H.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2010, 12:07 przez Turab H, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 23 lis 2010, 20:49

Nie ma problemu.

Kupujesz przełącznik zespolony okrągły z b3 (z b4 również się nada ale wtedy musisz przycisk awaryjnych dać w konsolę) a o wtyczki pytasz albo na szrocie albo dajesz ogłoszenie na giełdzie.

Podłączenie nie sprawia problemu bo kolory kabli w wiązce pod stare przełączniki pokrywają się z kolorami w wiązce pod nowszy typ pająku.

Ot, cała filozofia zmiany :-) Ja zmieniałem. Z zegarkiem w ręku zajęło mi to 35min. Zmieniłem w czerwcu, jeżdżę codziennie po parę h i absolutnie nic się nie dzieje.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 lis 2010, 20:56

Turab H pisze:wymagają wymiany wtyczek 12 pinów i 9 (10) pinów, pomózcie gdzie można je kupić?
Na szrocie, albo kup pojedyncze okrągłe żeńskie konektory i podłączaj bez kostki.
Ja gdzieś miałem ucięte kostki z B4ki... Prawa powinna pasować jeśli kupisz pająka po 1990 roku (ostatnie wypusty B3 i wszystkie B4).

_uwaga

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 23 lis 2010, 20:58

Lewa może też spasi, bedzie jedynie brakować konektora pod awaryjne :-)

Kostka i tak jest cała podziurkowana.

Turab H
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 18 lis 2010, 22:54

[B3,B4]

Post autor: Turab H » 23 lis 2010, 21:27

aldi pisze:
Turab H pisze:wymagają wymiany wtyczek 12 pinów i 9 (10) pinów, pomózcie gdzie można je kupić?
Na szrocie, albo kup pojedyncze okrągłe żeńskie konektory i podłączaj bez kostki.
Ja gdzieś miałem ucięte kostki z B4ki... Prawa powinna pasować jeśli kupisz pająka po 1990 roku (ostatnie wypusty B3 i wszystkie B4).

Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. Dla działu technicznego tagi wyglądają tak. W przypadku nie poprawienia, zostanie on zamknięty lub usunięty !


[ Dodano: 2010-11-23, 21:52 ]
Dziekuje, będę próbował. Pozdrawiam. H

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 24 lis 2010, 17:06

I jak kolego Turab H? Działa dobrze ten przełącznik nowego typu?

Turab H
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 18 lis 2010, 22:54

Post autor: Turab H » 01 gru 2010, 09:45

[B3,B4] Jeszcze nie wymieniłem, czekam na nowe kostki (wtyczki) nie chcę łączyć pojedyńczymi pinami, pozdrawiam. Henryk

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 27 lut 2011, 10:10

koledzy u mnie też padł padjąk starego typu już 4 przez 6 lat; czy coś go może uszkadzać; chodzi mi tylko o światła krótkie bo tak to wszystko działa ok; wczoraj wieczorem nie zajarały; dopiero ruszałem dzwignią z pół godzi i kostke wypiłąłem i wpinałem i działa; ale boje się że znowu mi się to stanie w nocy daleko od domu;ktoś mi powie dokładnie jak przełożyć ten przełącznik(chodzi o kable czy jest w nowym typie od b3 tyle samo kabli co u mnie z prawej i z lewej strony; czy trzeba jakąś osłone dokupywać na kierownice czy stara podchodzi, jak ktoś ma zdjęcia to prosze na meila;davidpolska@o2.pl; pzd :cry:

Awatar użytkownika
DżiPi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 07 sty 2011, 15:06
Lokalizacja: Z Pączy....

Post autor: DżiPi » 27 lut 2011, 10:15

davidpolska pisze: koledzy u mnie też padł padjąk starego typu już 4 przez 6 lat; czy coś go może uszkadzać
Może kolega ma mocniejsze żarówki założone :?: Może czas założyć przekaźniki :?: <ok>

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 27 lut 2011, 11:25

davidpolska pisze:padł padjąk starego typu już 4 przez 6 lat; czy coś go może uszkadzać
zalezy jak go uzywasz, jesli go zalaczasz tak ze az cala kolumne kierownicy podnosisz to nic dziwnego ze szybko je wykanczasz, to jest plastik i ma swoja wytrzymalosc, zarowki rowniez powinny byc nominalne a nie jak to sie juz spotykalem u niektorych ze wrzucano 100Wat-owe

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 27 lut 2011, 11:46

żarówki mam H4 55/65 jakoś tak; oryginał zawsze takie używam; bo wiem bo w Audi 100c3 miałem 100 to paliło przełącznik ale dopiero po 6 latach; a ja mam zarówki takie jak mają być; zawsze kupuje używany na giełdzie; może też już wychodzony i tak trafiam; jak ktoś podeśle mi link to przełacznika nowego typu ;oraz kostki i jak to dokładnie przelutować bende bardzo wdzięczny;:)

[ Dodano: 2011-02-27, 11:48 ]
myśle jeszcze zapuścic go jakimś srodkiem; ale czym co polecacie;(link jak można)

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 27 lut 2011, 12:04

davidpolska pisze:żarówki mam H4 55/65
zarowki standartowe wiec one odpadaja, na zuzycie mechaniczne niema srodka, musisz go otworzyc i ewentualnie oczyscic, i nasmarowac, (zadnych wd40)
no ale jesli juz zmikeniasz na nowego typu to sa tematy na forum, wpisz w google.pl to czego szukasz powinienes cos znalesc
all-schematy-instalacji-elektrycznej-t34012.html - w poscie aldi-ego, masz rozpiske, nowego typu, a kolorami powinienes reszty dojsc jak u ciebie jest w starym typie

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 20 mar 2011, 09:23

i tu motywa taki ze jade przez miasto a tu świateł nie mam; zjechałem na bok; rozkręciłem górną osłone ruszyłem kabelkiem jakims na kostce i swiatła od razu się zajarzyły; juz tak ze 4 razy miałem; ruszylem kabelkiem i zajarzyły; tylko niech ktoś powie który to kabel moze byc od swiateł bo ich jest tam przy kostce troche; najlepiej jakbyscie mieli jakis foto kostki albo przełącznika i który to pin w przełączniku; a ja wymieniałem przełączniki bo po wymianie działało bo się kabelek ustawił i łączyło;;p :evil: :evil: :evil: :evil:

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 20 mar 2011, 10:23

davidpolska pisze:ruszyłem kabelkiem jakims na kostce i swiatła od razu się zajarzyły
zolto carny

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 25 mar 2011, 21:01

no i tak ruszałem i zadziałały i dzis jade w nocy i zgasły; ruszam kabelkami i nic; z poł godz wypinałem i wpinałem kostke i nic; dopiero pozniej ruszałem wszystkimi na raz i zajarzyły; jak myślicie to wina przełącznika czy coś z wtyczką;?? a może jest jakiś przekażnik że on się nagrzewa i gaśnie; bo coś na oko to wydaje mi się że cos nie styka ale nie wiem co; i czy napewno żółto czarny w starym typie bez podziału odpowiada za światła; pomózcie bo już nie wiem;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl