[b3] Wymiana przełącznika zespolonego świateł Audi 80 B 3
[b3] Wymiana przełącznika zespolonego świateł Audi 80 B 3
Witam.
Jestem zmuszony do wymiany przełącznika zespolonego świateł (stary typ , bezpodziału na lewa i prawą stronę) jednak nowe typy (zaokrąglobne dzwignie) wymagają wymiany wtyczek 12 pinów i 9 (10) pinów, pomózcie gdzie można je kupić? Czy jest z tym problem? Pozdrawiam H.
Jestem zmuszony do wymiany przełącznika zespolonego świateł (stary typ , bezpodziału na lewa i prawą stronę) jednak nowe typy (zaokrąglobne dzwignie) wymagają wymiany wtyczek 12 pinów i 9 (10) pinów, pomózcie gdzie można je kupić? Czy jest z tym problem? Pozdrawiam H.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2010, 12:07 przez Turab H, łącznie zmieniany 1 raz.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Nie ma problemu.
Kupujesz przełącznik zespolony okrągły z b3 (z b4 również się nada ale wtedy musisz przycisk awaryjnych dać w konsolę) a o wtyczki pytasz albo na szrocie albo dajesz ogłoszenie na giełdzie.
Podłączenie nie sprawia problemu bo kolory kabli w wiązce pod stare przełączniki pokrywają się z kolorami w wiązce pod nowszy typ pająku.
Ot, cała filozofia zmiany Ja zmieniałem. Z zegarkiem w ręku zajęło mi to 35min. Zmieniłem w czerwcu, jeżdżę codziennie po parę h i absolutnie nic się nie dzieje.
Kupujesz przełącznik zespolony okrągły z b3 (z b4 również się nada ale wtedy musisz przycisk awaryjnych dać w konsolę) a o wtyczki pytasz albo na szrocie albo dajesz ogłoszenie na giełdzie.
Podłączenie nie sprawia problemu bo kolory kabli w wiązce pod stare przełączniki pokrywają się z kolorami w wiązce pod nowszy typ pająku.
Ot, cała filozofia zmiany Ja zmieniałem. Z zegarkiem w ręku zajęło mi to 35min. Zmieniłem w czerwcu, jeżdżę codziennie po parę h i absolutnie nic się nie dzieje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Na szrocie, albo kup pojedyncze okrągłe żeńskie konektory i podłączaj bez kostki.Turab H pisze:wymagają wymiany wtyczek 12 pinów i 9 (10) pinów, pomózcie gdzie można je kupić?
Ja gdzieś miałem ucięte kostki z B4ki... Prawa powinna pasować jeśli kupisz pająka po 1990 roku (ostatnie wypusty B3 i wszystkie B4).
_uwaga
[B3,B4]
aldi pisze:Na szrocie, albo kup pojedyncze okrągłe żeńskie konektory i podłączaj bez kostki.Turab H pisze:wymagają wymiany wtyczek 12 pinów i 9 (10) pinów, pomózcie gdzie można je kupić?
Ja gdzieś miałem ucięte kostki z B4ki... Prawa powinna pasować jeśli kupisz pająka po 1990 roku (ostatnie wypusty B3 i wszystkie B4).
Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. Dla działu technicznego tagi wyglądają tak. W przypadku nie poprawienia, zostanie on zamknięty lub usunięty !
[ Dodano: 2010-11-23, 21:52 ]
Dziekuje, będę próbował. Pozdrawiam. H
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
koledzy u mnie też padł padjąk starego typu już 4 przez 6 lat; czy coś go może uszkadzać; chodzi mi tylko o światła krótkie bo tak to wszystko działa ok; wczoraj wieczorem nie zajarały; dopiero ruszałem dzwignią z pół godzi i kostke wypiłąłem i wpinałem i działa; ale boje się że znowu mi się to stanie w nocy daleko od domu;ktoś mi powie dokładnie jak przełożyć ten przełącznik(chodzi o kable czy jest w nowym typie od b3 tyle samo kabli co u mnie z prawej i z lewej strony; czy trzeba jakąś osłone dokupywać na kierownice czy stara podchodzi, jak ktoś ma zdjęcia to prosze na meila;davidpolska@o2.pl; pzd :cry:
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
zalezy jak go uzywasz, jesli go zalaczasz tak ze az cala kolumne kierownicy podnosisz to nic dziwnego ze szybko je wykanczasz, to jest plastik i ma swoja wytrzymalosc, zarowki rowniez powinny byc nominalne a nie jak to sie juz spotykalem u niektorych ze wrzucano 100Wat-owedavidpolska pisze:padł padjąk starego typu już 4 przez 6 lat; czy coś go może uszkadzać
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
żarówki mam H4 55/65 jakoś tak; oryginał zawsze takie używam; bo wiem bo w Audi 100c3 miałem 100 to paliło przełącznik ale dopiero po 6 latach; a ja mam zarówki takie jak mają być; zawsze kupuje używany na giełdzie; może też już wychodzony i tak trafiam; jak ktoś podeśle mi link to przełacznika nowego typu ;oraz kostki i jak to dokładnie przelutować bende bardzo wdzięczny;:)
[ Dodano: 2011-02-27, 11:48 ]
myśle jeszcze zapuścic go jakimś srodkiem; ale czym co polecacie;(link jak można)
[ Dodano: 2011-02-27, 11:48 ]
myśle jeszcze zapuścic go jakimś srodkiem; ale czym co polecacie;(link jak można)
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
zarowki standartowe wiec one odpadaja, na zuzycie mechaniczne niema srodka, musisz go otworzyc i ewentualnie oczyscic, i nasmarowac, (zadnych wd40)davidpolska pisze:żarówki mam H4 55/65
no ale jesli juz zmikeniasz na nowego typu to sa tematy na forum, wpisz w google.pl to czego szukasz powinienes cos znalesc
all-schematy-instalacji-elektrycznej-t34012.html - w poscie aldi-ego, masz rozpiske, nowego typu, a kolorami powinienes reszty dojsc jak u ciebie jest w starym typie
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
i tu motywa taki ze jade przez miasto a tu świateł nie mam; zjechałem na bok; rozkręciłem górną osłone ruszyłem kabelkiem jakims na kostce i swiatła od razu się zajarzyły; juz tak ze 4 razy miałem; ruszylem kabelkiem i zajarzyły; tylko niech ktoś powie który to kabel moze byc od swiateł bo ich jest tam przy kostce troche; najlepiej jakbyscie mieli jakis foto kostki albo przełącznika i który to pin w przełączniku; a ja wymieniałem przełączniki bo po wymianie działało bo się kabelek ustawił i łączyło;;p :evil: :evil: :evil: :evil:
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
no i tak ruszałem i zadziałały i dzis jade w nocy i zgasły; ruszam kabelkami i nic; z poł godz wypinałem i wpinałem kostke i nic; dopiero pozniej ruszałem wszystkimi na raz i zajarzyły; jak myślicie to wina przełącznika czy coś z wtyczką;?? a może jest jakiś przekażnik że on się nagrzewa i gaśnie; bo coś na oko to wydaje mi się że cos nie styka ale nie wiem co; i czy napewno żółto czarny w starym typie bez podziału odpowiada za światła; pomózcie bo już nie wiem;