Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] Profesionalna regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

[all] Profesionalna regeneracja tylnych zacisków hamulcowych

Post autor: HeavenQueen » 20 lis 2010, 00:19

Witam,

odkąd kupiłem moją Niunie miałem problem z tylnymi zaciskami. Ręczny nie odbijał. Dwa razy były zaciski robione przez mechanika i po miesiącu problem wracał.
Nawet byłem zdecydowany na zakup nowych zacisków ale ktoś mi doradził abym poszukał pomocy u fachowców od zacisków.

Oto efekt:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Regenerację wykonała firma
SAN_CAR
http://san-car.rze.pl/

Koszt regeneracji to 100zł od zacisku. Do tego dochodzą koszty przesyłek kurierskich, czyli 30 zł w jedną stronę. Firma zregenerowała zaciski w ciągu doby i odesłali je do mnie. Tak że całość trwała cztery dni. Zaciski mam już po remoncie drugi miesiąc zachowują się tak jak mają się zachowywać. Jak nowe. Idealnie. Na oko to wszystko wymienione, korpus wypiaskowany i wymalowany.
Polecam, bo regeneracja to ćwierć ceny nowego zacisku.

Pozdrawiam,
Rafał

Tommek261
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 24 maja 2009, 21:39
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tommek261 » 25 lis 2010, 19:31

Też robiłem w SAN-CAR dobra robota. <ok>

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 25 lis 2010, 20:37

Faktycznie widac że profesjonalnie zrobione. Ja tez miałem problem z zaciskiem z tyłu i kupiłem zestaw naprawczy i dałem do mechanika. Wymienili wszystko co było z zestawie, trochę się pomęczyli ale działa cały czas elegancko. Koszt zestawu naprawczego to cos około 30 - 50 zł jak pamietam.
Jedynie z czym mogę mieć problem kiedyś to z odpowietrznikiem bo chyba sie gdzieś gwint zrywa, teraz trzyma ale nie wiem czy jak będe musiał go kiedyś odkręcić to czy wkręce go ponownie ;)
Jeśli nie wkręce to taka firma zrobi mi nowe? Albo ewentualnie jaki jest sposób na zerwany gwint w zacisku? Warto wiedziec za wczasu ale póki co to musze odpukac ;-)

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 25 lis 2010, 20:41

Kelis.Zx145 pisze:jaki jest sposób na zerwany gwint w zacisku?
Nagwintować? Zastosować odpowietrzniki o wiekszej srednicy?

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 25 lis 2010, 21:14

percevalle, racja, w sumie banał można powiedzieć :) tylko trzeba najpierw upolować jakieś inne ale z tym nie byłoby problemu myślę bo nie ważne z czego by się je upolowało. Chyba że zrywa mi się gwint w samym odpowietrzniku a nie w zacisku.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 09 lut 2017, 02:44

Po latach mogę podsumować że bez wymiany ośki ręcznego i mosiężnego pierścienia w którym ta ośka pracuje to bubel nie regeneracja. Rok mija i znów się zacina. Konieczna jest też dodatkowa sprężyna odciągająca ramię. Lekko chodzące linki też są ważne. Korektor sprawny bądź zmostkowany musi być. Ogólnie kłopotliwe hamulce.

Awatar użytkownika
d4wid95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 03 kwie 2014, 21:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: d4wid95 » 09 lut 2017, 15:48

Nie mam pojęcia kolego dlaczego u Ciebie tak się dzieje. Ja dwa lata temu u siebie przerabiałem ten temat, rozebrałem, poczyściłem, poskładałem na nowych uszczelkach i śmiga bezproblemowo do dziś, ponadto żadnych sprężyn ani nic nie dokładałem okok.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 09 lut 2017, 18:08

Chyba miałem walnięty korektor i tylne hamulce w normalnej eksploatacji nie hamowały prawie wcale, możliwe że dlatemu miałem z nimi notoryczne problemy.
Teraz mam bębny z tyłu, święty spokój i ręczny pewny i mocny :D

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 09 lut 2017, 20:13

Ośka jak nie jest bardzo skorodowana to nie ma potrzeby jej wymieniać. Lekko przeczyścić, nowe uszczelki i jazda. Ja już regenerowałem u siebie dwa razy. Pierwszy raz regenerował mechanik i wytrzymało 4 lata. Teraz regenerowałem sam i już 2 rok spokój.
I żadnych śmiesznych sprężyn nie trzeba zakładać. Jeśli zacisk jest sprawny to sprężyna która jest wewnątrz zacisku całkowicie wystarczy by zwolnic ręczny...

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 10 lut 2017, 09:26

Dokładnie tak ,ja tak samo nie posiadam żadnych dodatkowych sprężyn i zaciski się nie zacierają. Raz je regenerowałem tzn. czyszczenie ośki smarowanie i to samo z tłoczkiem choć nie było potrzeby.Tylko czeka mnie wymiana ośki w lewym zacisku tył, bo cieknie płyn.

jac_1988

Zacinający się zacisk tylnego koła.

Post autor: jac_1988 » 27 mar 2017, 12:08

Witam wszystkich.

Jestem tu nowy więc jeśli zakładam temat nie w tym miejscu, proszę o przeniesienie.

Problem to zacinająca się dźwignia ręcznego przy zacisku hamulcowym.
Czytałem już temat o pełnej regeneracji zacisku a zastanawiam się czy można rozwiązac mój problem bez zdejmowania zacisku.

Z góry dzięki za jakiekolwiek porady.

Jeszcze gdyby ktoś posiadał książkę "sam naprawiam" w pliku pdf, byłbym wdzięczny za link do takowej.

Pozdrawiam

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2017-03-27, 20:27 ]
zwracaj uwagę na odpowiednie działy!

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 27 mar 2017, 17:35

Nie mam możliwości zrobienia pełnej regeneracji, bez zdejmowania zacisku.
Skąd w ogóle taki pomysł ?

MIRON DKL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 01 sie 2016, 21:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MIRON DKL » 27 mar 2017, 18:44

sprawdź najpierw czy linka ręcznego nie blokuje się w pancerzu ,zacisk możesz mieć ok aczkolwiek na 99% ośka samo regulatora uległa korozji i nie obędzie się bez regeneracji zacisku

jac_1988

Post autor: jac_1988 » 01 kwie 2017, 09:39

Hej

skwaromir wiem, że nie ma możliwości przeprowadzenia pełnej regeneracji bez zdejmowania zacisku. Chciałem się tylko dowiedzieć co mogę zrobić przed regeneracją zacisku by poprawić działanie zacisku.

MIRON DKL linka sprawdzona, nie blokuje się. Jest jednak brak płynnej pracy dźwigienki ręcznego, więc tak jak piszesz pewnie to ośka samoregulatora uległa korozji.

Troche przeczyscilem wd40, potem przesmarowałem i jest w miarę ok, jednak prędzej czy później trzeba będzie rozebrać zacisk.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2017, 10:12 przez jac_1988, łącznie zmieniany 1 raz.

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 01 kwie 2017, 12:45

Do poprawy działania zacisku służy właśnie w tym wypadku regeneracja :)
Ośka zazwyczaj koroduje w pobliżu uszczelniacza, ale nawet takie dobrze działają.
Kwestia rozbiórki całości, oczyszczenia i nasmarowania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl