Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 td] Wymiana czy naprawa silnika

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

[B3 1.6 td] Wymiana czy naprawa silnika

Post autor: knychu11 » 25 lis 2010, 13:40

Witam.
Od nie długiego czasu posiada auto audi 80 1.6 td sb.
Niestety zaczął z czasem siadać w niej silnik a mianowicie zaczęła cieknąć pompa wtryskowa, leja wtryski oraz okazuje sie ze poprzedni właściciel chyba przegrzał silnik. :(
Chodziłem po rożnych forach,czytałem i przerabiałem dość dużo lektor na ten temat ale nie zdołałem sobie odpowiedzieć na kilka pytań.
Mam nadzieje ze doradzicie jakieś porady....
A mianowicie chodzi mi o to naprawiać i remontować obecny silnik czy możne zastąpić go jakimś innym, a jeśli tak to jaka jednostkę zastosować?
ściągnąć taki sam silnik SB/RA czy wstawić 1.9 aaz a może rozważać opcje o 1z i przeróbce??
Duzo jest teraz materiału co do przerabiania 1z i mechaniczna pompę.W sumie tam jest już pełny wtrysk zawsze to lepiej palić w zimie np :). Czy jest to opłacalne, i ile jest w stanie tak naprawdę palić bo nikt konkretnie nie chce się wypowiedzieć...
Mam nadzieje ze udzielicie jakiś porad w wyborze... Z góry dziękuje za każda pomoc. :)


POZDRAWIAM!!
Ostatnio zmieniony 28 lis 2010, 10:29 przez knychu11, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 lis 2010, 16:22

Co do silnika to polecam 1z na mechanicznej pompie ,same zalety i spalanie podobno malutkie . AAZ z jego ,pośrednim wtryskiem i nieszczęsnym klinem na wale to porażka i na pewno bym się w to nie ładował
knychu11 pisze:Duzo jest teraz materiału co do przerabiania 1z i mechaniczna pompę.W sumie tam jest już pełny wtrysk zawsze to lepiej palić w zimie np :). Czy jest to opłacalne, i ile jest w stanie tak naprawdę palić bo nikt konkretnie nie chce się wypowiedzieć...
Słabo szukałeś ,chłopaki piszą że co prawda bez modów pompy to jeżdzi to jak SDI ;-) ale pali nawet poniżej 5l .Jest tylko mały problem ,bo w b3 jest inaczej mocowany silnik do nadwozia, niż w b4 gdzie siedzi np.1Z ,także bez rzeżby się nie obędzie.Co do naprawy to różnie z tym bywa ,często po naprawie nie jest tak jak się spodziewamy ,zależy jak bardzo zużyty silnik i co będzie zrobione .Moje zdanie jest takie, że lepszy sprawdzony używany niż naprawa,która zazwyczaj wychodzi drożej niż drugi silnik

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 25 lis 2010, 21:12

MUNIOR pisze:bo w b3 jest inaczej mocowany silnik do nadwozia, niż w b4 gdzie siedzi np.1Z ,także bez rzeżby się nie obędzie.
To tylko kwestia przyspawania dwóch łap do podłużnic (tak jak w audi 90/b4) albo zrobienia odpowiedniego stelaża do ori sanek z b3.

Kupuj słupek z 1.9 TDI z wtryskami, do tego pompa z Cromy 2.5 i śmigaj.
Może los się do Ciebie uśmiechnie i dostaniesz gdzieś pompę z Cromy 2.5 TDI, wtedy wsadzasz ją do 1Z i masz superaśnego mTDI bez żadnych przeróbek. Na zwykłej z 2.5 TD też będzie się odpychać.
Ewentualnie jakaś pompa z Rovera/LandRovera, tam też były mTDI.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 lis 2010, 22:22

MUNIOR napisał/a:
bo w b3 jest inaczej mocowany silnik do nadwozia, niż w b4 gdzie siedzi np.1Z ,także bez rzeżby się nie obędzie.


To tylko kwestia przyspawania dwóch łap do podłużnic (tak jak w audi 90/b4) albo zrobienia odpowiedniego stelaża do ori sanek z b3.
Tylko ;-) taka błachostka :mrgreen: ale warto sie pobawić

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 26 lis 2010, 19:47

Właśnie tak rozmyślam nad zmiana silnika.a skrzynia pasowała by z 1.6 do 1z? chociaż na krotki okres zanim bym gdzieś dostał inna.
A tak na marginesie jak jest z silnikiem afn? tez jest możliwość przerobienia na MTDI ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 28 lis 2010, 15:43

AFN to 1Z z innym kompem, pompą, turbiną z VNT i wtryskami. Turbina nie jest sterowana nadciśnieniem lecz podciśnieniem.
Zadając pytanie o AFN'a widać, że nie bardzo jesteś zorientowany w tym temacie więc na dzień dobry odradzam Ci przeróbki AFN na mTDI bo się pogubisz ze wszystkim.

Jeśli już wierzysz w swoje siły i koniecznie chcesz mieć mTDI to przerób 1Z a dokładnie to potrzebujesz słupek z wtryskami (najlepiej z wtryskami od AFN'a), resztę osprzętu bierzesz ze swojego 1.6 TD + dedykowana pompa wtryskowa.
Turbo zostaje, IC'ek zostaje, kolektory zostają.
Skrzynia i sprzęgło również podejdą lecz przełożenia są za krótkie a TDI nie lubi tak wysokich obrotów, jakie mogłeś mieć w komorze wirowej.

turbodiesel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:31
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: turbodiesel » 09 lut 2011, 10:55

W azz bym się nie pakował ewentualnie 1z lub Ra, Sb
Ostatnio zmieniony 10 lut 2011, 16:48 przez turbodiesel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 09 lut 2011, 11:45

Kolego na sam początek wymieniłbym pompę i wtryski w Twoim SB. Jeśli będzie dobrze to trochę go podkręcisz i zadowolenie gwarantowane <ok>

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 13 lut 2011, 12:23

Jak chcesz zmieniac silnik to musisz zrobic to sam bo inaczej nijak to sie oplaci. Musisz sie liczyc z tym ze auta nie bedzie przez co najmniej 2 tygodnie wiec musisz miec drugie do jazdy. No i nie wiesz co kupisz. Wiec jesli nie masz kasy checi i umiejetnosci to lepiej zrob to co masz a napewno wyjdzie taniej. Poza tym mTDI na zwyklej pompie nie jedzie wiec po swapie zostaje modzenie pompy i wiele kombinacji zeby to ustawic.
Jesli pompa ci cieknie i wtryski to naprawa tego to nie duzy koszt w porownaniu do swapa. Uszczlenij pompe wymien koncowki a pozniej zmierz kompresje, jak bedzie lipa to mozesz kombinowac a pompe i wtryski zawsze mozna sprzedac.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 lut 2011, 14:03

Fighter001 pisze:Musisz sie liczyc z tym ze auta nie bedzie przez co najmniej 2 tygodnie wiec musisz miec drugie do jazdy
E tam. Jakie dwa tygodnie. Jeśli chodzi o wymianę tego samego silnika to przy sprężeniu się można uwinąć się w jedne dzień.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 13 lut 2011, 16:47

Wymiana na ten sam to bez problemu jeden dzien ja mialem tu na mysli mTDI. Zeby to wsadzic w bude od b3 i ogarnac wszystko zeby mozna bylo jezdzic to gdzies tyle zejdzie.

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 16 lut 2011, 20:11

Witam.przez krótki okres mnie niestety nie bylo...
Wyciagnac silnik i włożyć to nie będzie problem.Zastanawia mnie tylko jak z mocowaniami skrzyni.
Czy np podeszła by skrzynia od audi a4 /Passat b5 bo obecna kora mam jest strasznie krotka... a jak tak to jaką bylo by najlepiej wlozyc?

wiem ze nie ten dzial ale orientowal by sie ktos ile bym mogl dostac za silnik kompletny sb/ra z dodatkowa glowica(bez pekniec miedzy zaworami) dot ego dwa komplety wtryskow 155 bar i 130

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 lut 2011, 20:30

knychu11 pisze:Witam.przez krótki okres mnie niestety nie bylo...
Wyciagnac silnik i włożyć to nie będzie problem.Zastanawia mnie tylko jak z mocowaniami skrzyni.
Czy np podeszła by skrzynia od audi a4 /Passat b5 bo obecna kora mam jest strasznie krotka... a jak tak to jaką bylo by najlepiej wlozyc?

wiem ze nie ten dzial ale orientowal by sie ktos ile bym mogl dostac za silnik kompletny sb/ra z dodatkowa glowica(bez pekniec miedzy zaworami) dot ego dwa komplety wtryskow 155 bar i 130
Skrzynie kup z b4 1.9 TDI wraz z półośkami.
Nie wiem czemu martwisz się o mocowanie skrzyń z b5 a nie martwisz się o długość półosiek?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 16 lut 2011, 21:09

Pewno masz skrzynie AKM. Jak tak to sie nie dziwie że masz jej dość, bo ja mojej też już nie mogę zdzierżyć, chętnie bym wymienił na AXC, bo taka też była w SBkach i była dłuższa <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 lut 2011, 21:19

U mnie w B3 siedziała właśnie AXC. Jedynka była krótka, dwójki też mało co się używało, ale za to trójka była ok, czwórkę włączałem tylko na chwilę i potem mega długa piątka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl