[B3 1.6 td] Wymiana czy naprawa silnika
- knychu11
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
- Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
- Kontakt:
[B3 1.6 td] Wymiana czy naprawa silnika
Witam.
Od nie długiego czasu posiada auto audi 80 1.6 td sb.
Niestety zaczął z czasem siadać w niej silnik a mianowicie zaczęła cieknąć pompa wtryskowa, leja wtryski oraz okazuje sie ze poprzedni właściciel chyba przegrzał silnik.
Chodziłem po rożnych forach,czytałem i przerabiałem dość dużo lektor na ten temat ale nie zdołałem sobie odpowiedzieć na kilka pytań.
Mam nadzieje ze doradzicie jakieś porady....
A mianowicie chodzi mi o to naprawiać i remontować obecny silnik czy możne zastąpić go jakimś innym, a jeśli tak to jaka jednostkę zastosować?
ściągnąć taki sam silnik SB/RA czy wstawić 1.9 aaz a może rozważać opcje o 1z i przeróbce??
Duzo jest teraz materiału co do przerabiania 1z i mechaniczna pompę.W sumie tam jest już pełny wtrysk zawsze to lepiej palić w zimie np . Czy jest to opłacalne, i ile jest w stanie tak naprawdę palić bo nikt konkretnie nie chce się wypowiedzieć...
Mam nadzieje ze udzielicie jakiś porad w wyborze... Z góry dziękuje za każda pomoc.
POZDRAWIAM!!
Od nie długiego czasu posiada auto audi 80 1.6 td sb.
Niestety zaczął z czasem siadać w niej silnik a mianowicie zaczęła cieknąć pompa wtryskowa, leja wtryski oraz okazuje sie ze poprzedni właściciel chyba przegrzał silnik.
Chodziłem po rożnych forach,czytałem i przerabiałem dość dużo lektor na ten temat ale nie zdołałem sobie odpowiedzieć na kilka pytań.
Mam nadzieje ze doradzicie jakieś porady....
A mianowicie chodzi mi o to naprawiać i remontować obecny silnik czy możne zastąpić go jakimś innym, a jeśli tak to jaka jednostkę zastosować?
ściągnąć taki sam silnik SB/RA czy wstawić 1.9 aaz a może rozważać opcje o 1z i przeróbce??
Duzo jest teraz materiału co do przerabiania 1z i mechaniczna pompę.W sumie tam jest już pełny wtrysk zawsze to lepiej palić w zimie np . Czy jest to opłacalne, i ile jest w stanie tak naprawdę palić bo nikt konkretnie nie chce się wypowiedzieć...
Mam nadzieje ze udzielicie jakiś porad w wyborze... Z góry dziękuje za każda pomoc.
POZDRAWIAM!!
Ostatnio zmieniony 28 lis 2010, 10:29 przez knychu11, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Co do silnika to polecam 1z na mechanicznej pompie ,same zalety i spalanie podobno malutkie . AAZ z jego ,pośrednim wtryskiem i nieszczęsnym klinem na wale to porażka i na pewno bym się w to nie ładował
Słabo szukałeś ,chłopaki piszą że co prawda bez modów pompy to jeżdzi to jak SDI ale pali nawet poniżej 5l .Jest tylko mały problem ,bo w b3 jest inaczej mocowany silnik do nadwozia, niż w b4 gdzie siedzi np.1Z ,także bez rzeżby się nie obędzie.Co do naprawy to różnie z tym bywa ,często po naprawie nie jest tak jak się spodziewamy ,zależy jak bardzo zużyty silnik i co będzie zrobione .Moje zdanie jest takie, że lepszy sprawdzony używany niż naprawa,która zazwyczaj wychodzi drożej niż drugi silnikknychu11 pisze:Duzo jest teraz materiału co do przerabiania 1z i mechaniczna pompę.W sumie tam jest już pełny wtrysk zawsze to lepiej palić w zimie np . Czy jest to opłacalne, i ile jest w stanie tak naprawdę palić bo nikt konkretnie nie chce się wypowiedzieć...
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
To tylko kwestia przyspawania dwóch łap do podłużnic (tak jak w audi 90/b4) albo zrobienia odpowiedniego stelaża do ori sanek z b3.MUNIOR pisze:bo w b3 jest inaczej mocowany silnik do nadwozia, niż w b4 gdzie siedzi np.1Z ,także bez rzeżby się nie obędzie.
Kupuj słupek z 1.9 TDI z wtryskami, do tego pompa z Cromy 2.5 i śmigaj.
Może los się do Ciebie uśmiechnie i dostaniesz gdzieś pompę z Cromy 2.5 TDI, wtedy wsadzasz ją do 1Z i masz superaśnego mTDI bez żadnych przeróbek. Na zwykłej z 2.5 TD też będzie się odpychać.
Ewentualnie jakaś pompa z Rovera/LandRovera, tam też były mTDI.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tylko taka błachostka :mrgreen: ale warto sie pobawićMUNIOR napisał/a:
bo w b3 jest inaczej mocowany silnik do nadwozia, niż w b4 gdzie siedzi np.1Z ,także bez rzeżby się nie obędzie.
To tylko kwestia przyspawania dwóch łap do podłużnic (tak jak w audi 90/b4) albo zrobienia odpowiedniego stelaża do ori sanek z b3.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
AFN to 1Z z innym kompem, pompą, turbiną z VNT i wtryskami. Turbina nie jest sterowana nadciśnieniem lecz podciśnieniem.
Zadając pytanie o AFN'a widać, że nie bardzo jesteś zorientowany w tym temacie więc na dzień dobry odradzam Ci przeróbki AFN na mTDI bo się pogubisz ze wszystkim.
Jeśli już wierzysz w swoje siły i koniecznie chcesz mieć mTDI to przerób 1Z a dokładnie to potrzebujesz słupek z wtryskami (najlepiej z wtryskami od AFN'a), resztę osprzętu bierzesz ze swojego 1.6 TD + dedykowana pompa wtryskowa.
Turbo zostaje, IC'ek zostaje, kolektory zostają.
Skrzynia i sprzęgło również podejdą lecz przełożenia są za krótkie a TDI nie lubi tak wysokich obrotów, jakie mogłeś mieć w komorze wirowej.
Zadając pytanie o AFN'a widać, że nie bardzo jesteś zorientowany w tym temacie więc na dzień dobry odradzam Ci przeróbki AFN na mTDI bo się pogubisz ze wszystkim.
Jeśli już wierzysz w swoje siły i koniecznie chcesz mieć mTDI to przerób 1Z a dokładnie to potrzebujesz słupek z wtryskami (najlepiej z wtryskami od AFN'a), resztę osprzętu bierzesz ze swojego 1.6 TD + dedykowana pompa wtryskowa.
Turbo zostaje, IC'ek zostaje, kolektory zostają.
Skrzynia i sprzęgło również podejdą lecz przełożenia są za krótkie a TDI nie lubi tak wysokich obrotów, jakie mogłeś mieć w komorze wirowej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 09 lut 2011, 10:31
- Lokalizacja: małopolskie
W azz bym się nie pakował ewentualnie 1z lub Ra, Sb
Ostatnio zmieniony 10 lut 2011, 16:48 przez turbodiesel, łącznie zmieniany 1 raz.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Jak chcesz zmieniac silnik to musisz zrobic to sam bo inaczej nijak to sie oplaci. Musisz sie liczyc z tym ze auta nie bedzie przez co najmniej 2 tygodnie wiec musisz miec drugie do jazdy. No i nie wiesz co kupisz. Wiec jesli nie masz kasy checi i umiejetnosci to lepiej zrob to co masz a napewno wyjdzie taniej. Poza tym mTDI na zwyklej pompie nie jedzie wiec po swapie zostaje modzenie pompy i wiele kombinacji zeby to ustawic.
Jesli pompa ci cieknie i wtryski to naprawa tego to nie duzy koszt w porownaniu do swapa. Uszczlenij pompe wymien koncowki a pozniej zmierz kompresje, jak bedzie lipa to mozesz kombinowac a pompe i wtryski zawsze mozna sprzedac.
Jesli pompa ci cieknie i wtryski to naprawa tego to nie duzy koszt w porownaniu do swapa. Uszczlenij pompe wymien koncowki a pozniej zmierz kompresje, jak bedzie lipa to mozesz kombinowac a pompe i wtryski zawsze mozna sprzedac.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
- knychu11
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
- Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
- Kontakt:
Witam.przez krótki okres mnie niestety nie bylo...
Wyciagnac silnik i włożyć to nie będzie problem.Zastanawia mnie tylko jak z mocowaniami skrzyni.
Czy np podeszła by skrzynia od audi a4 /Passat b5 bo obecna kora mam jest strasznie krotka... a jak tak to jaką bylo by najlepiej wlozyc?
wiem ze nie ten dzial ale orientowal by sie ktos ile bym mogl dostac za silnik kompletny sb/ra z dodatkowa glowica(bez pekniec miedzy zaworami) dot ego dwa komplety wtryskow 155 bar i 130
Wyciagnac silnik i włożyć to nie będzie problem.Zastanawia mnie tylko jak z mocowaniami skrzyni.
Czy np podeszła by skrzynia od audi a4 /Passat b5 bo obecna kora mam jest strasznie krotka... a jak tak to jaką bylo by najlepiej wlozyc?
wiem ze nie ten dzial ale orientowal by sie ktos ile bym mogl dostac za silnik kompletny sb/ra z dodatkowa glowica(bez pekniec miedzy zaworami) dot ego dwa komplety wtryskow 155 bar i 130
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Skrzynie kup z b4 1.9 TDI wraz z półośkami.knychu11 pisze:Witam.przez krótki okres mnie niestety nie bylo...
Wyciagnac silnik i włożyć to nie będzie problem.Zastanawia mnie tylko jak z mocowaniami skrzyni.
Czy np podeszła by skrzynia od audi a4 /Passat b5 bo obecna kora mam jest strasznie krotka... a jak tak to jaką bylo by najlepiej wlozyc?
wiem ze nie ten dzial ale orientowal by sie ktos ile bym mogl dostac za silnik kompletny sb/ra z dodatkowa glowica(bez pekniec miedzy zaworami) dot ego dwa komplety wtryskow 155 bar i 130
Nie wiem czemu martwisz się o mocowanie skrzyń z b5 a nie martwisz się o długość półosiek?
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: