Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Analiza wyniku badania spalin.

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

[B3 1.8 PM] Analiza wyniku badania spalin.

Post autor: jaco80 » 23 lis 2010, 10:13

Witam miałbym prośbę, czy ktoś mógłby zerknąć na wyniki badania spalin mojej Audiczki? Badanie na LPG.

Przy 3000 obr/min:
CO = 0.11% obj.
CO2 = 13.52% obj.
HC = 68.0 ppm obj.
O2 = 0.320% obj.
Lambda = 1.010



Przy jałowych ponoć ostro przekroczone HC, ponoć bo z tego badania akurat nie dostałem wydruku.
Co może być przyczyną? Czy wyniki z 3000 obr są ok? Gaz II generacji. Auto potrafi naprawdę sporo łyknąć gazu przy króciutkich odcinkach na nie zagrzanym silniku, w granicach 17L/100. Z kolei na autobahnie przy 130-140 9 litrów. Na mieście przy zagrzanym silniku koło 12/100 LPG.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 23 lis 2010, 10:34

Wynik jak najbardziej poprawny.
Niwe pamietam tylko na chwilę obecna jaka powinna być zawartość tlenu.

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 23 lis 2010, 19:26

A to, że na jałowym biegu sporo przekroczone wyniki to chyba norma. Ostatnio mój brat (Audi 80 B3 1.8s) jeździł na badania techniczne i w jednej stacji badał mu spaliny na biegu jałowym i diagnosta mówił, że 3-krotnie przekroczona norma i z tego względu nie podbił mu dowodu. Na drugiej stacji diagnosta badał spaliny po przegazowaniu, gdzieś tak 2500-3500tys obr. i było wszystko ok.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 23 lis 2010, 19:42

Ciekawe to jest. Ja obstawiam że być może jeszcze po chwili postoju, troche ostudzona lambda nie oscylowała jeszcze na niskich obrotach. I krokowiec walił na maxa bogato na jałowych. Tłumaczyłoby to wysokie HC? A diagnosta coś gadał że jakiś niby czujnik od gazu uszkodzony i to dlatego. No ale na zdrowy rozsądek w II generacji jest jedynie czujnik temperatury parownika który odpowiada chyba tylko za przełączanie na gaz...

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 26 lis 2010, 06:19

A w silniku na gaźniku (NE) nie ma sondy lambda. I instalacja I gen., bo innej nie założysz.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 28 lis 2010, 21:35

Oryginalnie nie ma ale czegóż się nie zrobi dla swojej niuni <ok> , do tego STAG100 i jest czym się pobawić :lol:

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 29 lis 2010, 20:46

marko pisze:Oryginalnie nie ma ale czegóż się nie zrobi dla swojej niuni <ok> , do tego STAG100 i jest czym się pobawić :lol:
No w sumie :mrgreen: Są ludzie, którzy zrobią wszystko dla Swojej Audi :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl