Witam miałbym prośbę, czy ktoś mógłby zerknąć na wyniki badania spalin mojej Audiczki? Badanie na LPG.
Przy 3000 obr/min:
CO = 0.11% obj.
CO2 = 13.52% obj.
HC = 68.0 ppm obj.
O2 = 0.320% obj.
Lambda = 1.010
Przy jałowych ponoć ostro przekroczone HC, ponoć bo z tego badania akurat nie dostałem wydruku.
Co może być przyczyną? Czy wyniki z 3000 obr są ok? Gaz II generacji. Auto potrafi naprawdę sporo łyknąć gazu przy króciutkich odcinkach na nie zagrzanym silniku, w granicach 17L/100. Z kolei na autobahnie przy 130-140 9 litrów. Na mieście przy zagrzanym silniku koło 12/100 LPG.
[B3 1.8 PM] Analiza wyniku badania spalin.
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
A to, że na jałowym biegu sporo przekroczone wyniki to chyba norma. Ostatnio mój brat (Audi 80 B3 1.8s) jeździł na badania techniczne i w jednej stacji badał mu spaliny na biegu jałowym i diagnosta mówił, że 3-krotnie przekroczona norma i z tego względu nie podbił mu dowodu. Na drugiej stacji diagnosta badał spaliny po przegazowaniu, gdzieś tak 2500-3500tys obr. i było wszystko ok.
Ciekawe to jest. Ja obstawiam że być może jeszcze po chwili postoju, troche ostudzona lambda nie oscylowała jeszcze na niskich obrotach. I krokowiec walił na maxa bogato na jałowych. Tłumaczyłoby to wysokie HC? A diagnosta coś gadał że jakiś niby czujnik od gazu uszkodzony i to dlatego. No ale na zdrowy rozsądek w II generacji jest jedynie czujnik temperatury parownika który odpowiada chyba tylko za przełączanie na gaz...
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie