Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 AAD] Co to może byc ???

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
999damian999
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 11 sty 2010, 19:15

[2.0 AAD] Co to może byc ???

Post autor: 999damian999 » 27 lis 2010, 13:21

chcialbym sie dowiedziec co to jest na przepustnicy i do czego to sluzy[zaznaczone czerwonym ] i czy moge to zalozyc do tego plaskiego kolektroraa i jestem ciekawy co jest z mojm audi 80 b3 2,0 jezeli dam jej odrazu w pizde to od tys obrot do 2 tys obrow tak ja przymuli od czego to zalezy na gazie jak i na paliwie
Ostatnio zmieniony 27 lis 2010, 14:13 przez 999damian999, łącznie zmieniany 5 razy.

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 27 lis 2010, 13:30

20 tyś. na minutę? Tyle to nawet F1 nie kręci.

Awatar użytkownika
999damian999
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 11 sty 2010, 19:15

Post autor: 999damian999 » 27 lis 2010, 13:34

sorry pomylka a wiecie co to moz byc na przepustnicy ???jak to pszyczyna ze ja przymula ma pełny wtrysk taki jak na zdjeciu ten plaski

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 lis 2010, 13:35

To czujnik pełnego otwarcia przepustnicy pod spodem jest czujnik zamknięcia przepustnicy (aby ECU wiedziało kiedy sterować silniczkiem krokowym wolnych obrotów).

Ten "płaski" kolektor wygląda jak od ABK a tam nie ma tych czujników bo jest potencjometryczny czujnik położenia przepustnicy.

Jeśli porzeźbisz to może założysz ten z góry i dołu do tego kolektora od ABK.

_uwaga

Awatar użytkownika
999damian999
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 11 sty 2010, 19:15

Post autor: 999damian999 » 27 lis 2010, 13:36

a mozna zalozyc przepustnice z tym czujnikiem ???? bedzie pasowac

[ Dodano: 2010-11-27, 13:37 ]
i jak mozecie to piszcie co oznaczaja te skroty bo jestem poczatkujacy

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 27 lis 2010, 13:41

999damian999, Te skróty to typ-model silnika. Pierwsze litery w numerze silnika na bloku.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 lis 2010, 13:44

999damian999 pisze:a mozna zalozyc przepustnice z tym czujnikiem ???? bedzie pasowac
A ty masz z tymi czujnikami przepustnicę czy bez nich bo już się pogubiłem. Chyba przy AAD albo 3A powinny być fabrycznie.

Masz w profilu poprawne dane czyli dwa litry w B3 :?:

Skróty:
ECU - komputer sterujący silnikiem
ABK - silnik dwulitrowy 115KM występujący w B4, tam jest taki płaski kolektor bez tych czujników
3A, AAD - silniki dwulitrowe 11xKM występujący w B3

Awatar użytkownika
999damian999
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 11 sty 2010, 19:15

Post autor: 999damian999 » 27 lis 2010, 13:47

aldi ja mam audi 80 b3 2,0 z plaskim kolektorem bez czujnikow i chce je wlasnie zalozyc da rade czy lepiej cala przepustnice przekladac

[ Dodano: 2010-11-27, 13:49 ]
mam 2,0 w b3 bo to rocznik 1991

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 lis 2010, 13:56

Ok przed chwilą się dedukowałem.
3A miał ten okrągły kolektor a AAD (który był w B3 w latach 08/90-12/91) miał ten kanciasty. I rzeczywiście nie miał tego czujnika na górze...

Przypuszczam że może on być na dole albo wcale go tam nie masz albo masz już potencjometryczny czujnik położenia przepustnicy (TPS) (który występował w niektórych silnikach z mechanicznym wtryskiem).

Chcesz zmienić kolektor tylko dlatego że źle wchodzi na obroty :?:

_uwaga

_uwaga

Awatar użytkownika
999damian999
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 11 sty 2010, 19:15

Post autor: 999damian999 » 27 lis 2010, 14:05

czy az caly kolektor to nie a nie da rady przelozyc samej przepustnicy z ty czyjnikiem do tego koletora plaskiego co nie ma czujnika czy trza caly kolektor

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 lis 2010, 14:10

Może by się udało przełożyć przepustnicę ale jak masz różne czujniki przy przepustnicach których może nie udać się przełożyć a tym samym upośledzisz ECU co może spowodować pogorszenie pracy silnika.

Awatar użytkownika
999damian999
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 11 sty 2010, 19:15

Post autor: 999damian999 » 27 lis 2010, 14:16

dzieki za pomoc masz jakies inne pomysly ??? a miales takie przypadki z od tys do 2 tys jak deples jej do konca to tak sie przymulila albo zgasla co to moze byc jak to sprawdzic??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 lis 2010, 14:20

Ja bym stawiał na to co najczęściej przy mechanicznym wtrysku jest przyczyną problemów czyli nieszczelności przez który silnik zasysa lewe powietrze. Oraz skutki wystrzałów LPG czyli uszkodzony przepływomierz, odstrzelone i rozerwane węże.

Masz LPG jeśli tak to problem jest na benzynie czy LPG?
Ostatnio zmieniony 27 lis 2010, 14:24 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
999damian999
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 11 sty 2010, 19:15

Post autor: 999damian999 » 27 lis 2010, 14:23

aha czyli mowisz ze jet jakis waż nieszcelny przy kolektorze ok zobacz to dzieki za pomoc :-) :-) :-) :-) :-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 lis 2010, 14:25

Przy kolektorze, te węże wchodzące z gumę między rozdzielaczem a przepustnicą oraz sama guma między rozdzielaczem a przepustnicą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl