Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 adr] dziwna praca jednostki

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

[b4 adr] dziwna praca jednostki

Post autor: Lukaszbroz » 27 lis 2010, 12:54

Witam Po zmianie silnika mam pewien problem. Auto na wolnych i do około 2500 tys pracuje na trzech gapach. Ma sile ale czuć podczas dodawania gazu że silnik telepie. Silnik pochodzi z passata i jadać nim przed zakupem nie miałem takich objawów. Na komputerze nic nie pokazuje więc trudno znaleźć przyczynę. Zastanawiam się czy to nie wina samego sterownika bądź jakieś słabej masy. Zmieniłem kable ale nic nie dało. Po zakupie silnika wymienilem świece może któraś jest zła. Co o tym myślicie?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 27 lis 2010, 13:03

Sprawdz na którym cylindrze nie pali, potem zobacz czy jest iskra i czy dochodzi paliwo. Dodatkowo sprawdz cisnienie sprezania na cylindrach.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 lis 2010, 13:08

A tak się dzieje na gazie czy benzynie :?: Może ssie lewe powietrze przez np. przewód od serwa.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 27 lis 2010, 15:06

połączenia są szczelne. Na benzynie auto pracuje normalnie jedynie obroty ma niskie. Czytałem parametry na polskim Vag 2.5 i tam temp była w jednostce ms a jej wartosc wynosila 1.48 chociaż na zegarze było 90. Do tego lambda miała wartość 6.5 do 8 ale nie było jednostki podanej czy V czy coś innego. Nie wiem czy ten program jest jakiś zły czy naprawdę mój komputer odczytuje takie wartości. Zastanawiam się czy to nie ma nic wspólnego z czujnikiem temperatury albo faktem że po załączeniu gazu przekaznik odcina mi całkowicie zasilanie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 lis 2010, 15:43

Co do tych odczytów z VAGa to poszukaj nowszego VAGcoma bo pewnie ten co używałeś ma złe etykiety...

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 27 lis 2010, 19:54

Sprawdzałem na innych programach ale wartości pokazuje zbliżone. Lambda jest opisana procentowo i teraz pytanie jaka powinna być wartość. Dziś zmieniłem kable na stare boscha i auto już jeździ lepiej. Dalej jednak jeszcze do 2500 auto pracuje bez jednego cylindra. To widać na spalaniu bo wzroslo do 13. Zmienię jeszcze świece na stare NGK i wtedy znaczę. Dziękuję wszystkim za rady i czekam na kolejne pomysły. Pozdrawiam.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 lis 2010, 10:04

Napisz w jakich grupach sprawdzałes te parametry, sprawdz czas wtrysku, temp. cieczy, położenie przepustnicy oraz wskazania sondy.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 29 lis 2010, 11:05

Sprawdź ciśnienie na tym cylindrze-może coś z zaworami nie halo i przy małych obrotach ma słabe ciśnienie.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 lis 2010, 12:10

Lukaszbroz, z jakiego roku masz ten silnik?

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 30 lis 2010, 20:11

z roku 1998.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 lis 2010, 20:14

Nie masz tam już czasem tej zmiennej fazy rozrządu?

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 30 lis 2010, 20:18

Podczas badania za pomocą Vag pokazują się różne wartości i wielkości które nie odpowiadają jednostka układu SI wiec czy temperaturę określa się w "ms"??
"ms" to raczej czas wtrysku, a u mnie opisy bloków pomiarowych są pomieszane i to konkretnie.
Szukam jakiegoś programu który jest pewny szczególnie zależy mi na parametrach sondy bo po jej wskazaniach chce ustawić Blos-a

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 01 gru 2010, 15:30

VW-Tool ma dobre podpisy podobnie jak VAG 409 i nowsze, najlepszym jest VCDS

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 01 gru 2010, 15:45

ok dzięki wielkie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl