Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1,9 AAZ] Stuki w silniku

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

[b4 1,9 AAZ] Stuki w silniku

Post autor: tower » 25 lis 2010, 22:35

Witajcie

Mój problem to stuki w silniku. Na początek filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=1MLQnQsPL8w

Szklanki wymienione tydzień temu na nowe INA + świeży olej 10W40 mobil diesel + nowy filtr filtrona.
Szklanki włozyłem prosto z opakowania, nie napełniałem olejem bo były juz napełnione. Klepanie było już słychać wcześniej, ale nie tak agresywne jak teraz. Klepanie ponowiło się po 2 dniach od wymiany po ok 200 km jazdy. Pojawił się tez problem ze stabilnością obrotów.

Zależy mi głownie na interpretacji czy to szklanki, pęknięta sprężyna na zaworze, walnięty zawór?
Auto nie jest demonem prędkości na tą chwilę, ale też nie ma zamulenia.

Dodam jeszcze, że popuszczałem kolejno przewody ciśnieniowe do wtrysków i przy żadnym stukot nie cichł, także wtryski raczej bym zostawił. Chociaż z drugiej strony stukać mogą wszystkie wtryski naraz...

Jeszcze jedno - nie sugerujcie się dudnieniem - nie mam na wlocie filtra tej gąbki wygłuszającej.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 26 lis 2010, 18:13

tower pisze:Dodam jeszcze, że popuszczałem kolejno przewody ciśnieniowe do wtrysków i przy żadnym stukot nie cichł, także wtryski raczej bym zostawił. Chociaż z drugiej strony stukać mogą wszystkie wtryski naraz...
mi to brzmi jak wtryski

Awatar użytkownika
dawid80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 05 maja 2009, 21:02
Lokalizacja: iława

Post autor: dawid80 » 26 lis 2010, 19:21

przed wymianą popychaczy tez tak było?

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

Post autor: tower » 26 lis 2010, 22:54

dawid80 pisze:przed wymianą popychaczy tez tak było?
Przed wymianą stuki były podobne, ale słabsze.

Awatar użytkownika
dawid80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 05 maja 2009, 21:02
Lokalizacja: iława

Post autor: dawid80 » 28 lis 2010, 08:42

popychacze wtrysk raczej nie kontrolka odsmarowania szybko gasnie

[ Dodano: 2010-11-28, 08:45 ]
popychacze ci klepią bo nie dostają oleju ciekawe jakie jest cisnienie.

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

Post autor: tower » 28 lis 2010, 15:20

Ponownie ścieło mi klin na wale. Naprawa pomogła na 4 miesiące. Zastanawiam się nad mtdi.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 28 lis 2010, 15:27

to jest właśnie ból AAZ-etów ten pechowy klin :cry:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 28 lis 2010, 15:35

Kup wał od TDI i śmigaj.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 28 lis 2010, 15:36

he he nawet mam na sprzedaż :mrgreen:

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

Post autor: tower » 28 lis 2010, 15:58

trepek pisze:Kup wał od TDI i śmigaj.
W sumie cały czas zastanawiam się pomiędzy mtdi a wałem od tdi.

Co do wału jestem trochę przezrony. Po pierwszym scięciu klina kupiłem drugi silink AAZ. Niestety okazął się być od passata i nie pasował pod miskę olejową, trawers i pod wspornik przykrecany do spodu bloku i do skrzyni. W takim wypadku zabrałem się za zmianę wału. Przełozyłem wszystkie panewki odpowiednio ze starego do nowego silnika i załozyłem wał, Po skręceniu na gniazdach nie chciał się krecić. Na moich starych panewkach było tak samo. W starym bloku obracał się bez problemu. I teraz nie wiem, czy gniazda panewek były jakos szlifowane czy w inny sposób obrabiane. W każdym razie okazało się że wał nie był p&p. Musiałem wrócić do starego wału i go naprawiać, bo nie miałem już kasy na kolejny wał.

Po tym doświadczeniu jestem uczulony. Być może nowy wał z kompletem starych panewek lub z kompletem nowych też nie będzie plug&play.

Mam tylko jeden dzień na remont i przywrocenie auta do używalności. Mam na oku silnik tdi z wtryskami i pompą za przyzwoitą cenę.Jak mi jutro czasu wystarczy zamiast wystartować ze swoją pompą zaloże LDA od swojej do tej z 1Z, żeby sie jakos odpychał a pózniej w wolnych chwilach zaczne modzić.

A co do wału nie wiem... Boje się straty czasu na szlifowanie i kasy na nowe panewki.

A z Waszych doświadczeń jak jest z przekładaniem wału i panewkami? W większości przypadków pasi?
Trzeba kupować nowe panewki? Jesli tak to pewnie komplet głownych i korbowodowych... bo wątpie, żeby z allego jak juz dorzucą penwki mieli opisane które z jakiego gniazda...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 lis 2010, 17:00

tower pisze:Mam na oku silnik tdi z wtryskami i pompą za przyzwoitą cenę.Jak mi jutro czasu wystarczy zamiast wystartować ze swoją pompą zaloże LDA od swojej do tej z 1Z,
Obawiam się że to nie mozliwe ;-) Dół pompy od 1z i góra z LDA od td ,nie pasują do siebie p&p ,za proste by to było ;-) odpuść sobie te remonty ,jak widzisz o kant d..py rozbić .Kup pewną używke 1z i zakładaj ,zetor jest pozbawiony wad i jak kupisz dobry to długo ci bedzie służył ,nie reanimuj już tego AAZ z jego komorami wirowymi i pośrednim wtryskiem ,no i wiecznym problemem z klinem na wale

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 28 lis 2010, 17:18

tower pisze:Jak mi jutro czasu wystarczy zamiast wystartować ze swoją pompą zaloże LDA od swojej do tej z 1Z, żeby sie jakos odpychał a pózniej w wolnych chwilach zaczne modzić.
Tak nie zrobisz Panie. W mechanicznej pompie inaczej wygląda sterowanie tłokorozdzielaczem niż w pompie z nastawnikiem.
Lepszym rozwiązaniem będzie, jak przerzucisz do 1Z od razu pompę z 1.9 TD i zaczniesz bój ze znalezieniem odpowiedniego kąta wtrysku. <ok>
W międzyczasie znajdź kogoś, kto przerzuci Ci sekcję tłoczącą oraz falę z pompy 1Z do tej z AAZ a już wogóle bajką by było, jakbyś dostał przestawiasz pierścienia dawkującego z jakiegoś 10mm molocha z TD.

https://audi80.pl/download.htm?id=8264

BTW.
Szukaj pompy z Cromy 2.5 TDI z lat 1988-1990 i miej wszystkie problemy z pompą z głowy. P&P jeśli chodzi o mTDI. Jeszcze jakaś pompa z Rovera/LandRovera oraz Kia (bądź Huyndai) jest P&P do mTDI.

Jakbyś miał okazję kupić pompę z Cromy 2.5 TD to też bierz bo sobie w miarę podoła z mTDI. Z czasem zmieniłbyś jeden element i byłoby już dobrze.

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

Post autor: tower » 28 lis 2010, 18:44

Rozmawialem już z sprzedawcą silnika i bedę go brał. Jest słupek, wtryski, pompa i przewody wysokiego ciśnienia. Reszta bedzie moja.

Czy potrzebuje kupić coś dodatkowo co nie będzie pasowało do osprzętu td?

Z tego co wiem kolektory pasują, łapy tez, punkty montowania dla pompy wody i wspomagania tez.Pod filtr oleju tez. Koło zamachowe i sprzęgło - nie wiem czy bedzie, ale i tak dam swoje.

Posumowując, czy bloki od td i tdi są identyczne? Z tego co wiem róznią się tylko natryskiem na denko tłoka, bo budowa tloku jest inna.

Co do glowicy - na pewno będe musał kupić kolanko do wody na boku głowicy bo widze ze jest inne. Nie wiem jak będzie z drugiej strony od podszybia z tamtym kolankiem...

I jeszcze jedno pytanie - mam jakieś 90% pewność że silnik odpali i bedzie sie jakos kulał z moją starą aazetowska pompą bez przerobek? Bo nie wiem czy zdąże jutro z podmianą fali i tlokorozdzielacza jak twierdzicie że szybka zamiana gory pompy nie wypali...

A jak byłoby wszystko ok to nie bede brał tej pompy tylko od razu bede szukac tej z cromy 2,5 td/tdi

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 28 lis 2010, 19:05

tower pisze:Posumowując, czy bloki od td i tdi są identyczne? Z tego co wiem róznią się tylko natryskiem na denko tłoka, bo budowa tloku jest inna.

Dobrze się orientujesz, są identyczne. Ba! Te bloki są rozwierconym blokiem z 1.6 D/TD (uszczelka z AAZ pasuje do SB/RA a więc wszystkie kanały są w tych samych miejscach).

tower pisze:I jeszcze jedno pytanie - mam jakieś 90% pewność że silnik odpali i bedzie sie jakos kulał z moją starą aazetowska pompą bez przerobek?
Będzie się kulał jak SDI.
tower pisze:A jak byłoby wszystko ok to nie bede brał tej pompy tylko od razu bede szukac tej z cromy 2,5 td/tdi
Pompa z 2.5 TDI podejdzie napewno, ponoć z 2.5 TD też by dobrze jeździło. Dobrze by było, jakby ktoś w tym temacie mógł się jeszcze wypowiedzieć co do pomp z Cromy, bo to co wiem to piszę a zawsze mogę się gdzieś w czymś pomylić.

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

Post autor: tower » 28 lis 2010, 19:29

trepek pisze: Będzie się kulał jak SDI.
Czyli jesli pompe miałem sprawną to odpali (a tak jak czytam o mtdi, będzie nieco zmulony ale za to oszczędny).

OK

Jeszcze jakby któś oświecił mnie co do tych kolanek od wody na głowicy i napisał coś czy świece żarowe są te same w td i tdi. Wiem, ze w tdi mniej się przydają, ale lepiej zeby były :-P Mam praktycznie nowe świeczki NGK w starym silniku i miło byłoby jakby pasowały.

Jesli miałbym mieć po drodze jeszcze jakiś problem, o którym nie wiem, bede wdzięczny jak ktoś wspomni.

Póki co dzięki Panowie za dotychczasowe info.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl