[b4 1,9 AAZ] Stuki w silniku
[b4 1,9 AAZ] Stuki w silniku
Witajcie
Mój problem to stuki w silniku. Na początek filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=1MLQnQsPL8w
Szklanki wymienione tydzień temu na nowe INA + świeży olej 10W40 mobil diesel + nowy filtr filtrona.
Szklanki włozyłem prosto z opakowania, nie napełniałem olejem bo były juz napełnione. Klepanie było już słychać wcześniej, ale nie tak agresywne jak teraz. Klepanie ponowiło się po 2 dniach od wymiany po ok 200 km jazdy. Pojawił się tez problem ze stabilnością obrotów.
Zależy mi głownie na interpretacji czy to szklanki, pęknięta sprężyna na zaworze, walnięty zawór?
Auto nie jest demonem prędkości na tą chwilę, ale też nie ma zamulenia.
Dodam jeszcze, że popuszczałem kolejno przewody ciśnieniowe do wtrysków i przy żadnym stukot nie cichł, także wtryski raczej bym zostawił. Chociaż z drugiej strony stukać mogą wszystkie wtryski naraz...
Jeszcze jedno - nie sugerujcie się dudnieniem - nie mam na wlocie filtra tej gąbki wygłuszającej.
Mój problem to stuki w silniku. Na początek filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=1MLQnQsPL8w
Szklanki wymienione tydzień temu na nowe INA + świeży olej 10W40 mobil diesel + nowy filtr filtrona.
Szklanki włozyłem prosto z opakowania, nie napełniałem olejem bo były juz napełnione. Klepanie było już słychać wcześniej, ale nie tak agresywne jak teraz. Klepanie ponowiło się po 2 dniach od wymiany po ok 200 km jazdy. Pojawił się tez problem ze stabilnością obrotów.
Zależy mi głownie na interpretacji czy to szklanki, pęknięta sprężyna na zaworze, walnięty zawór?
Auto nie jest demonem prędkości na tą chwilę, ale też nie ma zamulenia.
Dodam jeszcze, że popuszczałem kolejno przewody ciśnieniowe do wtrysków i przy żadnym stukot nie cichł, także wtryski raczej bym zostawił. Chociaż z drugiej strony stukać mogą wszystkie wtryski naraz...
Jeszcze jedno - nie sugerujcie się dudnieniem - nie mam na wlocie filtra tej gąbki wygłuszającej.
W sumie cały czas zastanawiam się pomiędzy mtdi a wałem od tdi.trepek pisze:Kup wał od TDI i śmigaj.
Co do wału jestem trochę przezrony. Po pierwszym scięciu klina kupiłem drugi silink AAZ. Niestety okazął się być od passata i nie pasował pod miskę olejową, trawers i pod wspornik przykrecany do spodu bloku i do skrzyni. W takim wypadku zabrałem się za zmianę wału. Przełozyłem wszystkie panewki odpowiednio ze starego do nowego silnika i załozyłem wał, Po skręceniu na gniazdach nie chciał się krecić. Na moich starych panewkach było tak samo. W starym bloku obracał się bez problemu. I teraz nie wiem, czy gniazda panewek były jakos szlifowane czy w inny sposób obrabiane. W każdym razie okazało się że wał nie był p&p. Musiałem wrócić do starego wału i go naprawiać, bo nie miałem już kasy na kolejny wał.
Po tym doświadczeniu jestem uczulony. Być może nowy wał z kompletem starych panewek lub z kompletem nowych też nie będzie plug&play.
Mam tylko jeden dzień na remont i przywrocenie auta do używalności. Mam na oku silnik tdi z wtryskami i pompą za przyzwoitą cenę.Jak mi jutro czasu wystarczy zamiast wystartować ze swoją pompą zaloże LDA od swojej do tej z 1Z, żeby sie jakos odpychał a pózniej w wolnych chwilach zaczne modzić.
A co do wału nie wiem... Boje się straty czasu na szlifowanie i kasy na nowe panewki.
A z Waszych doświadczeń jak jest z przekładaniem wału i panewkami? W większości przypadków pasi?
Trzeba kupować nowe panewki? Jesli tak to pewnie komplet głownych i korbowodowych... bo wątpie, żeby z allego jak juz dorzucą penwki mieli opisane które z jakiego gniazda...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Obawiam się że to nie mozliwe Dół pompy od 1z i góra z LDA od td ,nie pasują do siebie p&p ,za proste by to było odpuść sobie te remonty ,jak widzisz o kant d..py rozbić .Kup pewną używke 1z i zakładaj ,zetor jest pozbawiony wad i jak kupisz dobry to długo ci bedzie służył ,nie reanimuj już tego AAZ z jego komorami wirowymi i pośrednim wtryskiem ,no i wiecznym problemem z klinem na waletower pisze:Mam na oku silnik tdi z wtryskami i pompą za przyzwoitą cenę.Jak mi jutro czasu wystarczy zamiast wystartować ze swoją pompą zaloże LDA od swojej do tej z 1Z,
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Tak nie zrobisz Panie. W mechanicznej pompie inaczej wygląda sterowanie tłokorozdzielaczem niż w pompie z nastawnikiem.tower pisze:Jak mi jutro czasu wystarczy zamiast wystartować ze swoją pompą zaloże LDA od swojej do tej z 1Z, żeby sie jakos odpychał a pózniej w wolnych chwilach zaczne modzić.
Lepszym rozwiązaniem będzie, jak przerzucisz do 1Z od razu pompę z 1.9 TD i zaczniesz bój ze znalezieniem odpowiedniego kąta wtrysku. <ok>
W międzyczasie znajdź kogoś, kto przerzuci Ci sekcję tłoczącą oraz falę z pompy 1Z do tej z AAZ a już wogóle bajką by było, jakbyś dostał przestawiasz pierścienia dawkującego z jakiegoś 10mm molocha z TD.
https://audi80.pl/download.htm?id=8264
BTW.
Szukaj pompy z Cromy 2.5 TDI z lat 1988-1990 i miej wszystkie problemy z pompą z głowy. P&P jeśli chodzi o mTDI. Jeszcze jakaś pompa z Rovera/LandRovera oraz Kia (bądź Huyndai) jest P&P do mTDI.
Jakbyś miał okazję kupić pompę z Cromy 2.5 TD to też bierz bo sobie w miarę podoła z mTDI. Z czasem zmieniłbyś jeden element i byłoby już dobrze.
Rozmawialem już z sprzedawcą silnika i bedę go brał. Jest słupek, wtryski, pompa i przewody wysokiego ciśnienia. Reszta bedzie moja.
Czy potrzebuje kupić coś dodatkowo co nie będzie pasowało do osprzętu td?
Z tego co wiem kolektory pasują, łapy tez, punkty montowania dla pompy wody i wspomagania tez.Pod filtr oleju tez. Koło zamachowe i sprzęgło - nie wiem czy bedzie, ale i tak dam swoje.
Posumowując, czy bloki od td i tdi są identyczne? Z tego co wiem róznią się tylko natryskiem na denko tłoka, bo budowa tloku jest inna.
Co do glowicy - na pewno będe musał kupić kolanko do wody na boku głowicy bo widze ze jest inne. Nie wiem jak będzie z drugiej strony od podszybia z tamtym kolankiem...
I jeszcze jedno pytanie - mam jakieś 90% pewność że silnik odpali i bedzie sie jakos kulał z moją starą aazetowska pompą bez przerobek? Bo nie wiem czy zdąże jutro z podmianą fali i tlokorozdzielacza jak twierdzicie że szybka zamiana gory pompy nie wypali...
A jak byłoby wszystko ok to nie bede brał tej pompy tylko od razu bede szukac tej z cromy 2,5 td/tdi
Czy potrzebuje kupić coś dodatkowo co nie będzie pasowało do osprzętu td?
Z tego co wiem kolektory pasują, łapy tez, punkty montowania dla pompy wody i wspomagania tez.Pod filtr oleju tez. Koło zamachowe i sprzęgło - nie wiem czy bedzie, ale i tak dam swoje.
Posumowując, czy bloki od td i tdi są identyczne? Z tego co wiem róznią się tylko natryskiem na denko tłoka, bo budowa tloku jest inna.
Co do glowicy - na pewno będe musał kupić kolanko do wody na boku głowicy bo widze ze jest inne. Nie wiem jak będzie z drugiej strony od podszybia z tamtym kolankiem...
I jeszcze jedno pytanie - mam jakieś 90% pewność że silnik odpali i bedzie sie jakos kulał z moją starą aazetowska pompą bez przerobek? Bo nie wiem czy zdąże jutro z podmianą fali i tlokorozdzielacza jak twierdzicie że szybka zamiana gory pompy nie wypali...
A jak byłoby wszystko ok to nie bede brał tej pompy tylko od razu bede szukac tej z cromy 2,5 td/tdi
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
tower pisze:Posumowując, czy bloki od td i tdi są identyczne? Z tego co wiem róznią się tylko natryskiem na denko tłoka, bo budowa tloku jest inna.
Dobrze się orientujesz, są identyczne. Ba! Te bloki są rozwierconym blokiem z 1.6 D/TD (uszczelka z AAZ pasuje do SB/RA a więc wszystkie kanały są w tych samych miejscach).
Będzie się kulał jak SDI.tower pisze:I jeszcze jedno pytanie - mam jakieś 90% pewność że silnik odpali i bedzie sie jakos kulał z moją starą aazetowska pompą bez przerobek?
Pompa z 2.5 TDI podejdzie napewno, ponoć z 2.5 TD też by dobrze jeździło. Dobrze by było, jakby ktoś w tym temacie mógł się jeszcze wypowiedzieć co do pomp z Cromy, bo to co wiem to piszę a zawsze mogę się gdzieś w czymś pomylić.tower pisze:A jak byłoby wszystko ok to nie bede brał tej pompy tylko od razu bede szukac tej z cromy 2,5 td/tdi
Czyli jesli pompe miałem sprawną to odpali (a tak jak czytam o mtdi, będzie nieco zmulony ale za to oszczędny).trepek pisze: Będzie się kulał jak SDI.
OK
Jeszcze jakby któś oświecił mnie co do tych kolanek od wody na głowicy i napisał coś czy świece żarowe są te same w td i tdi. Wiem, ze w tdi mniej się przydają, ale lepiej zeby były Mam praktycznie nowe świeczki NGK w starym silniku i miło byłoby jakby pasowały.
Jesli miałbym mieć po drodze jeszcze jakiś problem, o którym nie wiem, bede wdzięczny jak ktoś wspomni.
Póki co dzięki Panowie za dotychczasowe info.