[C4 AAH] Problem z Rozrzadem
[C4 AAH] Problem z Rozrzadem
Siemka , sorry ze c4 no ale silniki te same
Mojej starej poczciwej setce padly uszczelki pod glowica
Jako ze nigdy nie bawilem sie w silniki V6 to jakos mnie ruszylo zeby se go rozebrac samemu.
wszystko fajnie rozebralem , glowice wyremontowalem , uszczelniacze itd no ale
po poskladaniu wszystkiego , kupnie blokady walkow rozrzadu itd auto mi nie odpala
brak iskry i paliwa na wtryskach , kupilem 2 czujniki indukcjyne polozenia walu
halla posprawdzalem wyglada OK
nie jestem pewny co do podpiecia kabli " stukowe " i polozenia walu
mam w sumie 3 niebieskie wtyczki do podpiecia i jedna siwa
z stukowych mam dwie zielone a z polozenia walu mam dwie siwe
na logike polaczylem niebieskie z zielonymi
dalej nie odpala , zaczolem sprawdzac rozrzad , no ale to tak dziwnie mi wychodzi ze jak napne napinacz to mi potem blokada ciezko wchodzi
potem pomyslalem czy nie wsadzilem walkow na odwrot ? bo chyba mozna
moze ktos mi powiedziec jak powinny byc ustawione walki od strony grodzi ? przy hallu jest wyciecie no i na drugiej glowicy jest rów
ogolnie jak ktos moze mi pomoc z okolicy mojgego zamieszkania to bylbym wdzieczny , oczywiscie odplatnie lub inaczej sie odwdziecze
mam
Mojej starej poczciwej setce padly uszczelki pod glowica
Jako ze nigdy nie bawilem sie w silniki V6 to jakos mnie ruszylo zeby se go rozebrac samemu.
wszystko fajnie rozebralem , glowice wyremontowalem , uszczelniacze itd no ale
po poskladaniu wszystkiego , kupnie blokady walkow rozrzadu itd auto mi nie odpala
brak iskry i paliwa na wtryskach , kupilem 2 czujniki indukcjyne polozenia walu
halla posprawdzalem wyglada OK
nie jestem pewny co do podpiecia kabli " stukowe " i polozenia walu
mam w sumie 3 niebieskie wtyczki do podpiecia i jedna siwa
z stukowych mam dwie zielone a z polozenia walu mam dwie siwe
na logike polaczylem niebieskie z zielonymi
dalej nie odpala , zaczolem sprawdzac rozrzad , no ale to tak dziwnie mi wychodzi ze jak napne napinacz to mi potem blokada ciezko wchodzi
potem pomyslalem czy nie wsadzilem walkow na odwrot ? bo chyba mozna
moze ktos mi powiedziec jak powinny byc ustawione walki od strony grodzi ? przy hallu jest wyciecie no i na drugiej glowicy jest rów
ogolnie jak ktos moze mi pomoc z okolicy mojgego zamieszkania to bylbym wdzieczny , oczywiscie odplatnie lub inaczej sie odwdziecze
mam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chodzi co o zamianę wałków między głowicami czy przekręcone wałki :?:bey pisze:potem pomyslalem czy nie wsadzilem walkow na odwrot ? bo chyba mozna
Jeśli to drugie to tych blaszek z uszkami na blokadę nie uda się wsadzić odwrotnie. Poza tym jedna dziurka w ten blaszce jest mniejsza a druga większa więc blokady byś nie włożył.
Z tego co pamiętam to gdy pierwszy tłok jest w ZZ to powinny być równolegle z powierzchnią do której przykręca się pokrywę wałka.bey pisze:moze ktos mi powiedziec jak powinny byc ustawione walki od strony grodzi ? przy hallu jest wyciecie no i na drugiej glowicy jest rów
no czy idzie wsadzic walki rozrzadu w inny sposob , pytam ponizewac jak przekrece korbowodem o kolejny obrot na znak to znaki na walkach rozrzadu mam w innej pozycji czyli male otwory sa wewnatrz , wiec mozna odkrecic walki i wlozyc je wielkimi otworami do srodka ...
kurde nie wiem czy sie krece bo za duzo mysle przez ten silnik hmm
kurde nie wiem czy sie krece bo za duzo mysle przez ten silnik hmm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
O blokowałeś wał korbowy przy ustawianiu rozrządu? Z profesjonalnymi blokadami raczej trudno spieprzyć ustawienie rozrządu.
do wtyczki momentu zapłonu czy tam położenia wału dochodzą kable kolorów fioletowy, czerwony, czarny.
Do wtyczki stukowego na prawej głowicy dochodzą kable: czarny, brązowy, biały
Do wtyczki stukowego na lewej głowicy dochodzą kable: czarny, zielony, żółty
Chyba da się zsunąć osłonki z wtyczek idących w stronę instalacji samochodu.
Przynajmniej tak wynika ze schematów dla auta z roku 1995.
Do wtyczki czujnika obrotów (przy skrzyni biegów) dochodzą kable szary, niebieski, czarnybey pisze:nie jestem pewny co do podpiecia kabli " stukowe " i polozenia walu
mam w sumie 3 niebieskie wtyczki do podpiecia i jedna siwa
do wtyczki momentu zapłonu czy tam położenia wału dochodzą kable kolorów fioletowy, czerwony, czarny.
Do wtyczki stukowego na prawej głowicy dochodzą kable: czarny, brązowy, biały
Do wtyczki stukowego na lewej głowicy dochodzą kable: czarny, zielony, żółty
Chyba da się zsunąć osłonki z wtyczek idących w stronę instalacji samochodu.
Przynajmniej tak wynika ze schematów dla auta z roku 1995.
dziekuje ci za kolory kabli jutro to bede sprawdzac ,
a blokade kupilem ekstra do tego auta 190 netto
wal ustawilem na znaku , ale chodzi mi o walki rozrzadu bo chyba mozna je ustawic w dwoch opcjach , i boje sie czy ich tak nie ustawilem
nie wiem jak to napisac ale
gdy ustawie wal korbowodu na znaku i walki tak jak powinno byc i przekrece walem o obrot zeby znow byl na znaku to walki rozrzadu sa w opcji odwrotnej czyli zamiast male dziurki na zewnatrz to sa w srodku , wiec jakbym teraz odkrecil pokrywy zaworow , paneweczki i wyciagnal walek , wadzil go po przekreceniu to bym mial wielkie otwory blokady wewnatrz a male na zewnatrz wiec mozna to spiepszyc hmm a ja mialem glowice rozebrana na czesci pierwsze i nie wiem czy wsadzilem dobrze walki kurde
a blokade kupilem ekstra do tego auta 190 netto
wal ustawilem na znaku , ale chodzi mi o walki rozrzadu bo chyba mozna je ustawic w dwoch opcjach , i boje sie czy ich tak nie ustawilem
nie wiem jak to napisac ale
gdy ustawie wal korbowodu na znaku i walki tak jak powinno byc i przekrece walem o obrot zeby znow byl na znaku to walki rozrzadu sa w opcji odwrotnej czyli zamiast male dziurki na zewnatrz to sa w srodku , wiec jakbym teraz odkrecil pokrywy zaworow , paneweczki i wyciagnal walek , wadzil go po przekreceniu to bym mial wielkie otwory blokady wewnatrz a male na zewnatrz wiec mozna to spiepszyc hmm a ja mialem glowice rozebrana na czesci pierwsze i nie wiem czy wsadzilem dobrze walki kurde
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
a zawory jakos sie nie beda otwieraly w innych miejsach ? wiem ze silnik jest bezkolizyjny ,no ale troche mnie to zastanawia , poniewaz nie wime gdzie szukac problemu z brakiem iskry i paliwa , jedyne to mi przychodzi do glowy rozrzad
a VAG pokazuje mi 513 brak sygnalu
a no i jeszcze jedno pytanie
gdy wloze blokade na walki to pasek zakladam pierw na prawa glowice a pozniej na lewa , tylko ze na prawej mam luzny tak jakby o pol zabka a na lewa ciezko wchodzi , jesli obroce lekko kolo ( bo jest bez klina ) to ustawi sie dobrze ale to takie dziwne kurde i nie jestem pewny tego rozrzadu ,Pozniej jak naciagne napinaczem wyciagne blokade to ciezko mi ja pozniej wlozyc
a VAG pokazuje mi 513 brak sygnalu
a no i jeszcze jedno pytanie
gdy wloze blokade na walki to pasek zakladam pierw na prawa glowice a pozniej na lewa , tylko ze na prawej mam luzny tak jakby o pol zabka a na lewa ciezko wchodzi , jesli obroce lekko kolo ( bo jest bez klina ) to ustawi sie dobrze ale to takie dziwne kurde i nie jestem pewny tego rozrzadu ,Pozniej jak naciagne napinaczem wyciagne blokade to ciezko mi ja pozniej wlozyc
czuje że robisz źle...bey pisze:gdy wloze blokade na walki to pasek zakladam pierw na prawa glowice a pozniej na lewa
na obu głowicach masz mieć poluzowane śruby od wałków (koła mają się kręcić, są na stożku ciężko siedzą wskazane użyć ściągacz)
potem blokade na wał lub na znak, nastepnie blokujesz te podkładki na wałkach głowic,
zakładasz pasek , napinasz , dokręcasz śruby na wałkach zdejmujesz blokady i przekrecasz kluczem wał i sprawdzasz czy po dwóch obrotach wałem pokrywają sie wszystkie znaki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
kurde kupywany byl nowy to tn sam co polozenia walu , bez niego napewno nie bedzie iskry i paliwa , lub jest zle podpiety ,
a ustawienie korbowodu w miejscu zerowym to 3 tlok w gornym punkcie zero ?
sprawdzalem te kable wszystko mi sie zgadza oprocz
do wtyczki momentu zapłonu czy tam położenia wału dochodzą kable kolorów fioletowy, czerwony, czarny.
mam dwie niebieskie kostki z tymi samymi kolorami czarny zielony zolty
i w hallu mam juz dwu kolorwe kable
posprawdzalem wszystko raz jeszcze , podmienilem czujniki indukcjyne ze soba i wyskakuje mi teraz blad 514 , czyzby nowy czujnik indukcjyjny byl zepsuty ?
514 czujnik momentu zaplonu g-4
a ustawienie korbowodu w miejscu zerowym to 3 tlok w gornym punkcie zero ?
sprawdzalem te kable wszystko mi sie zgadza oprocz
do wtyczki momentu zapłonu czy tam położenia wału dochodzą kable kolorów fioletowy, czerwony, czarny.
mam dwie niebieskie kostki z tymi samymi kolorami czarny zielony zolty
i w hallu mam juz dwu kolorwe kable
posprawdzalem wszystko raz jeszcze , podmienilem czujniki indukcjyne ze soba i wyskakuje mi teraz blad 514 , czyzby nowy czujnik indukcjyjny byl zepsuty ?
514 czujnik momentu zaplonu g-4
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Niestety tak mogą mieć te zamienniki.bey pisze:czyzby nowy czujnik indukcjyjny byl zepsuty ?
Jakiej firmy kupiłeś ten felerny czujnik :?:
Nigdzie nie widziałem informacji o tym w jakim położeniu powinien być który tłok gdy ustawi się na ten znak.bey pisze:a ustawienie korbowodu w miejscu zerowym to 3 tlok w gornym punkcie zero ?
W silnikach 4 cylindrowych oznacza on pierwszy tłok w GMP a tutaj inaczej wymyślili, sam się dziwiłem że nie jest to punkt GMP pierwszego cylindra.
czujnik wsumie nie wiem z jakiej firmy cos ponad 100zl
dzis kupilem tez nowy halla bo moze on tez padl ,
a o tym znaku na korbie to czytalem ze 3 cylinder jest u gory , jak mialem zdjete glowice to tez ustawilem 3 u gory i pokyrwal sie z tym znakiem wiec tak chyba musi byc
mysle tez czy jeszcze jest jakis moze bezpiecznik czy cos co tez jest odpowiedzialem za brak iskry i Pb ? bo jak jutro halla podlacze i dalej nie bedzie dzialac to chyba na zlom oddam te auto
dzis kupilem tez nowy halla bo moze on tez padl ,
a o tym znaku na korbie to czytalem ze 3 cylinder jest u gory , jak mialem zdjete glowice to tez ustawilem 3 u gory i pokyrwal sie z tym znakiem wiec tak chyba musi byc
mysle tez czy jeszcze jest jakis moze bezpiecznik czy cos co tez jest odpowiedzialem za brak iskry i Pb ? bo jak jutro halla podlacze i dalej nie bedzie dzialac to chyba na zlom oddam te auto
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Halla łatwo sprawdzić diodą z opornikiem aby wytrzymała 12V, podłączasz ją minusowym biegunem pod środkowy we wtyczce halla a plusowym pod plus z akumulatora albo pod któryś skrajny we wtyczce halla (tam też jest plus).bey pisze:dzis kupilem tez nowy halla bo moze on tez padl ,
Jeśli będzie migać ta Hall jest OK.
Tutaj to opisywałem: https://audi80.pl/-80-b4-26-abc-brak ... t48129.htm
Cewki, przepływomierz mają swój bezpiecznik z plusem podawanym po stacyjce. Dla wtryskiwaczy jest osobny bezpiecznik z plusem podawany z przekaźnika pompy paliwa (czyli gdy silnik pracuje).
kurde , nie wiem rozkladam rece
wymienilem halla , kolejny czujnik walu i dalej to samo brak iskry i benzyny
ciagle mi sie wydaje ze walki rozrzadu sa zle wlozone ze 180 stopni przekrecone , idzie to jakos sprawdzic ?
brak mi sil i pomyslow juz , ciagle mam 514 blad w VAG u
prozba o duza pomoc , moze ktos na slasku z okolic gliwic , zabrza moze pomoc ?
wymienilem halla , kolejny czujnik walu i dalej to samo brak iskry i benzyny
ciagle mi sie wydaje ze walki rozrzadu sa zle wlozone ze 180 stopni przekrecone , idzie to jakos sprawdzic ?
brak mi sil i pomyslow juz , ciagle mam 514 blad w VAG u
prozba o duza pomoc , moze ktos na slasku z okolic gliwic , zabrza moze pomoc ?